Dag gamle kyllinger?

Hvordan fungere dette.
Fryser man dem ned?
servere dem frossent?
eller ligger de i køleskabet.
Har overvejet , når jeg flytter til eget sted at prøve og se om misserne skulle kunne lide det :slight_smile:

Jeg køber dem frosne og har dem i fryseren. Tager dem gerne op samme morgen hvor de skal have dem om aftenen. de ligger i køleskabet den dag, ellers snupper de dem bare :smiley:

Ah okay, så man tør dem op, så de ikke er frosne når man giver kattene det? :slight_smile:
Tror nemlig hermie og sparta ville elske det :smiley:

Ja det gør man… Advarsel, server dem ikke inde i huset. Havde en af killingerne der slæbte en med ud i køkkenet, heldigvis køkkenet, der var bare blod ud over det hele… Fremover bliver vinduet lukket ud til katteburet.

Ah ok :slight_smile: Vil jeg huske, evt servere dem på badeværelset? så kan man da vaske gulvet nemt:D

Ja det er også en mulighed :smiley:

Og skulle der komme blomme på et tæppe, så tør pletten med føntørreren, krads blommen af og tør over med en fugtig klud. Så er det væk!

PS: Tjek jeres hjemmesko, før I sætter de bare fødder i dem, og kig også bag evt. sofapuder.

Hedder man Kamikaze’s Ouna er der ikke så meget som en dråbe blod eller æggeblomme :rock: når man har spist en kylle :høhø:
Her tager jeg det antal op der skal bruges (ca. 20-25) og kommer dem i mikroovnen og giver dem ca. 7 min…så er de kropsvarme når de serveres. Kropsvarn er nemlig liiiige den rette temperatur for en mis. Kold mad er ikke så indbydende som varm måd når man er kat for varm mad afgiver mere lugt/duft end kold mad og lugtesansen er hos katten den der er mest fremtrædende.
Når jeg kommer hjem fra arbejde her om 2 timer bliver haven og løbegårdene paneret med kyller…kylleorgie :wehu:

Lyder, lækkert :wink:
Men nu skal jeg forhåbentlig snart have et sted at bo :smiley:

Sikke en masse dejlige råd :smiley:
kommer mikroovnen ikke til at lugte lidt?

[quote=kamikaze;430018]Hedder man Kamikaze’s Ouna er der ikke så meget som en dråbe blod eller æggeblomme :rock: når man har spist en kylle :høhø:
Her tager jeg det antal op der skal bruges (ca. 20-25) og kommer dem i mikroovnen og giver dem ca. 7 min…så er de kropsvarme når de serveres. Kropsvarn er nemlig liiiige den rette temperatur for en mis. Kold mad er ikke så indbydende som varm måd når man er kat for varm mad afgiver mere lugt/duft end kold mad og lugtesansen er hos katten den der er mest fremtrædende.
Når jeg kommer hjem fra arbejde her om 2 timer bliver haven og løbegårdene paneret med kyller…kylleorgie :wehu:[/quote]
I min microovn tager det kun 2 min. og man skal desuden være obs på, at de kan være skoldende varme indeni, selv om de kun er lune udenpå.

Jeg er gået over til at komme de frosne kyllinger i min ovn og så sætte den på 100 gr. Når den når de 100 gr., er kyllingerne, som de skal være.

Mine kyllinger er ikke frosne når jeg henter dem, det klarer jeg selv. Jeg pakker i poser med 5 stk. i hver (har 5 katte), og så fryses de ned.

Jeg bryder mig ikke om at varme kyllingerne, de får lov at tø op uden hjælp. Da jeg boede i lejlighed, fik kattene lov at spise på badeværelset, det var nemmest at gøre rent efter dem der. Nu får de dem i løbegården.

Mine voksne hankatte gider dem ikke, så hunkatten og de 6 killinger får smidt 10 ud i gården, så kan de selv bestemme hvem der spiser hvor mange…
Køber dem gerne i poser med 100stk i, hvilket jeg giver 30kr for

[quote=Mega;430024]I min microovn tager det kun 2 min. og man skal desuden være obs på, at de kan være skoldende varme indeni, selv om de kun er lune udenpå.
Det er derfor det tager 6-8 minutter i min mikroovn,…fordi den står på en lav varmestyrke og derfor bliver æggeblommerne heller ikke skoldhede så de brænder sig i munden de kjææære mitter :wehuu:

Jeg er gået over til at komme de frosne kyllinger i min ovn og så sætte den på 100 gr. Når den når de 100 gr., er kyllingerne, som de skal være.[/quote]
Det tager ALLLLL for lang tid (siger Tabita, Siagriah, Ouna, Habibi, La-Toya …og en del andre)…Beloki ville gå ud af sit gode skind hvis han skulle vente så længe

Hvis man når det - vi har en hunkat, der gerne stjæler dem frosne og æder dem-what (Første gang var vi bekymrede for hendes mave - det er vi ikke mere.)

7 minutter:?-what Så er blommerne jo hårdkogte - dét gider mine iaf ikke:nej: - og kyllerne tilberedte - så går ideen ligesom af det-surrender

[quote=Mega;430024]I min microovn tager det kun 2 min. og man skal desuden være obs på, at de kan være skoldende varme indeni, selv om de kun er lune udenpå.

Jeg er gået over til at komme de frosne kyllinger i min ovn og så sætte den på 100 gr. Når den når de 100 gr., er kyllingerne, som de skal være.[/quote]

Mine vil slet ikke have dem så varme:confused: De skal helst være stuetemperatur…

[quote=Marianne Juul;430071]Mine kyllinger er ikke frosne når jeg henter dem, det klarer jeg selv. Jeg pakker i poser med 5 stk. i hver (har 5 katte), og så fryses de ned.

Jeg bryder mig ikke om at varme kyllingerne, de får lov at tø op uden hjælp. Da jeg boede i lejlighed, fik kattene lov at spise på badeværelset, det var nemmest at gøre rent efter dem der. Nu får de dem i løbegården.[/quote]

Enig med Marianne - sådan gør vi også:)
Vi henter ofte kyllerne hos Triova - de er friskgassede. Vi fryser dem ned i 10stks poser. De bliver tøet op i den slukkede ovn - ellers bliver de spist dybfrosne…

Jo flere kyller på tallerknen i mikroovnen desto flere minutter og husk på der er 20-25 på tallerknen på èn gang…derfor de 7-8 minutter.
Har lige paneret haven og løbegårdene med ca. 25 kyller og de fik først 7 minutter og så tog jeg de der lå øverst og yderst og gav de der lå neders og inderst og gav dem 2 minutter mere…så passede de lige og blommen er ikke kogt den er som den skal være…dejlig lækker og flydende. Mit ganggulv er bevis for Tabita mente hendes kylle idag skulle fortæret i forgangen og hun efterlader spor:tihi:…blommespor. Hul i det …gulvene skal alligevel vaskes idag:)

De problemer med at det sviner har jeg slet ikke, for ikke om nogle af mine 5 drenge så meget som værdiger kyllingerne et blik. Jeg havde ellers en idé om at det lige ville være sagen med lidt råfodring ind imellem… men nej… de foretrækker selv at fange de fugle og mus de skal have.

Jeg har ellers forsøgt at gøre kyllingerne “levende” ved at trække dem gennem græsset i haven, ladet dem dingle foran næsen på dem osv. Kattene glor bare på mig som om jeg er åndsvag og mener vist at jeg selv kan æde den der gule “dundims” jeg vifter rundt med.

Jeg fryser selv og tør dem op inden de serveres. Blod ud over det hele? hos mig er det æggeblomme der er ud over det hele. Lader man æggeblommen tørre kan det så let som ingenting støvsuges op. Kommer du vand på sidder det bare dobbelt så fast. Har faktisk lært mine at spise på et gammelt håndklæde eller lignende. Det ryger så i vaskemaskinen basgefter.
alle mine elsker dem. Nogle vil gerne fange dem i luften først.

Citat:
Oprindelig postet af Mega
I min microovn tager det kun 2 min. og man skal desuden være obs på, at de kan være skoldende varme indeni, selv om de kun er lune udenpå.

Jeg er gået over til at komme de frosne kyllinger i min kolde ovn og så sætte den på 100 gr. Når den når de 100 gr., er kyllingerne, som de skal være.

dkkorat: Mine vil slet ikke have dem så varme De skal helst være stuetemperatur…

De har også kun fået stuetemperatur, når ovnen når op på 100 gr.
(og det tager ikke lang tid)