Congresses i TICA

En lille reklame ovenpå den store succes i Haderslev med Brite-BIS og Korat-special:

I TICA kan man organisere specialringe, de såkaldte “congresses”, for bestemte racer, farver, mønstre etc. Kun fantasien sætter grænser, man kan fx lave:

[ul]
[li]en congress kun for blå katte[/li][li]en congress kun for krøllede katte[/li][li]en congress kun for blåøjede katte[/li][li]en congress kun for hunkatte[/li][li]en congress kun for Abyssinier og Somali[/li][li]en congress kun for tabbykatte[/li][li]en congress kun for Perser og Exotic[/li][li](eller en congress for både Abyssinier, Somali, Perser og Exotic :tihi: )[/li][/ul]
Osv. osv. osv.

Det eneste krav for at kunne afvikle en congress med points er, at der skal være mindst 20 voksne, fertile katte til stede i den race, farve eller kategori man har valgt at holde congress i.

Så hvis I sidder i en specialklub eller i en gruppe af opdrættere, som kunne tænke jer at prøve en congress, så kontakt Viking Cats ([email protected]) med jeres forslag. Hvis det er en congress som er specifik for bestemte racer, vil man ofte kunne kombinere med et raceseminar.

Jeg synes, det kunne være rigtig spændende med nogle utraditionelle congresses, men det kræver jo bare, at ejerne kommer med deres katte. :slight_smile:

PS - en congress arrangeres ud over de almindelige ringbedømmelser, så det er simpelthen bare en ekstra ring som afvikles enten lørdag eller søndag. Man behøver ikke være medlem af hverken TICA eller Viking Cats for at kunne deltage, og katten behøver ikke være registreret i TICA, heller. Hvis man er usikker på, om man vil have katten til de almindelige bedømmelser, behøver den heller ikke møde op dér; den kan godt deltage kun i en congress og være UFB på resten af udstillingen, hvis ejeren ønsker det.

Det eneste krav er, at racen eller racerne, som deltager, skal være godkendt til Championship. :slight_smile:

Jeg drømmer stadig om en brite Congress og en dag skal det nok lykkedes. Synes det er supersjovt med de ekstra konkurrencer.

En congress for blå katte af alle racer lyder tillokkende - især hvis det er på tværs af fertil/kastrat/killing (dvs de alle konkurrerer mod hinanden) :wink:

Hvis jeg husker rigtigt så er Congress kun for fertile :slight_smile:

Så kan det være svært at samle 20 blå katte:S

Blå katte kan jo være korater, briter, Maine Coon, NFO osv :wink:

Maine Coon, Norsk Skovkat, Korat, Burmeser, Russian Blue, British - det er alligevel 6 racer med mulighed for “ren” blå :slight_smile: (og så kan jeg endda have glemt nogen :))

Man kan ikke lave congresses på tværs af skellene mellem killing, kastrat og voksen. Men man kan lave congresses inden for hver af de tre klasser. Det mest almindelige er congresses for fertile voksne, fordi det som regel er dem, der er flest af. Men man kan sagtens lave en congress for kastrater, hvis man kan samle 20 kastrater i den ønskede gruppe. :slight_smile:

og American Curl, American Shorthair, Cornish Rex, Manx, Cymric, Perser, Exotic, Chartreux, Nebelung, Devon Rex, Selkirk Rex, Munchkin, Peterbald, Orientaler, Sphynx, Tyrkisk Angora ;).

Man kan også lave congress for alle blå, dvs. man kan vælge at inkludere blå tabbykatte og maskekatte.

Eller man kan udvide emnet til alle fortyndingskatte og få lilla, creme og fawn med.

Eller man kan inkludere katte med hvidt (blå/hvid, fortynding/hvid, maske/hvid).

Eller man kan lave en congress for alle katte med hvidt.

Eller for alle sølvkatte.

Mulighederne er nærmest uendelige, hvis bare der er opbakning fra udstillerne. :slight_smile:

Smiler… kan man lave en med Poly katte

Nej, som jeg skrev skal de deltagende racer og farver være godkendt til Championship, så de eneste polykatte, som kunne deltage, er Pixiebobs. :slight_smile:

Hvad er det så der bliver valgt? Den flotteste blå farve - eller den blå kat der lever bedst op til racestandarden? :slight_smile:

Den kat, som lever bedst op til racestandarden. :slight_smile:

Jeg synes selvfølgelig der skulle være en for Burmesere:)
Så havde jeg da mulighed for at vise mine to immigranter:høhø:

Marina

[QUOTE=Marina;622294]Jeg synes selvfølgelig der skulle være en for Burmesere:)
Så havde jeg da mulighed for at vise mine to immigranter:høhø:[/QUOTE]

Vi skal da bare have dem overtalt til en fortyndings-congress til november :smiley: Så kan hende den lille også være med, for hun er voksen til den tid.

Bare se at få sendt forslaget. Mon ikke det kan arrangeres? :slight_smile:

Til showmanager?

Jeg tror du skal sende det til kontaktadressen [email protected], så bestyrelsen samlet kan tage stilling til forslaget. :slight_smile:

Det vil jeg så gøre, tak :slight_smile: