Computer Hjælp

Så er hende den totalt computer-dumme på Herrens Mark.

Jeg har en gammel discount computer - overtaget fra Jyrak - som synger på sidste vers.

Skærm o.s.v. er OK det er en 17 tommer fladskærm, men harddisken lever mildest talt sit eget liv…

Jeg har ikke for fem øre forstand på det skidt, og det eneste jeg har kunnet finde ud af vedrørende min pc er følgende: 3000 + 1,79 GHz og 1,46 GB RAM. Jeg er smaddergo’ til at bruge en computer, men det tekniske er en by i Rusland for mig…:frowning:

Hvad søren skal jeg kigge efter, og hvis jeg nu overgiver mig til det bærbare, hvad skal sådan en så være i størrelse for at hamle op med det jeg har - kan man sende sine oplysninger fra nuværende harddisk til en bærbær, så det ikke går tabt.

Ja, dum er jeg, og jeg har ikke lyst til at stå i en computerforretning og blive taget ved næsen, så hjælp mig derude - hvis I kan…

KH
Linda

Kære Linda :slight_smile:

Step 1:

Lav en folder på dit skrivebord (desktoppen) og deri samler du ALT hvad du har af billeder, dokumenter, ting du vil gemme og andre ting er måtte være vigtige… HUSK at lave en .pst fil fra din outlook (mail) og gennem dine bankfiler UDEN at de er låst til computeren

Step 2: lav en liste over de programmer du SKAL have og dem du gerne vil have

step 3: Gå ud og køb en ny maskine… jeg har en Acer Aspire 8930 - det er en af de Acer modeller der kører smertefrit, er fremtidssikret et års tid til 1½ endnu hvis du bruger den rimelig meget og som har ram nok til større programmer… den koster i omegnen af 9.500

Når du har købt den nye maskine og er klar til at overføre alting dertil, så tager du en bærbar harddisk eller en USB pind der er stor nok og så overfører du den folder du lavede i step 1 til desktoppen på den nye maskine…

Så installerer du de relevante programmer og så går det slag i slag derfra…

håber det kan hjælpe lidt
-kramer

Ellers så tag ud i en butik - KUN til computere og tilbehør - og spørg. Merlin og hvad de ellers hedder duer ikke, der føles det kun som om de er ude efter at få flere penge ud af en, uden de helt har styr på hvad de sælger alligevel. Jeg har heller aldrig haft noget forstand på alle delene i en com. :), men jeg synes de er meget hjælpsomme i de computerbutikker der er i Odense. Så mon ikke de er det i Viborg også? Du skal bare være afklaret med, hvad du ønsker at bruge computeren til. Skal du kunne spille spil på den? Hvilke? Eller er den bare til kontor?

Håber det gav lidt mening.

Fandt lige denne liste over computerforretninger i Viborg :slight_smile:

[quote=Bølle-missen;180878]Fandt lige denne liste over computerforretninger i Viborg :slight_smile:

Og så ved jeg min bror ville skynde sig at advare mod Midt Data der står på listen…de tager røven på både uvidende som ekspert-kunder :thumbdown: