Chokket er så småt ved at have lagt sig

Igår da jeg skulle give kattene deres morgenmad, blev jeg mødt af et grusomt og chokerende syn. Hankillingen på 9 uger lå kold og meget leddeløs i en lille pøl af sort væske med et lillebitte stykke sort afføring i… Væsken var stivnet, men det virkede om sort blod, da jeg fjernede det. Jeg forsøgte at vaske ham ren og gnubbe liv i ham - han døde i mine hænder. Om han var ved bevidsthed, da jeg fandt ham, ved jeg ikke - han lå og “kvækkede” meget svagt. Hans lig er naturligvis sendt til obduktion - min dyrlæge bruger Statens Serum Institut.
Hans to søstre har det fint. Ligeså vores andre katte. Men vi er stadig chokerede - hver gang vi ikke kan finde (en af) killingerne, bliver vi meget bekymrede og leder, idet vi frygter det værste.
Han havde altid været den mindste i kuldet, men ikke noget foruroligende. Killingerne havde haft et par dage, hvor de var “kræsne” - de spiste ikke meget og blev lidt tynde, men ikke faretruende. De var på vej op igen - spiselysten var ved at vende tilbage. Pigerne stortrives nu - han klarede det ikke. Hvorfor? Det kan obduktionen forhåbentlig give et svar på - men det er ikke sikkert…

Har andre oplevet noget lignende? at en 9 uger gammel killing dør pludseligt med sort blod?

Det lyder voldsomt :ked:

God rejse lille ven :lys:

Hvor jeg føler med dig Camilla :trøste:

Det må også være en grim en at komme ned til. Håber I får svar via obduktionen

:kram:

Sikke dog en grim oplevelse - lad os håbe, at han ikke har lidt for meget :brist:

Det gør mig ondt, Camilla. Den lille stakkel :ked:

Jeg håber, du får et brugbart svar :kryds:

Uff, en grim oplevelse. Jeg håber I får svar og at pigerne ikke fejler noget. :ked:

Hvor forfærdeligt

:kram:

Hvor forfærdeligt

:kram:

Puha, hvor forfærdeligt.
Jeg har heldigvis aldrig oplevet noget lignende, men tænker at blod hurtigt bliver mørkt, så det kan vel i princippet have været friskt?
Kunne du se om det var kommet ud af endetarmen?

Håber virkelig obduktionen kan give et svar, for det er da en frygtelig uvished -kramer

Stakkels dig, sikke en grim oplevelse.

Bon voyage lille mis - det var alt for tidligt at du rejste:lys:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;992976]Puha, hvor forfærdeligt.
Jeg har heldigvis aldrig oplevet noget lignende, men tænker at blod hurtigt bliver mørkt, så det kan vel i princippet have været friskt?
Kunne du se om det var kommet ud af endetarmen?

Håber virkelig obduktionen kan give et svar, for det er da en frygtelig uvished -kramer[/QUOTE]

Jeg er ikke 100% sikker på, om der ikke var to pøle - den ene med et mikroskopisk stykke afføring, den anden var væske. Hans hale var smurt ind i sort blod, så den blev vasket… Da jeg fandt det, var det sort - det kan naturligvis have været frisk, da det kom ud… Jeg har ingen mulighed for at vide, hvor længe han havde ligget der i sin elendighed. Jeg ved bare, han var kold, slap, og lå i sort væske (som, jeg formodede, var blod).

Vi har besluttet ikke at gøre os for mange tanker, før obduktionsrapporten er klar. Dette uheld kan skyldes mange ting - gætværk hjælper ingen.
Vi vil nyde, at Aura leger med sine to døtre, som stortrives. Vi vil også se frem til Fannis killinger, som hun forhåbentligt føder uden komplikationer omkring d.11./12.12.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;992976]Puha, hvor forfærdeligt.
Jeg har heldigvis aldrig oplevet noget lignende, men tænker at blod hurtigt bliver mørkt, så det kan vel i princippet have været friskt?
Kunne du se om det var kommet ud af endetarmen?

Håber virkelig obduktionen kan give et svar, for det er da en frygtelig uvished -kramer[/QUOTE]

Jeg er ikke 100% sikker på, om der ikke var to pøle - den ene med et mikroskopisk stykke afføring, den anden var væske. Hans hale var smurt ind i sort blod, så den blev vasket… Da jeg fandt det, var det sort - det kan naturligvis have været frisk, da det kom ud… Jeg har ingen mulighed for at vide, hvor længe han havde ligget der i sin elendighed. Jeg ved bare, han var kold, slap, og lå i sort væske (som, jeg formodede, var blod).

Vi har besluttet ikke at gøre os for mange tanker, før obduktionsrapporten er klar. Dette uheld kan skyldes mange ting - gætværk hjælper ingen.
Vi vil nyde, at Aura leger med sine to døtre, som stortrives. Vi vil også se frem til Fannis killinger, som hun forhåbentligt føder uden komplikationer omkring d.11./12.12.

Åh hvor må det ha’ været en forfærdelig oplevelse!:blegne: og stakkels lille killing:ked:

Mange tanker fra Cats og Conni

Pyh, hvor forfærdeligt! :ked: Jeg har aldrig hørt om noget lignende…

Jeg håber obduktionen giver jer er klart svar

Det gør mig ondt med den stakkels killing, håber obduktionen viser hvad der var galt med ham -kramer

'Det var dog skrækkeligt :kram: Sikke et chock!

Jeg haåber da der kan findes ud af hvad der var sket - og at det ikke er noget smitsomt (jeg kan ikke la’ være med at få Ebola-tanker :uha: Men jeg er osse god til at male Fanden på væggen, altså…)

Åh nej hvor forfærdeligt :ked:

Hvor må det være grimt at finde sin lille misling sådan :kram:

:trøste: :trøste:

Jeg håber ikke, at de andre fejler noget :kryds: :kryds: :kryds:

Sikke en oplevelse :yikes:

Jeg håber at I snart får svar og at de andre forbliver sygdomsfri.

Åh, nej dog altså… :brist:

Farvel, lille Korat. :rip:
Så længe vi husker dem, er de stadig med os. :trøste:

Av Camilla, det er den slags oplevelser man aldrig rigtigt er helt klar til, selv efter mange år som opdrætter.
Lad os håbe obduktionen giver et svar, for lige nu vil alt andet være rent gætværk.
Trøsteknus!
Susanne