Creme eller rød sølv -

hejsa…

Nogen som kan sende eller vise mig et link hvor man kan se hhv. en rød sølv killing og en creme…med og uden tabby…

Jeg er er lidt i tvivl om farven på min lille hankilling - øj hvor er han skøn [smilie=hate-tunz.gif] - -uh

anna
www.antocat.com

Creme sølv eller bare creme?

Prøv at kigge her http://www.heidi-beate.no/Fargekoder.htm

jeg har Sunny… som er cream sølv

http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11687

og her er hans bror han er rød sølv
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16233

Hejsa Tak for linkene…

Uha da da…der var nogle lækre katte imellem…jeg blev helt svimmel :slight_smile:

JEg spørger fordi min nye lille killing har en farve som jeg ikke tidligere har haft -jeg tror han er rød smoke - men han er endnu så lille. Hans hovde er meget meget lyst og kroppen lidt mere mørk creme rød…

men hvad der Rødshaddedsilver ??

anna
www.antocat.com

Der er også et billed af sådan en, på det link jeg viste dig.

Dog synes jeg ikke, billederne er så gode…

Men du må da komme med nogle billeder [smilie=hate-smile.gif] -foto

Jeg synes da den norske side er ret rodet. Især ved de rød- og cremesilver tabby’e.

Og silvershaded har jeg aldrig forstået hvad betyder? Nogen der ved det?

synes også den er forvirrende [smilie=hate-smile.gif]

Mht Shaded har jeg fået at vide at: Er den grad af Sølv katten er, ca 2/3 dele af hårene er farvet.
Man vil ikke kunne se et Tabby mønstre.
Katten vil være hvid på kinder, bryst, mave og under halen.

Ved almindelig Sølv er det 3/4 dele af hårene, der er farvet.

Håber det er rigtigt -mai Har i hvert fald skrevet det på min hjemmeside [smilie=hate-smile.gif]

Ok.

Jeg undrede mig også over de spottede røde. Så kunne de da godt vise nogle billeder hvor man kunne se det spottede røde lidt tydeligere, når de påstår det. Og de uspecificerede tabbier er heller ikke så cool synes jeg - ikke på en side om mønstre og farver. Selvom det er nogle flotte katte.

Ja, det ville klart være bedre, hvis man tydligt kunne se mønstre osv… [smilie=hate-smile.gif]

Vores tidligere smukke mis, Briten Molly var Silver Shaded, hvor tipningen udgør 1/3 af hårene, som giver dem et sølvskær.

[quote=“Denise”]

Vores tidligere smukke mis, Briten Molly var Silver Shaded, hvor tipningen udgør 1/3 af hårene, som giver dem et sølvskær.

[/quote]Wow, smuk mis. -love

Så det at den yderste spids på 1/3 hårerne skal være lys samtidig med at alt det inderste er sølv, gør en pelsfarve silver shaded?

Jeg ved heller ikke hvad tipning er… ?
Nå nu har jeg læst lidt og fundet en side hvor der står at den perfekte shaded’e shorthair har (mørk) farve på den yderste halvdel (½) af det individuelle hårstrå. Ooog forvirringen er på max igen. -uh [smilie=hate-tunz.gif] -ked -googleme -gumle -LOL -argh -dans

Nååå ups. Det er muligvis de norske betegnelser som forvirrer mig mht de tabby (ikke silver shaded - det er jeg stadig ikke helt med på -forelsket ). Måske er det fordi “tabby” på norsk betyder blotched tabby.

Lissom på denne gamle tegning fra 1966:

Takker, ja de Silver Shadede Briter er bare SÅ flotte, imo de flotteste Briter der er. Skønne grønne øjne omkranset af sort eyeliner.
Desværre er der ikke opdrættere i Danmark mere. De nedstammer fra Chinchilla perseren (katten i James Bond filmene).

Det er den yderste trediedel på pelsen der er sort.
Man kan muligvis læse noget her mht Silver Shaded farven og hvad det er http://www.silverkatten.dk/indexforside.html eller her http://www.solvkatten.dk/info!/

NB! Chincilla perseren er ikke så flad i ansigtet som alm. persere iøvrigt.

pu ha, står selv med samme spørgsmål så har bestilt farvebedømmelse. Min Absalon er af opdrætter bestemt til og være rød smoke - men i forhold til sine søskende er han meget lysere og jeg er ofte i tvivl om han er rød smoke eller creme smoke. Da han i noget lys ligner et og et andet lys noget andet.

Her er han alene.

Sammen med sine søskende som alle er rød smoke. Absalon står i ringen.

Har du billeder af din lille killing ?

MVH
Gitte

Hejsa Gitte…å gud hvor er de bare skønne - sikke farve og pels :slight_smile:

Det med sølv er meget svært - vi står i præcist samme situation med vores nye killing for sølvet gør jo at pelsen ser mere lys ud…Vores lille fis på nu 4 dage - er næsten hvid i hovdet og mere lys rød på kroppen ( der komme billeder når der er faldet jo på herhjemme :slight_smile:
)

anna
www.antocat.com

Og rød/creme sølv er det allersværeste - og især når man ikke har haft “kræet” i hænderne, men jeg vil alligevel vove pelsen og sige, at Absalon er cremesølv. Og så noget helt andet Gitte - “hvorfor kommer Leia ikke??? med på lørdag”

Hejsa

Ja har tidligere arbejdet end el med sølv, men lige ham her er mig en gåde så håber at dommeren kan gøre mig mere klog :slight_smile:

Lotte. det er fordi at jeg mente at Absalon havde mere brug for træningen end hende, hun smider sig gladeligt på dommerbordet og gør sig til og det samme med alle fremmede, mens han mere lige skal se ting. Og havde ikke råd til og have 4 katte med i weekenden, hvor kun en er gammel nok til certifikater og ej heller tiden til det.

Men kan fortælle at hun nu vejer 4,2 kg og er altså den skønneste misling, Ups spam af tråd vi går videre til emnet igen :wink:

MVH
Gitte

Hejsa igen… [smilie=hate-smile.gif]

Nu ved jeg ikke med forældrene til din lækre mis…men hos mig er det kun hunkatten som er bære af sølvgenet og hun har kun fået det fra den ene af sine forældre.
Faderen ved jeg er bære af fortynder genet - moderen kan bære fortynding da begge hendes forældre er bære af genet…
ergo kan min lille mis både være creme med og uden sølv …

Billede kommer i morgen…

anna
www.antocat.com

sidder lige på arbejdetm, så har tid til at læse aaaaalt igennem herinde -høhø

Og ville lige sikre mig, at jeg har forstået det sølv værk, selvom det jo åbenbart ikke er lige til.

Men jeg synes at ud fra billederne at dømme, virker de misser med sølv “kolde” i pelsen.

Altså rød / creme uden sølv har en varm glød, men sølvet giver en kold farve.

Er det korrekt antaget?
Kan katten godt være både rød og med creme?
Jeg havde svært ved at se, hvad der gør den er smoke?