Da vores weekend gæst skulle hjem

Vi har jo haft en rigtig hyggelig weekend med overnattende gæst…
10 årige Mike har været her og der blev kælet og leget til den store guldmedalje…
Men da Jeanette kommer og henter Mike går det helt galt…

Hannibal ser på hende,løber ud i køkkenet og springer op i vindueskarmen …
Så kommer den der lyd…
Kan bedst beskrive den som 2 vildkatte der lige aftaler spille reglerne inden en slåskamp… :frowning:

Hva pokker skete der ??
Hun har ikke trådt ham på poterne eller noget…
Jeanette er dog bange for katte-har han kunne mærke det på hende?

Jeg har aldrig oplevet noget ligende… og Hannibal elsker normalt gæster …

Han vidste måske at hun tog hans legekammerat fra ham :frowning:

Ud over det så havde vi vores gamle Sophie og når en bestemt veninde kom på besøg så flygtede hun. Blot hun hørte stemmen var nok til at katten forsvandt og ikke kom igen før hun var gået.

[quote=birtheras;140268]Han vidste måske at hun tog hans legekammerat fra ham :frowning:

Ud over det så havde vi vores gamle Sophie og når en bestemt veninde kom på besøg så flygtede hun. Blot hun hørte stemmen var nok til at katten forsvandt og ikke kom igen før hun var gået.[/quote]

Jamen så må jeg jo få nogle børn så kræet har nogle at lege med …
Nå ,det måske lidt overdrevet :tihi:

Det var bare rigtigt mærkeligt,har aldrig se ham eller nogen anden kat jeg har haft opføre sig sådan …

Orv - det lyder da heller ikke rart.
Stoppede det så der? Altså han gjorde hende ikke noget, vel?

Kan hun have gjort noget, der har gjort ham forskrækket?

Det kan synes mærkeligt for os, men måske er din veninde kommet ind ad døren og har taget overtøjet af larmende og med store armbevægelser. Måske har hun en høj, skinger stemme, eller måske er Mark stormet hende i møde. Katten er i hvert fald blevet forskrækket.

Faktisk forgik det hele stille og roligt…
Jeanette kom ind af døren,Mike blev siddende et par min og så skulle de gå…så hun tog ikke overtøj af og talte stille og roligt…

De de var gået blev han rolig igen med det samme og han gjorde ikke noget…
Jeg sagde dog til Mike da han ville sige farvel til Hannibal at han skulle lade ham være…

[quote=Vivi_Fletcher;140767]Orv - det lyder da heller ikke rart.
Stoppede det så der? Altså han gjorde hende ikke noget, vel?

Kan hun have gjort noget, der har gjort ham forskrækket?[/quote]

Hun har ikke gjort ham noget,men måske han har kunne mærke hendes frygt for ham?
Hun er virkelig bange for ham… eller faktisk de fleste katte…

Jeg var en gang på ferie i Grækenland - Kreta - men en, som er fobisk angst for katte. De er overalt dernede:-)

Hun stod på en stol hele ferien - men kattene de opsøgte hende mere end mig:-)

Lidt ond at grine af, men det var altså svært, for om så hun gik ind på sit hotelværelse, så sad der en kat… stakkels Connie…

Sikkert fordi hun konstand har signaleret “fredelige hensigter”.
Hun skulle blot have stirret vedvarende på dem.

Ja jo mindre du ser på en kat jo mere kommer den hen:-)

Et direkte stirrende blik = øretæver i luften.
Hvis man blinker langsomt et par gange og kigger væk = venlighed og fredelige hensigter.

Derfor, man siger, at katte er ondskabsfulde, fordi de altid går hen til den person i en gruppe, der er bange for katte.

Forestil dig situationen:
Du har gæster, og de kan alle lide katte, bare ikke tante Agathe.
Husets kat kommer ind - De, der kan lide katte, kigger på den. Bare ikke tante Agathe, som kigger væk og tænker “bare den ikke kommer hen til mig”.
Og hvor går katten så hen?

Ja forestil dig hvor spændende Connie var på den ferie:-)

Hun skal aldrig til kreta igen:-)