Chip OG øremærkning? Kan I hjælpe?

Hej alle

På tirsdag skal min jeg til dyrlægen med Koh-i. Hun skal have et årligt tjek og muligvis vaccineres. Koh-i er chippet fra opdrætter men ikke øremærket. Skal hun øremærkes, synes I? Umiddelbart kan jeg godt lide tanken om livrem og seler, men jeg går ud fra, at øremærkning foregår under narkose. Mine tidligere katte fik det jo altid gjort i forbindelse med neutralisering, så det var jo ingen sag, men hvad skal jeg gøre nu? :gruble:
På forhånd tak

Det er jo op til dig. Mine katte er chippet, min killing jeg lige har solgt blev i forbindelse med kastrering chippet og blev øremærket med et “C” så hvis Gud forbyde det han slap ud ville man ku se i hans øre at han er chippet.

Jeg ville ikke umiddelbart lægge en kat der var chippet i narkose for en øretatovering uden specifik årsag evt at den løber ude etc.

Tak May
Koh-i er indekat og guderne forbyde, at hun skulle stikke af en dag

[QUOTE=Bastet;953633]Tak May
Koh-i er indekat og guderne forbyde, at hun skulle stikke af en dag[/QUOTE]

Så ville jeg ikke gøre det :slight_smile: der er jo altid risikoer forbundet med narkose. :slight_smile:

To af mine katte er chippet, og jeg har besluttet, at de skal øremærkes, hvis de på et tidspunkt af andre årsager skal i narkose. Men de skal ikke i narkose bare for at få en tatovering.

:enig:

Sådan har jeg det også med Piv, der kun er chippet. Maria derimod er kun øremærket, men tatoveringen er ved at blive svær at læse (og hun er gentatoveret en gang før vi fik hende), bliver den helt ulæselig får hun også en chip.

Hej alle

Tak for jeres gode råd. Jeg vil så også lade hende være, som hun er nu, og hvis hun på et tidspunkt skal i narkose, kan vi bruge lejligheden til at tatovere hende.
Hilsen
isabella

[QUOTE=Bastet;954063]Hej alle

Tak for jeres gode råd. Jeg vil så også lade hende være, som hun er nu, og hvis hun på et tidspunkt skal i narkose, kan vi bruge lejligheden til at tatovere hende.
Hilsen
isabella[/QUOTE]

Det var en rigtig god ide :smiley: