Co-Own

Hejsa

Jeg stødte lige under en anden søgning ind i den nok så omtalte tråd fra i sommers omkring co-ownede katte og udstilling…men er der nogen som reelt ved hvad hele den uro endte med…ikke den konkrete sag men generelt fremadrettet?? Kan jeg som TICA medlem co-owne en kat med en som er medlem af en hovedklub i FIFe regi og kan denne kat blive udstillet og optjene titler i FIFe? Jeg er klar over at titlerne og det at udstille helt generelt i TICA ikke er et problem da de ikke har problemer med at give titler til katte ejet af folk som er medlem i fx FIFe…men den anden vej rundt er vel straks mere usikker?

Nysgerrig…og med håb om konkrete svar og ikke en tråd som admin må se sig nødsaget til at lukke :surrender1:

Mange hilsener
Pia

[QUOTE=Pitho;1037796]Hejsa

Jeg stødte lige under en anden søgning ind i den nok så omtalte tråd fra i sommers omkring co-ownede katte og udstilling…men er der nogen som reelt ved hvad hele den uro endte med…ikke den konkrete sag men generelt fremadrettet?? Kan jeg som TICA medlem co-owne en kat med en som er medlem af en hovedklub i FIFe regi og kan denne kat blive udstillet og optjene titler i FIFe? Jeg er klar over at titlerne og det at udstille helt generelt i TICA ikke er et problem da de ikke har problemer med at give titler til katte ejet af folk som er medlem i fx FIFe…men den anden vej rundt er vel straks mere usikker?

Nysgerrig…og med håb om konkrete svar og ikke en tråd som admin må se sig nødsaget til at lukke :surrender1:

Mange hilsener
Pia[/QUOTE]

Uden at have sat mig ind i sagerne, vil jeg mene at en kat som er co-ejet, at der skal det være FIFE medlemmet som shower katten i FIFE og ikke TICA medlemmet. Det er jo logik så at sige, da de Open Doors for TICA folket kun er i klasse 11, 12, 9 og 10, og hvis man som TICA medlem vil showe sin kat over den klasse skal være medlem af en FIFE klub for kunne tage højere titler end det.

Så der skal man være 100% enig om hvem der udstiller katten hvis man er i TICA og FIFE og samejer :slight_smile:

FIFe-ejer udstiller i FIFe…
Og TICAejer udstiller i TICA…

[QUOTE=Ann K;1037943]FIFe-ejer udstiller i FIFe…
Og TICAejer udstiller i TICA…[/QUOTE]

FIFe ejer må vel stadig gerne udstille i TICA, sådan rent teoretisk? :slight_smile: (

Jeg “samejer” en han med en svensk FIFe opdrætter, og da jeg aldrig vil kunne udstille ham i SVERAK regi pga mit medlemsskab i TICA, så har vi skruet aftalen sammen så han er deres helt og holdent til de har brugt ham til det de vil, og derefter overgår han til mit ejerskab og registreres så i TICA inden jeg begynder at gøre brug af ham. Jeg tror ikke jeg ville have gjort det anderledes hvis det var en FD opdrætter jeg havde samejet en kat med, på vores måde er der aldrig tvivl om hvem der er ejer og hvor katten skal registreres og udstilles.

Når jeg skriver “sameje” så er det selvfølgelig fordi jeg ret beset køber en brugt avlskat, men at aftalen allerede nu er i hus og er underskrevet af os begge.

Jo da… det er der intet til hinder for…
Men det, jeg skitserede, er sådan de fleste, jeg kender, har valgt at skrue aftalen sammen :slight_smile:
På en måde holder man de to forskellige ejerskaber helt adskilt.

• Updated - - -

[QUOTE=Pitho;1037796]Hejsa

Jeg stødte lige under en anden søgning ind i den nok så omtalte tråd fra i sommers omkring co-ownede katte og udstilling…men er der nogen som reelt ved hvad hele den uro endte med…ikke den konkrete sag men generelt fremadrettet?? [/QUOTE]

Nej… man har vist valgt ikke at gå videre med sagen… fordi der reelt ikke er en sag :slight_smile:

Kan jeg som TICA medlem co-owne en kat med en som er medlem af en hovedklub i FIFe regi og kan denne kat blive udstillet og optjene titler i FIFe?

Det kan du sagtens…
Katten skal dog udstilles af FIFemedlemmet, hvis man ønsker titler… Udstilles katten af dig som TICAmedlem, vil den blive udstillet under reglerne for Open Doors og har naturligvis ikke ret til at tage FIFetitler…

Jeg er klar over at titlerne og det at udstille helt generelt i TICA ikke er et problem da de ikke har problemer med at give titler til katte ejet af folk som er medlem i fx FIFe…men den anden vej rundt er vel straks mere usikker?

Nej - det burde det bestemt ikke være!
FIFemedlemmet har vel ret til at udstille sin kat på lige fod med alle andre FIFemedlemmer!
Dog har hele “sagen” tydeligt vist, at det helst ses at katten bor hos FIFemedlemmet… gør den ikke det, kan og vil der blive stillet spørgsmål ved hele arrangementet og ens moral fra (især) andre FIFemedlemmer…

Det burde ikke være nødvendigt at begive sig ind i diskussionen igen, nej…
Den var allerede dengang meget for personlig og grim! Og kørte ud af et spor, som den aldrig skulle have været tilladt at gøre…

Dvs. at katten skal tilmeldes i FIFe ejers navn (er logik for burhøns) men må gerne medbringes af TICA ejer?
Skal FIFe ejer være til stede på showet?

Tænker at jeg da en enkelt gang har medbragt en kat til et (tysk) FIFe show for en anden person, men vedkommende havde tilmeldt i eget navn, da jeg intet har med katten at gøre udover dens stamnavn :wink: Det blev gjort alene for at hjælpe vedkommende som ikke selv havde mulighed for at tage afsted.

Mange hilsener
Pia

• Updated - - -

[QUOTE=En forhenværende bruger;1038017]Jeg “samejer” en han med en svensk FIFe opdrætter, og da jeg aldrig vil kunne udstille ham i SVERAK regi pga mit medlemsskab i TICA, så har vi skruet aftalen sammen så han er deres helt og holdent til de har brugt ham til det de vil, og derefter overgår han til mit ejerskab og registreres så i TICA inden jeg begynder at gøre brug af ham. Jeg tror ikke jeg ville have gjort det anderledes hvis det var en FD opdrætter jeg havde samejet en kat med, på vores måde er der aldrig tvivl om hvem der er ejer og hvor katten skal registreres og udstilles.

Når jeg skriver “sameje” så er det selvfølgelig fordi jeg ret beset køber en brugt avlskat, men at aftalen allerede nu er i hus og er underskrevet af os begge.[/QUOTE]

Smart deal HVIS det rent praktisk kan lade sig gøre altså :slight_smile: Man kan jo stå i situationen hvor man begge skal bruge hankattens ydelser indenfor samme periode…og så duer den jo ikke :wink:

[QUOTE=Pitho;1038398]
Smart deal HVIS det rent praktisk kan lade sig gøre altså :slight_smile: Man kan jo stå i situationen hvor man begge skal bruge hankattens ydelser indenfor samme periode…og så duer den jo ikke ;)[/QUOTE]

Skulle det være tilfældet, så låner jeg ham såmænd bare. Heldigvis er det jo ingen sag at låne hanner mellem forbundene, men ejerskabet står soleklart og ingen kan være tvivl, hvilket har været hele formålet med den måde kontrakten er udformet på.