Chok!

Vores roomie holder fødselsdag. Der er 5-6 venner på besøg og de hygger lidt. Der er 2 rygere i blandt - Dette foregår på vores lukkede altan.

De er selvfølgelig allesammen blevet fortalt at åbne vinduer på altanen = lukket dør pga. kattene.

Jeg går så ud på altanen, for jeg kan ikke finde Slaggy. Lige da jeg vender rundt, for at gå ud - for der var hun ikke - så ser jeg hende gå på line ude foran vinduet!!!
Jeg begynder at råbe og skrige efter jesper og panikker fuldstændig. Jesper kommer løbende, jeg får rullet vinduerne helt til side og Jesper griber fat i Slaggy og løber ind med hende.
Alle kommer løbene, Slaggy løber ind på værelset og gemmer sig og jeg begynder at tude pga. chokket.

For fanden… Åh. Jeg græder og ryster og er bare i chok.

:ked:

jeg ved LIGE hvordan du har det…

sidste sommer gik min Obelix på line på et åbent vindue BAG det net jeg har sat op… han havde fået åbnet lemmen til vindues håndtaget og var kravlet ud og kunne ikke vende…

jeg panikkede gudskelov ikke men fik hånden ud af lemmen og greb missens hale og holdt fast mens jeg råbte på PP som kom løbende og fjernede nettet mens jeg bare holdt FAST!!

da katten var nede igen og nette på og lemmen lukkede græd jeg i timer…

[quote=Blabl;378744]Vores roomie holder fødselsdag. Der er 5-6 venner på besøg og de hygger lidt. Der er 2 rygere i blandt - Dette foregår på vores lukkede altan.

De er selvfølgelig allesammen blevet fortalt at åbne vinduer på altanen = lukket dør pga. kattene.

Jeg går så ud på altanen, for jeg kan ikke finde Slaggy. Lige da jeg vender rundt, for at gå ud - for der var hun ikke - så ser jeg hende gå på line ude foran vinduet!!!
Jeg begynder at råbe og skrige efter jesper og panikker fuldstændig. Jesper kommer løbende, jeg får rullet vinduerne helt til side og Jesper griber fat i Slaggy og løber ind med hende.
Alle kommer løbene, Slaggy løber ind på værelset og gemmer sig og jeg begynder at tude pga. chokket.

For fanden… Åh. Jeg græder og ryster og er bare i chok.

:ked:[/quote]

:kram: åh for h*****e! Godt at det ikke skete noget -what Sikke nogle spader :doh:

Jeg har forresten et net til vinduer liggende, hvis du er interesseret…så kan h*n åbne vinduet uden fare…kommer selvfølgelig an på hvordan vinduet “fungerer”…

kram til dig og slaggy :kram:

[quote=Battlestar;378755]jeg ved LIGE hvordan du har det…

sidste sommer gik min Obelix på line på et åbent vindue BAG det net jeg har sat op… han havde fået åbnet lemmen til vindues håndtaget og var kravlet ud og kunne ikke vende…

jeg panikkede gudskelov ikke men fik hånden ud af lemmen og greb missens hale og holdt fast mens jeg råbte på PP som kom løbende og fjernede nettet mens jeg bare holdt FAST!!

da katten var nede igen og nette på og lemmen lukkede græd jeg i timer…[/quote]

Jeg blev simpelthen bare så forskrækket og jeg kan slet ikke holde op med at græde.
Jeg bad Jesper hente min computer, så jeg kunne sidde i fred på værelset. Han spurgte, om ikke jeg kunne komme ud og sidde lidt med gæsterne, så de ikke troede jeg var sur. Men det er da godt nok det sidste jeg tænker på lige nu.

[quote=Blabl;378760]Jeg blev simpelthen bare så forskrækket og jeg kan slet ikke holde op med at græde.
Jeg bad Jesper hente min computer, så jeg kunne sidde i fred på værelset. Han spurgte, om ikke jeg kunne komme ud og sidde lidt med gæsterne, så de ikke troede jeg var sur. Men det er da godt nok det sidste jeg tænker på lige nu.[/quote]

Gæster er da det sidste du har lyst til at tænke på nu (går jeg ud fra)
Sid du på værelset sammen med kattene i et stykke tid :slight_smile:

Så kan det være de er mere opmærksomme næste gang…

Puha en lille gyser. Godt i fik fat Slaggy. Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det lige nu.

Forig sommer da jeg var på vej hjem fra dr. dyr med bussen fik Borg mast lågen op på transport boksen. Var det ikke fordi jeg maste lågen og Borg ned i boksen igen var han sluppet fri. Jeg måtte også hive ham ud at bokse og åbne Sagas for at proppe Borg ind til hende.
Jeg havde kun 5 min hjem og jeg kan sige dig jeg tudede resten af vejen hjem og jeg kunne bare ikke holde op igen.

[quote=Blabl;378744]Vores roomie holder fødselsdag. Der er 5-6 venner på besøg og de hygger lidt. Der er 2 rygere i blandt - Dette foregår på vores lukkede altan.

De er selvfølgelig allesammen blevet fortalt at åbne vinduer på altanen = lukket dør pga. kattene.

Jeg går så ud på altanen, for jeg kan ikke finde Slaggy. Lige da jeg vender rundt, for at gå ud - for der var hun ikke - så ser jeg hende gå på line ude foran vinduet!!!
Jeg begynder at råbe og skrige efter jesper og panikker fuldstændig. Jesper kommer løbende, jeg får rullet vinduerne helt til side og Jesper griber fat i Slaggy og løber ind med hende.
Alle kommer løbene, Slaggy løber ind på værelset og gemmer sig og jeg begynder at tude pga. chokket.

For fanden… Åh. Jeg græder og ryster og er bare i chok.

:ked:[/quote]

Åhhh din stakkel, jeg fårstår dig så godt… det er så voldsom og angstprovokeren en oplevelse… -what-what
Godt der ikke skete noget… og tag dig alt den tid du har brug for, til at få ro på dig selv…-kramer

Puha, det lyder som en grim oplevelse. :kram:

Herhjemme er der noget nær dødsstraf til folk der ikke er opmærksomme på sådan noget. Ja, uheld kan ske - også for mig. Men jeg bliver stiktosset, hvis folk ikke respekterer det, når jeg siger at man skal være obs på hvor kattene er, inden man åbner vinduer/døre.

Men som Itzy Bitzy foreslår, så få net for vinduerne. :slight_smile: Jeg er i hvert fald lykkelig for, at jeg kan have vinduer og altandøre åbne (især i den kommende sommervarme), uden at frygte for at misserne tager på eventyr.

[quote=Itzy Bitzy;378758]:kram: åh for h*****e! Godt at det ikke skete noget -what Sikke nogle spader :doh:

Jeg har forresten et net til vinduer liggende, hvis du er interesseret…så kan h*n åbne vinduet uden fare…kommer selvfølgelig an på hvordan vinduet “fungerer”…

kram til dig og slaggy :kram:[/quote]
Alle vinduerne køres til siden.

Vi havde bestilt net til at sætte op, men annullerede ordren, fordi vi fandt den nye lejlighed.

Puha, sikke en forskrækkelse :S Godt det endte lykkeligt, men jeg kan godt forstå, chokket stadigt sidder i kroppen :trøster:

[quote=Blabl;378778]Alle vinduerne køres til siden.

Vi havde bestilt net til at sætte op, men annullerede ordren, fordi vi fandt den nye lejlighed.[/quote]

Mon ikke man kan sætte et net op på en eller anden måde? :øhmm: Det må da være til at finde ud af :smiley:

Åh … altså … men godt der ikke skete noget.

Overvej at lukke kattene inde, hvis I har den type gæster på besøg. Min erfaring er, at ikke-kattefolk bare ikke tænker over den slags - uden det er ond vilje.

Det kan man sagtens :slight_smile:

Men vi ville vente og se om vi fik lejligheden - Irriterende at sætte net op i hele lejligheden nu og så skulle flytte om 1 måned.

Tak for alle svarene. Det er altså dejligt at kunne gå herind og lige komme af med frustrationerne og møde stor forståelse. :slight_smile:

Kattene er nu lukket inde på værelset sammen med mig. Det var tydeligvis også en forskrækkelse for Slaggy, hun tager sig en vel fortjent lur nu.

[quote=Vivi_Fletcher;378786]Åh … altså … men godt der ikke skete noget.

Overvej at lukke kattene inde, hvis I har den type gæster på besøg. Min erfaring er, at ikke-kattefolk bare ikke tænker over den slags - uden det er ond vilje.[/quote]

Det kan anbefales :slight_smile: Hvis jeg har gæster, der ikke er kattevante eller så lille en flok, at de er til at overskue, bliver mine katte lukket på værelserne. Særligt, hvis der er børn med. Jeg bor i hus med pænt mange døre, som folk kan finde på at gå ind og ud af, så jeg kan umuligt overvåge det hele :S

Jeg kan sagtens sige til folk, at de ikke må lukke kattene ud, men for dem, der ikke er vant til at have katte omkring sig, kan det være svært at forstå, hvor hurtigt, nemt og ubemærket en kat, kan smutte ud. Selv min ene bror (der ikke selv har kat) og min far (der har fritgående katte) lærer det aldrig, selvom de har kendt min “politik” i 10 år. Min far kan sågar finde på at lade døren stå åben, hvis han “bare lige skal hente noget i bilen” :wittsend: - Så han bliver overvåget :muhaha:

Men godt, at det blev ved forskrækkelse hos jer. Jeg kan sagtens forestille mig, hvordan du må have følt :trøste: Jeg troede engang een af mine katte var smuttet med min bror ud ud og blev nærmest panisk, da jeg ikke kunne finde ham og skældte og smældte. Han viste sig senere at snorksove under et sengetæppe :ups:

Det er bare sådan en grim oplevelse!
Har selv været der, og vil nødig uddybe, udover, at mis blev indfanget i tide og i god behold. Hvor er man dog flov, når det smutter - og tænker “Hvad nu hvis” :uha:

Sådan er min far også.
Så der er hysteriske regler herhjemme (jeg har heldigvis en entre som ‘sluse’) og kattene kommer ikke med ned til mine egne forældre.

Sikken en forskrækkelse. Godt at I var så hurtige på “aftrækkeren”.

Aslan havde det med at gå på gelænderet på første salen (der er 8 m frit fald ned og han tog turen 3 gange, heldigvis kun med en brækket tand til følge.). Jeg er så glad for at jeg fik sat et net op - selv om jeg blev årsag til at flere herinde troede at jeg talte om et sikkerhedsnet ala cirkustrapetz. Samtlige vinduer er ligeledes forsynet med net, så jeg kan slappe af, for at forklare mine bamser at de er briter og ikke kan lide højder virker mærkelig nok ikke!

Ja, det var altså væmmeligt. Jeg fik godt nok en forskrækkelse. Fremover må kattene være i den anden halvdel af lejligheden, hvis der er rygere på besøg, som bruger altanen.

Det var bare så heldigt, at det gik som det gjorde. Hun har ikke været der længe - Hun kælede med min fod da hun var på vej ud til altanen, og jeg gik derud kort efter. Men hvor var det heldigt, at jeg begyndte at lede efter hende.