Catmosphere

Er der nogen der kender denne aktiveringsbold??

Gode som dårlige erfaringer vil gerne høres :slight_smile:

Nej kun af navn - ej af gavn :slight_smile: Mine har bare sådan nogle til hunde, billige men gode:-)

Vi har en, den er helt fin og larmer ikke så meget som visse andre af den slags foderbolde. Den er også nem at tilpasse i sværhedsgrad og til foderpillernes størrelse.

Vi har en i lyserød. Freja fik den ofte væltet om på åbningen og så kunne hun ikke få den om på kuglen igen, så det laaarmede rigtig meget, når hun gik og skubbede den over gulvet.

Det gjorde Seven også et par gange i starten, men hun lærte nu hurtigt at få den væltet igen.

Har I trægulve eller tæppe på?
For på det glatte trægulv skubber hun den bare foran sig, når den først er tippet om på åbningen.

[quote=Bølle-missen;463865]Har I trægulve eller tæppe på?
For på det glatte trægulv skubber hun den bare foran sig, når den først er tippet om på åbningen.[/quote]

Vi har trægulv. Måske er min kat bare klogere end din :stuck_out_tongue:

Synes det ville være synd at kalde Freja for mindre uintelligent end en coon :muhaha: Men måske vores tålmodighed ikke var så langtidsholdbar, når det oftest skete om natten eller meget tidligt om morgenen. :?

Glider den der metalring også rundt på jeres? Jeg har pønset på at lime den fast, fordi den glider hen foran hullet…

Sådan nogle kan vi slet ikke have - hundene vil snuppe dem i løbet af no time :tihi:

[quote=Bølle-missen;463872]Synes det ville være synd at kalde Freja for mindre uintelligent end en coon :muhaha: Men måske vores tålmodighed ikke var så langtidsholdbar, når det oftest skete om natten eller meget tidligt om morgenen. :?

Glider den der metalring også rundt på jeres? Jeg har pønset på at lime den fast, fordi den glider hen foran hullet…[/quote]

Det er nu vores huskat, der bruger den, så hun bliver udfordret lidt i stedet for bare at få tørfoderet hældt op i en skål. Coon’erne er for dumme til at bruge den, og skovkattene og sibireren er snu nok til at sidde i venteposition, og når der så kommer foder ud af den, så skynder de sig at snuppe det :høhø:

Det er et stykke tid siden, vi har brugt den sidst, da hun mest får vådfoder nu, så jeg kan ikke huske, om den sidder løs, men kan lige prøve at checke derhjemme, hvis jeg husker det - ellers må du lige minde mig på det.

Har lige fundet den frem til Freja igen :slight_smile: Hun trisser rundt med den inde i stuen. Og i den lå så en pelsmus, så den har Bernie fået og muntre sig med :høhø:

Har lige købt en Catmosphere - Magnus har gåer rundt om den, væltet lidt til den hvor der kom foder ud :slight_smile:
Kunne se at de “små grå” var på hårdt arbejde :høhø:

[quote=Rikke N;463879]Har lige købt en Catmosphere - Magnus har gåer rundt om den, væltet lidt til den hvor der kom foder ud :slight_smile:
Kunne se at de “små grå” var på hårdt arbejde :høhø:[/quote]

Ja, den kræver lidt ekstra, fordi de skal skubbe lidt hårdere til den for at den giver gevinst. :slight_smile: Har en foderbold i gummi. Den larmer ikke på gulvet, men til gengæld tror jeg desværre den er for nem fordi de kun lige skal puffe til den. :slight_smile: