Conrad smurt ind i lort!

Jeg kan simpelthen ikke få ham ren!
Jeg er alene hjemme og kan ikke holde ham… Jeg har prøvet klippe ham og endda vaske ham, men det simpelthen umuligt og han bliver sur, hvæser

Jeg føler mig hjælpeløs:ked:

Nogle gode råd?

Hvis han er helt balstyrisk, så luk ham ind på badeværelset. Så kan kan selv ordne det, og du får ikke lort over det hele.
Om ikke andet falder han måske så meget til ro, at du kan få lov at hjælpe ham.

Han er lukket inde nu, men miaver bare og massakrerer toiletrullen…men min mor er på vej herover…stakkels kvinde hehe

[QUOTE=Theomilou;992716]Hvis han er helt balstyrisk, så luk ham ind på badeværelset. Så kan kan selv ordne det, og du får ikke lort over det hele.
Om ikke andet falder han måske så meget til ro, at du kan få lov at hjælpe ham.[/QUOTE]

Enig - og så fjern toiletrullen, og giv ham en skål vand (tænker for smagen :tihi:)

Har plejer jeg at have May under armen, placere bagbenene i vasken og så vaske med den anden hånd, mens jeg holder katten… Men hun er så heller ikke balstyrisk, så ved ikke om det ville virke hvis hun var…

inden din mor kommer - så få fat i hans yndlings godbidder

sæt dig på tønden, læg ham på siden - ikke på ryggen - det får de fleste til at blive sure

lad din mor holde ham beskæftiget med godbidder

klip alt du kan få fat i inkl det nederste af halen

det er min metode hjemme - på nær godbidderne men det hjælper helt sikkert hvis katten har øje på en reje eller whatever den nu kan lide

Jeg har prøvet det med vasken og det ville han ikke :frowning: og han er desværre ikke glad godbidder, desuden har han lige kastet det fisk jeg gav ham op, så maven skal vidst have ro.

Hans afførring er ikke flydende men blød og slimet :S

Han er afklippet, men afføringen hænger fast i endetarmen :confused:

Hans endetarm er poppet lidt ud :s :frowning:

Edit: det var det så heldigvis ikke alligevel :slight_smile:

De kan ellers godt være lidt hævede i området omkring når de sådan har dårlig mave (uden at det behøver betyde andet end at de er irriterede der).
God bedring til ham

Lige nu er der kommet ro på og min mor er taget hjem… Nu håber jeg bare at han har tømt tarmen helt og så får han lov at faste de næste 12-24 timer… Puha en omgang :frowning:

Tak for jeres råd! Hvor er det skønt at kunne skrive herinde (og så endda så sent) og få hjælp!! :tak:

Nu krydser vi fingre for at det værste er ovre. :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Tak det håber jeg så sandelig også :slight_smile:

Jeg er lidt i tvivl om jeg burde give dem lidt zoolac mens de faster eller om deres maver bare skal have helt ro:?

Hvorfor skal de faste?

Når Mattis med mellemrum har dårlig mave giver jeg ham Hills I/d (vådt) og Specific Digestive Support (tørt) og zoolac tre gange dagligt. Det hjælper med det samme. Det er alt sammen på dyrlægens anbefaling, da jeg havde prøvet med hjemmelavet skånekost, HUSK, A38 mv. og intet virkede.

Når maven er i orden igen reintroducere jeg langsomt det vanlige foder ved at blande det op i større og større mængder.

Fordi maven lige skal have ro efter sådan en omgang i går, han kastede det fisk op som jeg gav :slight_smile:
de har dog fastet ca 12 timer nu og har også overvejet at høre dyrlægen om jeg kunne få noget hairball control

Du skriver at DE faster… Er det begge kattene, der har dårlig mave?

Ja det er begge to :S Det er bare værst med Conrad