Cocoon 2 iaften :-D og en overvejelse om en kat

Hej søde venner [smilie=hate-cool.gif]

Husk der kommer Cocoon 2 iaften [smilie=hate-asd.gif]

Og så lige til katten :

Nogle vi kender har en højgravid kat igenigenigen (gårdkat)
Hun er ca 1½ år og har været gravid i hver løbetid.
Ejerne brokker sig over det hver gang,og hver gang siger jeg til dem hun skal steriliseres,men det vil de ikke for det r jo kun en kat.

vi har været oppe og diskutere/ skændes RIGTIG mange gange om deres måde at holde kat på.

Det sidste kuld hun fik overlevede en ud af seks de døde løbende .
De (ejerne ) er som sagt trætte af deres hunkatte,fordi de hele tiden får killinger,og jeg har sagt til dem en million gange at de skulle sterilisere/kastrere deres katte.

Det gør ondt helt ind i mit katteelsker hjerte hvordan de behandler kattene.

jeg overvejer alvorligt at tage hunkatten til mig,selvom hun er højgravid og jeg ved det ikke er godt at flytte hende når hun er det,men på den anden side kan jeg ikke bære at se på hvordan hun bliver behandlet.

Killingen der overlevede fra sidste kuld er også en hunkat,så jeg ved allerede nu hvordan det vil gå hende .

HJÆLP og RÅD mig !!!

hvis du kan, har tid og råd - så gør det… pr omgående da… den lile mis fortjener da den kærlighed du har at tilbyde den…

hvis jeg var i dine sko og havde midler og mulighed - så ville jeg gøre det - før end senere

Knus og -killinge -pote dask

Det der holder mig tilbage er jo at det er ikke sundt for en højgravid kat at blive flyttet.

jeg så hende først her i fredags og der så det ud til at hun kunne føde hvornår det skulle være

Er ejerne okay med at du vil have katten, eller er det bare noget du tænker på ??

Man må ikke bare tage en andens kat uanset, om man syntes de ikke behandler den pænt. -politi [smilie=hate-wall.gif]

Det er en svær situation, om hun burde føde hos dig eller gamle ejer, men hun kender dig jo ikke, og hendes tryghed er vigtig. -gruppekram
Men igen hvis det er alt for slemt, så ville hun måske netop nyde, opmærksomhed og tryghed.
Men du skal være meget meget sikker på, at det vil være det bedste for hende. -kram

Karen Jo hun kender mig godt,men det er bare et stykke tid siden jeg sidst så hende hun er den mest kærlige og kælne kat .

Jeg har foreslået ejerne et par gange jeg tager hende,men de synes det er noget pjat jeg vil have hende… for det er jo bare en åndssvag kat der skal fange mus og det er så det.

Jeg ved hun vil få det bedst her,men ordentligt foder osv .

Men igen det er det der med hun kan føde når som helst,og flytning kan jo godt stresse

Hvis hun kender dig, og du føler hun er tryg ved dig. Så TROR jeg og det er TROR, at hun vil få en bedre fødsel og hun vil også få den fred hun har brug for i de kommende uger, hos dig.
Jeg ville gøre forsøget.
Men det vil kræve meget opmærksomhed fra dig, og meget tid.

Nu har jeg foreslået det igen,så nu er jeg spændt på hvad de siger

De sagde ja [smilie=hate-lol2.gif]

Så nu bliver familien udvidet igen

UPDATE : Musse er nu hentet og installeret på badeværelset ( Vi har 2 )

Døren er låst så hverken børn eller andre katte kan komme ind til hende,hun spiser,drikker og hviler sig

til jer der gerne vil vide hvordan hun ser ud kan jeg fortælle hun er kulsort med et par hvide brysthår

[smilie=hate-tunz.gif]

Hvor er det dejligt der findes mennesker som dig [smilie=hate-lol2.gif]

Glæder mig til at høre videre om den lille mor-mis.

Tak og i skal nok f¨det at høre om hvordan det skrider frem :smiley:

Ja tak vi sidder og venter på at høre hvordan hun har klaret natten. [smilie=hate-tunz.gif]

natten klarede hun fint hun havde spist det meste af hendes mad og drukket en del af vandet Jeg kan måske hun nyder opmærksomheden og nussen og kæl hun får her hun er vant til at skulle slås om maden og sluge den her spiser og drikker hun stille og roligt . Jeg er nede ved hende få gange men en times tid ad gangen og hun nyder det . Men jeg må indrømme jeg forbander mit hjerte engang imellem og jeg ved godt jeg ikke kan redde alle

Ja jeg ved lige præcis hvad du mener. Hjernen og hjertet burde arbejde lidt sammen, men det gør de aldrig [smilie=hate-cry2.gif] [smilie=hate-cry2.gif]

Ja jeg ved lige præcis hvad du mener. Hjernen og hjertet burde arbejde lidt sammen, men det gør de aldrig [smilie=hate-cry2.gif] [smilie=hate-cry2.gif][/quote]

Jeg har også sag det til dem ,men de vil sgu ikke høre efter

Vi er mange herinde, der føler det samme.
Og selvfølgelig kan vi ikke redde alle nødstedte og forhutlede katte, men hvis man hver især giver et lille nap, når der er mulighed for det, er det da bedre end ingenting. Og så tror jeg, ringene breder sig, og flere og flere hjælper.

Jeg kan ikke lade være med at fortælle en lille historie, jeg læste på et andet forum.
Den fortæller det så tydeligt:

Manden og stjernerne af Loren Eiseley

Der var engang en vismand, der plejede at gå ned til havet, når han skulle skrive.

Han havde fået for vane at gå en tur langs stranden, før han begyndte på sit arbejde.

En dag, da han gik langs kysten, så han langt henne ad stranden en menneskeskikkelse, der bevægede sig som en danser. Han smilede for sig selv ved tanken om en person, der dansede for den nye dag, så han satte farten op for at indhente vedkommende.

Da han kom nærmere, opdagede han, at skikkelsen var en ung mand, og at han slet ikke dansede. Den unge mand bøjede sig mod stranden, samlede nogle små ting op og kastede dem i havet. Manden gik nærmere og råbte: ”God morgen! Må jeg være så fri at spørge, hvad du laver?”

Den unge mand stoppede, kikkede op og svarede:”Kaster søstjerner i havet.”
”Så må jeg spørge, hvorfor du kaster søstjerner i havet?”

Dertil svarede den unge mand:”Solen er på vej op og tidevandet på vej ud. Hvis jeg ikke kaster dem ud, dør de.”

Efter at have hørt det; sagde vismanden:”Men, unge mand. Forstår du da ikke, at der er kilometervis af strand, og hele stranden er fyldt med søstjerner? Du kan umuligt gøre en forskel.”

Derefter bøjede den unge mand sig ned, samlede endnu en søstjerne op, og kastede den i havet.
Da den ramte vandet, sagde han: ”For denne her gjorde jeg en forskel.”

Den er så smuk den historie og du har helt ret Mega, den siger virkelig det hele!

Mega
Du har fuldstændig ret.din historie siger det hele