Corona doms betydning om vi vil avle killinger

Er det slut med at avle killinger hvis dommen ender til købers fordel. Hvem kan stille en garanti ?

garanti for hvad?

Hvis katten bliver syg skal handlen gå tilbage.

sådan har det da altid været - ikke noget nyt der.

Har du set den nye Felis Danica kontrakt? Den kunne give dig lidt svar tror jeg.

2 Synes om

Der må være andet end bare det for jeg kan forstå at dommen har en væsentlig betydning for avl af katte. Racekatten har et opslag på deres facebook hvor man ligger op til økonomisk støtte af retssagen. Jeg ved ikke hvordan man vedhæfter en fil så det kan jeg desværre ikke. Jeg spørger Racekatten om konsekvensen af dommen så bliver jeg måske lidt klogere.

Har du ikke læst FDs forslag om den nye kontrakt med formuleringen om at katten må forventes at være corona positiv, og prisen er sat derefter (i.e. en corona negativ kat er knagme DYR! For hvem kan lave det), kontrakten er udarbejdet af en jurist. Den nye kontrakt skulle jo så hjælpe os pga den tåbelige afgørelse forbrugerklagenævnet lavede om corona :slight_smile:

3 Synes om

Jeg har kastrater så jeg kender intet til salg af killinger…jeg køber bare.:heart_eyes:

Men derfor skal du jo stadig have kontrakt på dine misser :slight_smile:

1 Synes om

OK, du skrev bare “vi vil avle” i overskriften :smil:

Nej. Men hvis du læser det der er offentliggjort fra FD, så giver det hele mening igen. Jeg tror du mangler at sætte dig ind i hele problemstillingen. Der er intet nyt i at opdrættere står med produktansvaret, hvis en solgt killing bliver syg - sådan har det altid været.
VH
Susanne

2 Synes om

Du behøver nok ikke være bange for, om du også stadig kan få kastrater i fremtiden - hvis det er det, bekymringen går på :slight_smile:

1 Synes om