D.A.P. duftspreder

Nogen der har erfaring med dette produkt?

Jeg har i dag købt sådan et apparat, til min lille Molly

Molly er alle tiders lille vuffer, men har desværre voldsom destruktiv adfærd, når hun skal være alene hjemme. Hun larmer også meget, når der kommer nye mennesker på besøg. Hun er på mange måder en ængstelig lille hund, men heldigvis også sjov, fræk og meget kælen.

Så næste gang hun skal prøve at være alene, er jeg selvfølgelig spændt på udfaldet. Hun vil, som sædvanligt, få sit kong-legetøj fyldt med en mos af rugbrød og leverpostej… det går der nemlig en del tid med :slight_smile:

Jeg håber det hjælper på Molly :kryds::kryds::kryds:

Jeg har god erfaring med Feliway til kattene, så hvorfor skulle hundene ikke osse være modtagelige for duft-terapi :?

Ja jeg har en del erfaring med det - også at det virker. Nogle gange kan det dog ikke stå alene og der skal derfor samtidig følges op med alene hjemme træning og øvelser som fremmer hundens selvsikkerhed og selvstændighed.

De dyr som DAP og Feliway ikke virker på har ofte gavn af Bach.

MVH Helle

Helt enig med Helle…
Når det så er sagt, så var det lige netop dét lidt ekstra, der skulle til for at gøre Dise tryg ved soveværelset, efter at hun var blevet skræmt fra vid og sans derovre en aften op til nytår…

Og så lige en boganefaling… oven i købet af Roger Abrantes, som jeg ellers tager med et gran salt ,)
Mn han har skrevet “hvalpen alene hjemme” (eller sådan noget lignende?) som giver en yderst grundig information ang alene-hjemme-træningen… Jeg kender flere, som virkelig har haft nytte af den bog - også med voksne hunde :slight_smile:
Prøv at læse den og bruge den… det er så synd for hunde, når de er bange for at være alene :frowning:

Tak for jeres input :slight_smile:

Ingen tvivl om, at den virker på Molly. Hun har endnu ikke prøvet at være alene hjemme, men jeg kan allerede tydeligt mærke det på hendes hverdag. Før kørte hun på i 12 timer og sov så i 12 timer. Ikke nogen sund rytme, efter min mening. Men allerede en time efter , jeg havde tændt den, så tog Molly sig en lur. Det gjorde hun så flere gange i går og det har været det samme i dag. Hun har ikke stjålet, eller terroriseret på anden måde og hendes gøen er blevet meget mere behersket. Jeg håber så, at den sammen med træning kan hjælpe hende, når hun skal igang med den ubehagelige ting, der hedder at være alene. Jeg vil starte, som var hun en lille hvalp… så tror jeg på, at det nok skal komme.

En anden gang, så vær sikre på at hundene ikke er i soveværelset … inden I går i gang :cool:

:tihi::tihi::ups:

[quote=Skattekat;102827]En anden gang, så vær sikre på at hundene ikke er i soveværelset … inden I går i gang :cool:

:tihi::tihi::ups:[/quote]

Hrönn… den slags har vi jo forlængst besluttet ikke må omtales på dette forum :rock:-LOL

Ellers tager du helt fejl… det er ikke mig og Jan kræet blev bange for :stuck_out_tongue:

Men vist nok en nytårsraket/bombe, der faldt ned på taget af annekset/soveværelset, mens hun var alene hjemme… at dømme efter sporene, har hun endda fået lukket sig selv ude på badeværelset, hvor hun virkelig har kunne få et KÆMPEbrag og diverse lysglimt gennem ovenlysvinduet :frowning:
Min stakkels hund havde flået sine poter i stykker ved at grave sig ud - først fra badeværelset, hvor hun havde ødelagt hele dørkarmen - siden i forsøget på at gøre det samme med døren fra annekset og ud i udestuen… Alt var smurt ind i blod og knækkede kløer :S
Og Dise var rædselsslagen…
Jeg kunne høre hende SKRIGE helt ude på vejen, da jeg kom hjem…

Det tog ca 2 uger inden hun turde at gå ind i soveværelset, selv om både jeg, Jan og Sif (vores gamle lab-x) alle stod derinde og døren stod vidtåben og det var højlys dag… Efter ½ år kunne hun være der, hvis jeg også var der, selv om døren blev lukket… Men hun stod ængsteligt ved døren og ventede kun på at vi gik ud igen…
Og så hørte jeg om DAPtingesten - satte en op og lod den dunste i ca 12 timer…
Dagen efter gik Dise frivilligt forrest ind i soveværelset, hoppede op i sin (læs; vores) elskede seng og lagde sig til at døse, mens jeg lagde vasketøj på plads…
Jeg kunne have tudet af lettelse…

uha Ann - stakkels Dise… godt I fik det løst straks

mvh