Cleo hos felicious

:hjerte: Wauw!
Super billeder af smækker-lækker kat :thumbup:

Jo, der er en masket kat “under” det hvide, og det er derfor den har mørkeblå øjne, ikke de lysere blå, som kommer fra den hvide gen. Derfor er disse katte også normalt hørende. Den har så også gen for hvid, det lægger en “hvid overfrakke” over masken og skjuler den. Så hele katten fremtræder som hvid, men med siameserens safirblå øjne.
Den hvide farve kommer oprindeligt fra guløjede hvide katte, for at undgå høreproblemerne.

Okay, så lærte jeg også lidt i dag, tak :slight_smile:

Hold k…, hvor er hun fantastisk smuk.

Det er længe siden (foruden på disse sider), jeg har set en Forign white.
Yndig og elegant sammen med det rene hvide og som prikken over i’et de berømte, smukke blå øjne. *Suuk.! -lovelove

  • Det lyder næsten som en reklame, men Cleo reklamerer nu rigtig godt for sig selv på disse flotte billeder.
    .

tak allesammen-
tror deter manglende interesse for de hvide der gør at der ikke er flere.

en hvid med grønne øjne er ganske rigtigt en hvid orientaler, men er ikke anerkendt i fife. det giver også noget bøvl fordi der bla er 25 pt på masken og kontrast hos siam - lidt bøvet på en hvid.
og parring med en orientaler er tilladt, men afkommet som ikke er med blå øjne er så osh x.
der har været en del palaver om hvordan det hele skal fixes, men ikke noget rigtig brugbart endnu desværre

Åh hvor er hun da bare smuk og elegant og fin på de billeder -love

Sådan en hvid sag med grønne øjne, wow, det kunne jeg godt blive vild med :smiley:
Men har dog aldrig set en.

Godt nok nogle rigtig flotte billeder! :wehuu:

Sikke en smuk mis og super flotte billeder :wehuu:

[quote=kira v;407198]tak allesammen-
tror deter manglende interesse for de hvide der gør at der ikke er flere.
…[/quote]

Det tror jeg også, desværre :frowning: For de er SÅ smukke :wehuu:

Mjaaa… desværre… kun hvs man er til hvid da :wink:

Jég er ikke til helt hvide katte, jo jo de kan da være meget pæne - og Cleo ér da også en pæn kat - men for F***** hvor bliver de beskidte!!

Cleo har konstant snuden i et-og-andet (for at pille - rode - rage), og hun har altid “bussemænd”, øjnsnask (skidt) og beskidte ører! :argh:
Så IMO er hun kun pæn når man hele tiden går og tørrer skidt af hende :klapper:

Nej du, en Chokolade eller Cinnamon - de er meeeeeget nemmere at holde rene - i al fald ses skidt ikke så nemt på dem :wink:

/Mette

[quote=Mette Mejdahl;407707]Mjaaa… desværre… kun hvs man er til hvid da :wink:

Jég er ikke til helt hvide katte, jo jo de kan da være meget pæne - og Cleo ér da også en pæn kat - men for F***** hvor bliver de beskidte!!

Cleo har konstant snuden i et-og-andet (for at pille - rode - rage), og hun har altid “bussemænd”, øjnsnask (skidt) og beskidte ører! :argh:
Så IMO er hun kun pæn når man hele tiden går og tørrer skidt af hende :klapper:

Nej du, en Chokolade eller Cinnamon - de er meeeeeget nemmere at holde rene - i al fald ses skidt ikke så nemt på dem :wink:

/Mette[/quote]

Ja, øjensnask og “bussemænd” kender jeg alt til…og Flykra er enda indekat uden det helt store pille-rode-rage gen :tihi:

[quote=Mette Mejdahl;407707]Mjaaa… desværre… kun hvs man er til hvid da :wink:

Jég er ikke til helt hvide katte, jo jo de kan da være meget pæne - og Cleo ér da også en pæn kat - men for F***** hvor bliver de beskidte!!

[/quote]Du er nu også så praktisk g

Jeg tror aldrig jeg ville overveje en hvid langhårskat - hvis jeg var til de langpelsede. Men i dette tilfælde ville jeg forvente at det var lige så nemt som at tørre enhver anden siameser af?
Anyway, jeg synes helhvid er flottere end de “blege” masker som creme, rød og til dels lilla. (Sorry…)

Og mht. øjensnask og bussemænd er creme mindst lige så upraktisk som hvid :slight_smile:

[quote=Ann R;407728]Du er nu også så praktisk g

Jeg tror aldrig jeg ville overveje en hvid langhårskat - hvis jeg var til de langpelsede. Men i dette tilfælde ville jeg forvente at det var lige så nemt som at tørre enhver anden siameser af?
Anyway, jeg synes helhvid er flottere end de “blege” masker som creme, rød og til dels lilla. (Sorry…)[/quote]

Tjoo… men det ér altså tydeligere på en helt hvid end på én med maske…
Dog vil jeg sige at Flap (Choko tabby masket) også er et være “svineøre” - hans øjne klatter også hele tiden (det er hos ham dog desværre noget han har arvet fra hans mor - han kniber en lille smugle på øjnene altid, hvilket man åbenbart ser ret ofte hos Peterbald kattene) og hans ører er håbløst beskidte hele tiden!

Men maskefarverne er jeg jo ikke enig med dig i :wink:
Jo Creme & Rød - de gør bestemt heller ikke noget for mig :smiley: Meeeeeen en Lilla eller Fawn masket… de ér da pæne :wink:
OK, Cinnamon og Chokolade er pænere endnu (især med hvid i :wink: ), men fortyndingerne er da også skønne :wehuu:
/Mette

WOW!!! lækre billeder, Hendes Susanne kan bare det der!!!

Og sikke en smuk kat!