Capstar

Hvor tit skal katten ha en pille? er det en om dagen og hvis ja hvor lang tid? Er det en om ugen og igen i hvor lang tid?

Det eneste der står på den hjemme side jeg har set på er bare at katten kun må få en om dagen.

ops sorry gik lige op for mig tråden er i et forkert område :S

Capstar slår levende loppede ihjel. Den kan gives, når der ses levende lopper.

Som Camilla skrive tager den kun levende lopper, så jeg vil aldrig bruge den som alenestående behandling af lopper.

Jeg har egentlig kun brugt den præventivt især på hobbyshows som f.eks. Roskilde Dyreskue, således at min kat ikke ved et uheld skulle fange en loppe fra en anden kat.
Virkningen er kun omkring 24 timer så der skal bruges ret mange piller hvis du skal ramme alle lopper som kommer fra æg i forskellige stadier.

Den il også være velegnet hvis man på et internat får en kat ind, som er meget befængt med lopper. Her kan en pille som sagt fjerne alle levende lopper, hvorefter en mindre plaget kat kan færdig behandles med midler som tager æggene.

tak for svar. Nu har vi altså døjet med lopper i nogle måneder og jeg er ved at blive en smuuule irritereret. De er fandes sejlivede jeg har vasket alt jeg kunne to gange og sprayet over alt + de får pipetter :mad:

Jeg ville give capstar med to, tre dages mellemrum i en uges tid og samtidig behandle med Advantage loppemiddel…
Den kombination har virket ganske godt hos flere…
HUSK at genbehandle med Advantage efter ca 3 - 4 uger de næste tre, fire måneder, så du også får fat i de lopper som klækkes efter ca to måneder…

Den kur som mange bruger og har vist sig effektiv er. Capstar på dag 1,3 og 5 samtid med der gives advantage på dag 1 også

Jeg siger også tak, for jeg synes godt nok også vi døjer lidt her med de små bæster. Ikke nogen fundet på Øglen, men Frederik og Honey bliver jeg ved med at finde nogen på på trods af Advantage, så jeg må igang med at behandle med Capstar også