Creme Brulee

Nu har jeg snart hele dagen været igang med at lave den hersens ret. Og ja så længe tager det vel ikke tænker du…
Jeg har fulgt opskriften til punkt og prikke, men lige lidt hjælper det åbenbart :S Massen bliver ved med at være flydende :argh:
Nu har jeg kigget lidt på nettet og der anbefaler mange at putte dem i et vandbad i ovnen - men det sagde min opskrift ikke at jeg skulle…
Hvad kan jeg have gjort forkert??
Jeg har fulgt denne opskrift
Dessert til 4

[ul]
[li]4 pasteuriserede æggeblommer[/li][li]85 g sukker (ca. 1 dl)[/li][li]kornene af ½ vaniljestang[/li][li]¼ liter Karolines Køkken piskefløde[/li][li]1 dl sødmælk<LI class=subGroup>1 spsk sukker [/li][li]Bagetid: Ca. 35-40 min. ved 125°. (jeg har nok givet dem 1 1/2 time nu og stadig intet sker der :brist:)[/li][/ul]Rør æggeblommer, sukker og vaniljekorn sammen med en ske. Rør herefter fløde og mælk i æggeblandingen. Sigt blandingen og fordel den i 4 ovnfaste skåle (a ca. 2 dl). Stil skålene på en bageplade og bag dem midt i ovnen - til cremen har sat sig. Stil créme bruleérne i køleskabet i mindst 3 timer - uden at dække dem til.

Dette er opskriften jeg bruger. Hvad der er gået galt med din ved jeg ikke. Men hvis man laver en hjemmelavet creme til lagkage, så bliver den også først rigtig fast når den er kølet af.

cremen:
2 1/2 dl mælk
2 1/2 dl fløde
4-5 past. æggeblommer
75 g sukker
1/2 stang vanilje
1 stang kanel
Sukker til glasering

Kog mælk, fløde, korn af 1/2 vaniljestang, sukker samt kanelstangen op.
Pisk herefter - lidt efter lidt - den kogende blanding ned i æggeblommerne.
Sigtes og sættes til afkøling, kommes i dybe tallerkener og bages i ovnen ved ca. 100ºC til cremen har sat sig - det tager ca. 30 min. i varmluftovnen. Afkøles.
Ved servering drysses cremen med et jævnt lag sukker og “brændes” på overfladen, stilles under grillen, til sukkeret er karameliseret.

Til at starte med gjorde jeg præcis som der stof på opskriften og stilte dem på køl i ca 4 timer da jeg efter de 4 timer kiggede til dem var de stadig fuldstændig flydende :S
Så stilte jeg dem i ovnen igen her til aften og de er stadig vildt blævrede hver gang jeg kigger til dem i ovenen… :brist:

[quote=Celina;317537]Til at starte med gjorde jeg præcis som der stof på opskriften og stilte dem på køl i ca 4 timer da jeg efter de 4 timer kiggede til dem var de stadig fuldstændig flydende :S
Så stilte jeg dem i ovnen igen her til aften og de er stadig vildt blævrede hver gang jeg kigger til dem i ovenen… :brist:[/quote]

Har du mon ikke pisket æggeblommerne godt nok ud i væsken? Det er jo dem som gør at det stivner.

Ja det er jeg ret sikker på, jeg piskede og piskede :smiley:

Men jeg opvarmede det ikke i en gryde som din opskrift siger…

Du skal hælde dem op i små forme, ca. 5 - 6 cm i diameteren, og så skal de stilles i en dyb bræddepande i ovnen, hvor du hælder ca. 1 - 1½ cm tempereret vand i. Og så skal de have de der 40 min og så skulle de altså være klar efter ca. 3 timer på køl. Kan ikke lige se hvorfor det ikke virker!!

Det er ikke alle opskrifter som skal opvarmes. Men du har måske ikke så meget fløde i… Måske det kan have noget med det at gøre…

Hm… Nu har jeg taget dem ud og stilt dem i køleskabet og så må vi se… :kryds:
Nu bager jeg cookies i stedet. Det plejer at lykkedes. Jeg er jo nødt til at få én succesoplevelse med mit bagning idag :tihi: