Computer branchen

Nogen der til dagligt laver arbejde hvor de bare sidder med computeren?

Jeg gør nemlig, og er begyndt at få en svien, måske brændende fornemmelse i hørjre skulderblad (min muse arm :smiley: )

Vi joker her på jobbet om at det er muse skulder, men er det noget man skal være obs på, hvis nogen har efaring med lige netop den smerte ved brug af computer eller andet ensartet arbejde [bigloony]

Uha det lyder ikke godt - Dine beskrivelser tyder på arbejds-belastning. Jeg sidder daglig ved computeren, det har været mit arbejde i 20 - 25 år, og jeg er total slidt op i skulder og nakke, og mange gange må jeg ty til gigtmedicin for at få løsnet op de ømme steder.

Det er hvis man rækker over højre skulder med venstre arm fx for at klø:) så lige der hvor hånden rammer naturligt, brænder / svier det.

Synes bare overbelastning lyder hårdt, da jeg kun har arbejdet her 1,5 månede. Vi har gratis kiropraktor tilknyttet, har ikke brugt ham endnu, men tror måske det er en god ide efterhånden

Tja, jeg fik musearm i ca. 1990, før det rigtigt var fremme. Dog, tilsidst sagde SAS lægen der havde undersøgt og undersøgt, at det var noget man kaldte musearm. Der havde været en på arbejdspladsen, der faktisk havde så store smerter, så det var en invalidepension -what
Hos mig startede det i armen, hvor armen simpelthen bare døde og var ubrugelig et par dage. Tilsidst gik det om bag skulderbladet og det var blevet til en varig skade. Jeg gik til psy.terapeut et stykke tid, og SAS betalte det hvide ud af øjnene, og det hjalp IKKE.
Lægen fik sammen med vores træningscenter lavet et program til mig, der sørger for jeg får gennemstrømning i de påvirkede muskler og jeg har trænet siden - lidt on og off. Træning var det eneste der hjalp mig og hjælper mig.
OG så har jeg et bord hvor jeg kan stå inde i et hul, således at begge mine arme hviler på bordet, så ikke noget med en strakt arm fat i musen og statiske bevægelser, men armene skal ligge på bordpladen - det er alfa og omega.
Og samtidig dengang begyndte jeg iøvrigt at træne venstre arm, så det er den jeg i dag og siden bruger til musen.

Så ja PAS PÅ, på et tidspunkt kunne jeg slet ikke vride en karklud og havde SÅ mange smerter. Troede faktisk aldrig jeg kom videre, men det var træning der hjalp mig og nyt bord.
Men det var mange års arbejde selvfølgelig, der gjorde udslaget med musearmen.

åh det lyder ikke rart -sorry

Ville bare så nødig af med dette job, men helbred frem for penge :slight_smile:

Men tror jeg lige vil konsultere ham kiroprakteren

Jeg har arbejdet på et postkontor, og ja jeg har samme problem, men var ikke lige så klog som dig at reagere hurtigt -mai

resultatet er idag en konstant smerte og brænden i nakke området. :frowning: :frowning: :frowning:

Øv bøv karen :frowning:

jamen man tænker jo bare at det går i sig selv, så kan man stå med en lang næse bagefter

Du må gøre alt for at lægge armen ned når du bruger musen og også gerne prøve at træne dig op i venstre hånd så du kan variere. Det er ikke så svært, jeg var jo nødt til det og det gik fint. Prøv det.
Et lille curiosum, jeg kører tit med kun med venstre hånd på rattet, med højre liggende i skødet. Det var også en vane jeg fik, fordi jeg ikke kunne holde armen oppe. Ja, og det må man jo slet ikke.

Hele underarmen ligger på bordet, men det er bare det minus bevægelse der er hårdt… og det værste er jo, at jeg det første jeg gør når jeg kommer hjem, er at tænde min egen computer -høhø

Efter jeg blev rådet til at lægge musen midt foran tastaturet af fysioterapeuten på mit sidste job, og til at støtte på mit skrivebord, samt at have et stort skrivebord i den rigtige højde (albuehøjde), har jeg haft mindre smerter.

Hvor ligger din mus?

Men generelt hjælper det også at kunne sætte sig i forskellige stillinger.

Enig -thumbs

Din mus skal ind foran dig når du arbejder. Hvis den er det, og bordet er i passende højde (så armen kan hvile uden du spænder i skulderen) så forebygger du samtidig med at du ikke overbelaster din skulder.

Denise - jeg er lige nødt til at spørge… Når du har ondt i højre arm, hvordan kan du så køre MC?? Den er jo ret så væsentlig når man joller rundt på sådan et dyr -engel

Husk at bevæge og strække dig ind imellem.
Men da jeg sidste år skulle skrive større skriftlig opgave hvor jeg sad meget foran den bærbare fik jeg også en form for smerte/som-om-at-jeg-havde-spillet-badminton-i-flere-timer-agtig-følelse og så var det bare om at slappe af i armen før jeg kunne skrive videre…

En agro et eller andet korrekt mus kan altså gøre underværker. Jeg har brugt sådanne en i årvis og har ingen problemer.

Mine problemer med mine håndled startede da jeg arbejdede som bartender. Når det skulle mixes drinks i den elektriske mixer var det en bestemt bevægelse igen og igen. Det har gjort mine håndled svage og derfor investerede jeg i sådanne en mus da jeg på et tidspunkt begyndte at få ondt.

Min er flere år gammel. Det er en MX Laser fra Logitec. Den koster vel omkring 100 euro tror jeg og den er trådløs.

Mit skrivebord er i vinkel så jeg ALTID hviler armen

hvad med en mouse-trap - en anordning der placerer din mus stationært ved dit tastatur og i stedet så styrer du musen med en stang der tilknyttes musen… den styres lige foran dit tastatur med begge tommelfingre som også kontrollerer tryknapperne…

jeg havde selv en - jeg undgik med nød og næppe musearm/skulder/nakke…

alternativt - få en laptop… så er du ude over de fleste problemer

det er godt du gør noget nu - men gå til chefen og bed om whatever udstyr du skal bruge - de fleste chefer smider hellere 1500 efter en mousetrapper frem for 500.000 til oplæring af en ny medarbejder :slight_smile:

held og lykke :slight_smile:

-kramer

Dengang jeg havde de slemme smerter havde jeg sikkert ikke kunne vride på et gashåndtag, men der havde jeg ikke motorcykel. Nu hvor jeg holder den fint med træning, har et ordentligt bord og bruger mus med den anden arm, så har jeg stort set ingen problemer. Når jeg kører er mine arme strakt ud i en lige vinkel foran mig. Jeg føler vibrationer både i arme og ryg er godt. Skulle jeg derimod have armen mere skråt ud, som på en chopper, så tror jeg faktisk det ville gå galt for mig igen. Der er visse ting i træningen jeg ikke kan lave, og det har noget at gøre med når min arm er skråt ud fra kroppen, netop som dengang man brugte mus i stiv arm, hvis du forstår.

Dengang jeg havde de slemme smerter havde jeg sikkert ikke kunne vride på et gashåndtag, men der havde jeg ikke motorcykel. Nu hvor jeg holder den fint med træning, har et ordentligt bord og bruger mus med den anden arm, så har jeg stort set ingen problemer. Når jeg kører er mine arme strakt ud i en lige vinkel foran mig. Jeg føler vibrationer både i arme og ryg er godt. Skulle jeg derimod have armen mere skråt ud, som på en chopper, så tror jeg faktisk det ville gå galt for mig igen. Der er visse ting i træningen jeg ikke kan lave, og det har noget at gøre med når min arm er skråt ud fra kroppen, netop som dengang man brugte mus i stiv arm, hvis du forstår.[/quote]

Jo jo jeg kan sagtens følge dig -thumbs

Dejligt at du har et godt træningsprogram, der kan holde armen… Det er simpelthen så frygteligt, når man ikke kan bevæge eller bruge sine arme - been there done that… :frowning: :S

Men noget andet er - det er en yamaha division du kører på ikke?
Den minder meget om en XJ - gør den ikke?? Hvis den gør, så kan jeg sagtens følge dig i armstillingen, for vores MC sidder man bare så kanon godt på - og vi kan også køre længere ture, fremfor hvis det var en chopper eller racer…

he he vi må da ud og ture den en dag - når jeg har kortet -thumbs -engel (OG er blevet lidt rutineret -høhø )

Ja, det er en XJ600 S, og man sidder virkelig rigtig godt på den -thumbs
Synd du bor helt derovre, ellers kunne du være med i vores pigemotorcykel klub Oktana, vi kører ture sammen og har det SÅ sjovt. Og om vinderen ses vi ca. 1 gang om måneden på skift hos hinanden. :slight_smile:

Jaaa ihh det er sq træls, at jeg bor så langt væk fra alting -høhø
Men en XJ er bare kanon - helt sikkert - og jeg GLÆDER mig som et lille barn, til jeg har fået kortet…
PS - vores er en XJ900 -høhø

Nååå det var helt OT - undskyld til trådstarter… -shhhh