Citronsaft

Er det ikke noget med, at citronsaft kan kattene ikke lide lugten af?

Jeg har nemlig en dørmåtte/smudsmåtte som Mikkel vidst har haft gang i (tisset på den) og jeg tvivler altså på den kan gå i vaskemaskinen - kan man sprøjte noget citronsaft derpå for at han ikke gør det igen?

Det er ikke min erfaring, at citrus har nogen som helst effekt på katte - de er nærmest ligeglade med det.

Hvad kan jeg ellers gøre?

Er der noget jeg kan skrubbe den i som vil have nogen effekt?

Rodalon og derfter FeliWay.

Har du et billede af måtten ?

Hvis det er sådan en grå tingest med gummibagside, så er det jo bare, at slæbe den udenfor og spule den. Hvis den ikke er alt for stor, kan den nok også være i vaskemaskinen.

Jeg vil få fat i noget rodalon og vaske måtten i det :slight_smile:

[QUOTE=Buffy;164228]Har du et billede af måtten ?

Hvis det er sådan en grå tingest med gummibagside, så er det jo bare, at slæbe den udenfor og spule den. Hvis den ikke er alt for stor, kan den nok også være i vaskemaskinen.[/QUOTE]

Det er lige præcis sådan en :slight_smile:

Den er 40x60cm…

Men jeg tænker bare at det gummi ikke har godt af en tur i vaskemaskinen?

Jeg kan ik rigtig spule den nogen steder da jeg bor i lejlighed og ikke har en havde med vandslange :stuck_out_tongue:

[quote=Lena S;164231]

Jeg kan ik rigtig spule den nogen steder da jeg bor i lejlighed og ikke har en havde med vandslange :p[/quote]

Har du ikke et brusebad der ku’ bruges til formålet ? :stuck_out_tongue:

Det har jeg helt sikkert - men det tænkte jeg først på da svigermor skrev til mig :smiley:

Kan noget brunt sæbe hjælpe?

Det plejer jo gerne at virke på gulve

Jeg ville smide den i skraldespanden og købe en ny . . . de koster en 50,- i NETTO . . . tænk hvad det vil koste dig i sæbespåner og knofedt . . . det er livet squ for kort til i min verden . . . :ok: :ok:

Det gør de nogen gange ja :slight_smile:

Men jeg har bare en ide om han gør det igen - måske

og så vil jeg næsten hellere skrubbe den i noget han ikke kan lide :stuck_out_tongue:

På den anden side er jeg i rengøringshumør så det ville ikke gøre mig noget at skulle skrubbe lidt på den :wink:

Orv, hvios du er tit er i rengørings humør er du da velkommen til at skyde din energi af her ha ha

Der er måske lidt langt :stuck_out_tongue:

Så det ville blive dyrt for dig :wink: :smiley:

[QUOTE=Lena S;164231]Det er lige præcis sådan en :slight_smile:

Den er 40x60cm…

Men jeg tænker bare at det gummi ikke har godt af en tur i vaskemaskinen?
[/QUOTE]

Den kan sagtens vaskes - jeg har gjort det mange gange med min :slight_smile:

jammmm så er det jo bare om at gå i gang -høhø men så skal du gøre det i Rodalon - som før nævnt - eller i Pist Væk (købes på udstillinger) og så sprøjte med Feliway bag efter (kan købes på nettet) evt. her http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=54/sprog=1/grp=yes/

Rigtig go’ fornøjelse :slight_smile:

Der er ingen chancer for den går i stykker og ødelægger maskinen?

Hvis det er en alm gummimåtte med “stof” på forsiden, har jeg vasket mange af den slags. Gør man det mange gange, kan gummiet gå fra, der hvor det sidder til stoffet - men jeg har kun haft én, der har gjort det - og det var nok efter 20-30 vaske.
Plejer at vaske på 40 grader.

hihi når jeg læser dette - undskyld Lena ved godt det ikke er sjovt, at din kat har tisset der det er mig selv jeg griner af:-) - så kommer jeg i tanke om da Nanoq var killing. Han ÅD ledninger!

En gav mig det “gode” råd at smøre citrus saft på dem. Kattene blev lukket ud af stuen - alle ledninger fik med citronen og jeg åbnede døren, selvfed og hændergnidende! - blot for at opdage, at Nanoq ELSKER citrus. Hold op han røg i de ledninger, slikkede og bed og det var ren jubel:-)

SUK…

:wink:

[QUOTE=lenschow;164271]hihi når jeg læser dette - undskyld Lena ved godt det ikke er sjovt, at din kat har tisset der det er mig selv jeg griner af:-) - så kommer jeg i tanke om da Nanoq var killing. Han ÅD ledninger!

En gav mig det “gode” råd at smøre citrus saft på dem. Kattene blev lukket ud af stuen - alle ledninger fik med citronen og jeg åbnede døren, selvfed og hændergnidende! - blot for at opdage, at Nanoq ELSKER citrus. Hold op han røg i de ledninger, slikkede og bed og det var ren jubel:-)

SUK…

;-)[/QUOTE]

Ja så har det nok ikke den store effekt :stuck_out_tongue:

Køb en ny måtte istedet for at investere i en hel masse der måske ikke virker