Computer/hjemmeside hjælp

Jeg kunne godt tænke mig på min hjemmeside(hundenes) at lave mit eget ikon i adresselinjen.

Jeg har fundet dette:

[b]Favorit ikon

Hvis du vil have et ikon til at blive vist i adresselinjen eller når din hjemmeside bliver bogmærket, kan du indsætte følgende kode øverst i hoved at dokumentet: <LINK REL=“SHORTCUT ICON” HREF=“dit_ikon.ico”>.[/b]

Da jeg fatter hat af koder, er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre :?
Går udfra det er på “kodesiden” jeg skal sætte det ind men hvor helt nøjagtigt :?
Der hvor der står “dit_ikon.ico” er det der jeg skal sætte mit ikon ind :?
Og hvordan gør jeg det :?

Håber nogle kan/vil hjælpe :smiley:

Jeg tror at du skal sætte det ind der hvor der står dit ikon

Prøv at søge inde på dejligbjerg.dk. Der fandt jeg hjælp til at lave mit ikon på min side… men lige hvordan jeg gjorde, husker jeg altså ikke. :?

Jeg vil se havd jeg kan finde der inde -thumbs

Jeg har lavet ikonet, kan bare ikke lige hitte ud af, hvordan jeg for sat det ind i koden :?

Jeg går ud fra du skal skrive nøjagtigt som der står, og erstatte, som du selv skriver, dit_ikon.ico med navnet på dit eget, som også skal slutter på ico.
Sæt det øverst i dit dokument, hvis der er noget der hedder <Head>
så efter det, og hvis der er noget der hedder Meta så efter det. Og husk nøjagtigt magen til med gåseøjne også.

Prøv det, prøv det og se hvad der sker :slight_smile:

NB! har forstand på koder med ikke forstand på hjemmesider :smiley:

Kiggede lige i din kode som ser sådan ud, skriv som jeg har skrevet med rødt og erstat med dit eget navn på iconet.

<html>

<head>
<meta http-equiv=“Content-Type” content=“text/html; charset=windows-1252”>
<LINK REL=“SHORTCUT ICON” HREF=“dit_ikon.ico”>
<title>VELKOMMEN TIL KENNEL ZAKODA - OPDRÆT AF ROTTWEILERE</title>
</head>

<body bgcolor="#000000">

Super -thumbs
Fandt dog lige ud af via Dejligbjerg at ikonet skal gemmes i ico format, så det skal jeg lige have gjordt først også må jeg prøve det, sådan som du skriver.

Tak for hjælpen alle, skal nok lige kome med en opdatering eller et skrig om mere hjælp -tihi

-argh -argh -argh -argh
Har siddet og fiflet med dette de sidste par dage og er snart ved at få grå hår.

Idag lykkedes det endeligt at få et ikon på, men men men det ikon kender jeg ikke -what
Har aldrig set det og aner ikke, hvor det kommer fra -mai -mai -mai

Håber der er nogle som kan hjæææælpe mig -thumbs

Mit ikon ser sådan ud
Det er dog i gif format, da denne side ikke godtager ico.

Hvorfor står der i din tekst
<LINK REL=“SHORTCUT ICON” HREF=“favicon.ico”>

Den icon du har lavet må da hedde noget for Favicon er en betegnelsen på hvad det er for en tingester - ligesom hvis du skulle definere en smiley, så ville du heller ikke skrive “smiley”, men selve navnet på den specielle smiley. Håber du forstår.

Så hvad har du kaldt den af navn, det er det, der skal stå OG den skal ende på ico, som du selv nævnte på et tidspunkt.

Mit ikon hedder favicon fordi:

Sådan laver du ikonet

Der er visse krav til ikonet, som du skal overholde:

1. Det skal hedde favicon.ico - alle med små bogstaver
  2. Det skal placeres i samme mappe som hjemmesiden (i roden på din server)
  3. Det skal gemmes 16 x 16 pixel og 256 farver
  4. Det skal gemmes i ico format

(det står der på dejligbjerg.dk)

Tror du jeg skal prøve at kalde det noget andet :? :?
Det er skisme en hel jungel og hvor er det dog frustrerende at L… ikke bare virker første gang -ked -mai

Ja, har lige læst om det. Og det er helt rigtigt, det SKAL hedde favicon.ico - undskyld, men som sagt jeg har ingen ide om hjemmesider. Men så burde du da også få det rigtige på når du uploader siden.
Har du flere der hedder favicon.ico andre steder, så du måske har taget en forkert.
Prøv og læg iconet ind her så vi kan se det.
NB! Jeg kan iøvrigt slet ikke se du har noget favicon på i adresselinien.

Du skal da ikke undskylde :slight_smile:
Jeg har kun det ene ikon, så jeg kan ikke have taget fejl.
Mit ikon ser sådan ud: (det er som sagt gif, da siden ikke godtager ico)

Jeg forstår ikke helt det med det ikon som er der nu (et lila Æ med orange og gul baggrund)
Jeg kan se det på Flemmings computer, men ikke min svigermors og tilsyneladene heller ikke din :? :?
Hjemmeside en lavet og uploadet på min egen computer, der ligger en gamle windows på, så den viser slet ikke nogle ikoner.

Jeg må blive dig svar skyldig. Det ser ud som om koden er som den skal være og iconen er korrekt. Men nej, jeg kan ikke se noget på min PC.
Hvis du er i nyhedsgrupperne, så kan du spørge i EDB Hjemmesider, så går der garanteret ikke 1 time, så har du en forklaring.
Det er bare SÅ irriterende når noget ikke vil som det skal :frowning:

Hvad er det :?

Det er det store univers af diskussionsgrupper på nettet. Der findes alle mulige slags diskussionsgrupper - alt mellem himmel og jord. Der er ikke det svar, som du ikke kan få :smiley:
I tidligere tider var der ikke kattefora, men der var vi på nyhedsgrupper, hvor vi talte sammen, mødtes hos hinanden til kattetræf og lærte en masse at kende. Og i dag bruger mange af os stadig grupperne, hvor vi til katte bruger dk.fritid.dyr.kat Der er lignende grupper i Sverige, som jeg også var på i sin tid og USA.

Læsning og skrivning i nyhedsgrupper kan sættes op i Outlook Express, der er min sat op, og det er langt det smarteste synes jeg. Vi fik i sin tid lavet en hjemmeside hvor alle os fra nyhedsgruppen kunne lægge billeder op i. Den hedder " dk-fritid-dyr-kat.dk " og der indefra er det lavet, så man kan læse og skrive i katte nyhedsgruppen, og det benytter mange sig af. I mit banner henviser jeg til den . Jeg ved ikke rigtigt hvormange vi er herinde, der bruger nyhedsgruppen for katte, men vi er da nogle stykker.

Men man kan også læse nyhedsgrupper via Google og andre steder - andre HJÆÆÆÆLP :smiley:

Du kan læse om det på nettet bl.a. her http://da.wikipedia.org/wiki/Nyhedsgruppe
og her står lidt om de danske nyhedsgrupper og her kan du se hvilke grupper der er - tit kan man klikke ned i flere niveauer http://www.usenet.dk/

Opsætning af nyhedsgrupper kan du læse lidt om her http://kundeservice.tdc.dk/privat/inter … hp?id=5671

Nå men det var jo EDB det drejede sig om.
Og der er rigtig mange EDB Grupper, men der er i hvert fald en der hedder dk.edb.internet.webdesign.frontpage og en der hedder dk.edb.internet.webdesign.html

-thumbs 1000 tak for din hjælp -kramer

Så håber jeg bare det snart lykkedes [smilie=hate-tunz.gif]