Conrad er skidt

Conrad har haft det dårligt siden igår. Jeg tog på arbejde 17:30 og inden da havde han lige kastet en smule klar væske op. Jeg tænkte ikke videre over det for det har han før gjort uden der har været problemer. Min kæreste skriver så omkring midnat at han har kastet noget op der havde en underlig farve og virker noget mut.

Da jeg så kommer hjem sent om natten, kaster han op mens jeg ser det, så jeg har taget nogle billeder:

Der er dårligt lys på badeværelset, så farven er mere lyserødagtig her end det var i virkeligheden.
Han virker stadig mut der om natten, men har før haft en off dag hvor han har kastet op…og jeg mindes at have set den farve opkast før, hvor det har gået over af sig selv, men jeg kan tage fejl!

Idag har han kastet op en enkelt gang, men det har ikke været den samme rødbrune farve… Lidt lysere. Han virker lidt mere modtagelig overfor nus, men har sovet hele dagen.

Nogle der har nogle gode råd? Bør jeg ringe til dyrlægevagten med det samme eller har han mon bare et par off dage? Han reagerer ikke når jeg trykker ham på maven.

Det ville være et godt sted at starte, hvis du har mulighed for at tage hans temperatur. Det vil såmænd alligevel være noget af det første dyrlægen spørger om :slight_smile:
VH
Susanne

Min kæreste er hjemme om en 30 minutters tid og så tager vi hans temperatur :slight_smile:

Hans temperatur er 37,3 grader, så lidt lav i det. Han går lidt rundt nu og har drukket lidt vand. Jeg har også tilbudt ham lidt cosma snackies(hans absolutte yndlings) og han virkede interesseret, men spiste det ikke, så jeg regner med det er fordi han er kvalm.

Jeg har en der fra tid til anden, især da den var yngre af og til fik en tur som det du beskriver. Det startede med opkast og fik så over i at der også kom diarre.

Dyrlægen kom frem til at den har en gendefekt og behandlingen er: prednisolon kur og stopper det ikke opkastninger på et døgn så tilkommer flagyl. Jo mere regelmæssigt mitten lever og jo ældre den bliver jo mindre anfald kommer der.

Jeg siger ikke at din fejler det samme, men det kan være en forklaring på uforståelige opkastninger - måske din kan komme over det af sig selv? jeg ville nok give skånekost og prokolin eller noget lignede blot for at forebygge.

Han har egentlig sjældent diarre, og er gendefekter ikke også sjældne? Men prokolin kunne sikkert være en god ide :slight_smile: og måske noget fisk når han får lidt mere appetit :slight_smile:

hvordan kom din dyrlæge frem til gendefekt?

Blodprøve og aff. prøve mv. og det er ikke nogen alvorlig defekt, men indimellem angriber immunforsvaret katten i stedet for at beskytte den. Og da medicinen virker perfekt og ikke gives ret tit, men altid er på lager, så er det ikke noget problem.

Okay, det er da altid noget :slight_smile: var opkastet samme farve og var det regelmæssige opkastninger? Jeg har kun set noget lignende et par gange før og ellers er han ret dygtigt til at kaste hårboller op - det sker nogle gange om måneden ca.

Conrad har det bedre her til aften :smiley: Han har vasket sig lidt og er begyndt at spinde og vaske min hånd når jeg nusser ham :thumbup::love2:

Nej det er ganske uregelmæssige opkast og er altid i samme farve og der kan gå måneder imellem nu, men før var det oftere. Nu hvor behandling er fundet sker det faktisk ret sjældent

Okay, det vil jeg helt sikkert huske til en anden gang! :slight_smile: