Dækken til en stor hund...?

Ja,mit “lille” hundebarn Fendi har 6 mdr. gl. nået en anselig størrelse på 65 cm i højden og 35 kg., og er en stor stærk og sund hund :slight_smile:
Men i dag gik vi i regnvejr og vi blev meget våde begge to og så opstod tanken om et regndækken/tyndt vinterdækken til ham…
Men…er det for meget “pyller”,eller hvad siger i ?
Det praktiske i det vil være,at han ikke bliver drivvåd og da han er en stor hund som bliver endnu større og dermed (måske) modtagelig for gigt m.m.,kunne et dækken i den kolde årstid måske beskytte ham lidt mod dette ?
Erfaringer søges :slight_smile: !
(er på job og derfor lidt on/off…)

Så længe du ike udstyrer ham med et eller andet i lyserødt med flæser, så kan jeg ikke se noget galt i at have et regndækken til ham :slight_smile:
Hvilken hund er Fendi? Altså hvilken pelstype?

(Jeg har det ikke stående på min hp - men jeg er faktisk forhandler af de gode regndækkener fra Hurrta - pæne nydelige og diskrete i sandfarver og sort… og i forhold til kvaliteten til en ret god pris)

Jeg kunne ikke drømme om at give Dise (min sheltie) et regndækken på - hendes pels er tyk og dobbelt og regnskyende… Men Nanna (min cavalier) har ikke særligt megen pels og da slet ikke underuld - og hun bliver drivvåd i regn, så hun har et Hurrtadækken…

Fendi har en korthårspels som en labrador og nej,der bliver ingen lyserøde flæser :slight_smile:
Det er faktisk et Hurtta-dækken jeg har i tankerne…:slight_smile:
http://www.hurtta.dk/dk/produkter/pro/pro_regndaekner.htm

Det kommer jo an på om hunden bliver kold og våd ind til huden? :slight_smile: Er pelsen vandskyende (dvs er den tør når man lige kører op i den og fjerner det våde) så ville jeg ikke synes det var nødvendigt… :slight_smile: