Carl McIntyre? Sur mand til hver en film/serie

Kender I det, når en skuespiller gang på gang får samme rolle, så at sige?
Et rigtig godt eksempel er Hugh Grant, der jo altid spiller sin egen befippede figur, med mere eller mindre held, i flere film - fra Chopin til Mickey Blue-eyes.
Emma Thompson har lidt samme type rolle - fra forskeren i Twins til spådoms-lærerinden i Harry Potter-filmene.

Men mit hoved-eksempel fandt jeg forleden, da jeg sad og ryddede op i en dynge, mens jeg så en amerikansk B-serie, nemlig Dawson’s Creek.
En af hovedpersonerne åbnede en B&B med vennernes hjælp, og de får kun een gæst, en meget sur mand, som jeg omgående genkendte!

Hvad han ellers har været med i, hvor jeg har set ham som konsekvent sur mand, aner jeg ikke.
Og det sjove var, at i det sekund, han smilede, så var han uigenkendelig for mig. Jeg kunne slet ikke placere ham - kun som sur?!

Googling over 3 sider gør mig ikke klogere. Han har været med i mange serier, men jeg synes ikke, at jeg genkender titlerne som noget, jeg har set.
Kan andre genkende Carl McIntyre (som han hed iflg rulleteksterne) fra noget i dansk TV?

Kender ikke manden - og kan ikke finde et billede af ham!?
men jeg fandt dette som i det mindste giver lidt svar på hvilke serier han har optrådt i…

her er alt hvad han nogensinde har været med i :slight_smile:

Carl McIntyre på IMDB

Tusind tak!

Ihvertfald nr 2 nævnte site har jeg også været inde omkring, men må tilstå, at alle de amerikanske serier kan have været sendt på skandinaviske kanaler under et helt andet navn.

Det var bare en pudsig fornemmelse af, at “ham kender jeg!”, så snart han så sur ud.
Så snart det sure udtryk forsvandt (i en episode af Dawsons Creek), var han uigenkendelig for mig.

Jeg tror, at det må være i enten hospitals- eller detektiv/politiserier, jeg har set ham i.
Ihvertfald var “Hr Suresen” så absolut et kendt ansigt.

Ikke fra “Skadestuen/ER”, ikke fra “Judging Amy/Amys ret” (argh de titel-oversættelser!!), Nothing Sacred (“Intet er helligt” på dansk - hvilke debile u-uddannede folk laver de titler :mad: ) eller noget i den dur.
‘Gilmore Girls’, måske :?
Tænk, at kvinder som de 3 generationer af super-effektiv baglands-organisator (super-skrappe bessemor), virksomhedsejer (voksen kvinde på 30-40 år) og datter (top-studerende og journalist) affejes som Girls…

Nå, det er en anden snak.
En dag ser jeg nok en genudsendelse, der kan placere denne udprægede, type-castede Hr Sur.
Sjovt, hvad amerikanske B- og C-serier kan forårsage af eftertanke.
Og tak for alle tips :ok:

[quote=MiSi;279946]
Det var bare en pudsig fornemmelse af, at “ham kender jeg!”…[/quote]

Det var vel ikke ham her? :tihi:

Nej, nej, dvs, det tror jeg ikke - jeg genkendte ham omgående med det sure fjæs på, og som sagt, i det sekund, han skiftede humør til venlig, så var associationen væk. Jeg kunne nærmest ikke kende ham igen. Men som sur - jeg har set ham mange, mange gange som “Grumpy”.