Dagens brøler af mig

ja, idag lykkedes det så mig at lave en brøler af rang, daffy har jo sådan et dejligt stort fåreskind som han bare elsker at putte på, men sådan et fåreskind bliver jo beskidt nu og da og så skal det jo vaskes, hvilket det er blevet flere gange før.
nåja idag kom så turen til en vask af lammeskindet, så det blev puttet i vaskemaskinen og ved en fejl fik jeg sat temp på 95 grader, hvilket viste sig at være dumt meget dumt endda, for hvad sker der lige med skind der bliver kogt, alt fedtet i skindet bliver opløst med resultat af at fåreulden falder af i store dynger, så jeg har total ødelagt daffy’s soveplads.
nåja så skal jeg lige hilse og sige at sådan en rengøring af en vaskemaskine fyldt med små stk fåreuld sætter sig alle steder i sådan en maskine og så ikke nok med det, alt fedtet fra skindet bliver til en dejlig ubeskrivelig og ulækker masse.

i ka tro jeg skammer mig:ked::ups::ups::ups::doh::doh::græde::græde:

har du nogensiden lavet en brøler som bare var dumt og tosset og vil du dele “oplevelsen” med os andre

:rock::rock::rock:

Du gjorde det bare for at overbevise Fru Tonja om, at du bare ikke kan sættes til at vaske tøj :stuck_out_tongue:

JÆP !

Har gjort noget lignende :

Var vel 12-13 år gammel og ville overraske min mor - hun havde samlet tøj sammen og skulle på møntvask efter arbejde.

Der var til 2 maskiner : 1 kogevask og en uldvask med bl.a. tre dejlige hjemmestrikkede islændere…

:inlove::inlove:

Havde en veninde med, så var ikke liiiige så opmærksom - så jeg kogte uldtøjet !!!

:besvimer::besvimer::besvimer:

Ud kom tre bittesmå, forkrampede islandske sweatre som havde kostet dyrt, både i garn og strikketid…

:uha::uha:

Jeg fik heldigvis ikke ballade, min mor var meget ærgerlig - men kunne se, at jeg havde gjort det for at glæde hende…

:hjerte:

åhh jo

jeg har prøvet at forvandle en hel hvid håndklæde/lagen vask til en topfesen lyserød, fordi min mors nye røde velour bluse havde gemt sig i mellem det hele…

så en masse fine hvide lagner og alle de hvide hånklæder - de var nu plettet hvide/pink … det var meget … kikset!!

Du gjorde det bare for at overbevise Fru Tonja om, at du bare ikke kan sættes til at vaske tøj :stuck_out_tongue:

JÆP !

Har gjort noget lignende :

Var vel 12-13 år gammel og ville overraske min mor - hun havde samlet tøj sammen og skulle på møntvask efter arbejde.

Der var til 2 maskiner : 1 kogevask og en uldvask med bl.a. tre dejlige hjemmestrikkede islændere…

:inlove::inlove:

Havde en veninde med, så var ikke liiiige så opmærksom - så jeg kogte uldtøjet !!!

:besvimer::besvimer::besvimer:

Ud kom tre bittesmå, forkrampede islandske sweatre som havde kostet dyrt, både i garn og strikketid…

:uha::uha:

Jeg fik heldigvis ikke ballade, min mor var meget ærgerlig - men kunne se, at jeg havde gjort det for at glæde hende…

:hjerte:[/quote]

åhhhhh kære tut, der er nu meget du ikke ved om mig, her i huset er vaskemaskinen min og kun min, fru tonya ved det er forbudt område at pille ved fars vaskemaskine:p:høhø:

Jeg købte for mange år siden en strikket trøje til den formidable sum af 1800 kr. Da den skulle vaskes første gang lagde jeg den forsigtigt i blød i lunkent vand. Da jeg kiggede til den 10 min senere var alle farverne flødet ud.

Jeg har siden da lært at læse de små vedhæng der sidder i nakken. På den stod der nemlig - kun rensning :ups:

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har været skyld i at mine forældres vaskemaskine skulle til reparation… Jeg kom nemlig altid til at smide mine bøjle bhér i vaskemaskinen uden at komme dem i pose…
Af samme grund har mine forældre altid lagt forbud mod at jeg vaske tøj. Så det er først da Patrick og mig sammen fik vaskemaskine at jeg har fået lov til at vaske tøj

:inlove::inlove::inlove:

Iiiiih altzå… dén gik ikke hos mig… Tut elsker at vaske tøj, hænge det op, lægge det sammen og ind i skabet.

:ok:

Eneste negative er, at jeg ikke selv har vaskemaskine, men skal på vaskeri… det er lidt tungt op og ned af trapperne for en gammel kone som mig…

:fin:

Tja… Det har godt nok ikke noget med vaskemaskiner at gøre, men gerningen var tilpas tosset til at dele…

Juleaften for 2 år siden lagde vi hus til. Jeg står for maden, og er ved at være fint med - men skal lige hente noget i et skab på øverste hylde. Jeg henter derfor en skammel og træder op. I det jeg skal række ind på hylden, kommer jeg til at skubbe til hylden nedenunder, hvilket resulterer i at den falder af sine holdere og de underliggende hylder vælter og alt mit porcelæn falder ud af skabet og ned på klinkegulvet. Skår over det hele! Og pist væk er mine sovseskåle, kartoffelskåle, flere glasskåle osv. Folk kom styrtende ud for at se, hvad der var sket - og jeg var rasende! Så jeg bad dem alle om lige at give mig 5 minutter i fred, mens jeg skældte og smældte. Min mand hentede bare lige så stille en papkasse, og så pakkede han det væk for mig. Bagefter fik jeg et kram og et kys, og så skreg vi begge af grin!

Det er det mest latterlige skab i verden! Men jeg har faktisk ikke savnet så mange af tingene, og dem jeg har savnet har jeg skaffet nyt af :stuck_out_tongue:

PS: Juleaften blev en succes - og vi skal holde det igen i år.

Jeg kan også en historie om vaskemaskinen:høhø:

Via et familiemedlem havde jeg overtaget en dunpude, som jeg ville bruge til gæstebrug. Jeg vidste ikke helt hvor gammel den var, men tænkte at jeg ville prøve at vaske den for så at tage stilling til om den var god nok.
Jeg vasker selv sengetøj regelmæssigt i vaskemaskinen uden problemer, så jeg smed bare puden ind i maskinen og tændte…
Tjaaa den pågældende pude var vist ret gammel og mør :S Der gik nemlig hul på den, og hele vaskemaskinen blev fuld af dun. Det var over det hele og havde også arbejdet sig ud gennem hullerne i tromlen og ned til varmelegmet, hvor de havde brændt sig fast.
Det var lige en ny vaskemaskine. Vi opgav simpelthen at få den i orden igen.

Pointen var så, at det havde været meget billigere at købe en pude til gæsteværelset :stuck_out_tongue:

Nok behøver du ikke Fru Tonyas tilgivelse for det med “fars maskeineri” men du har så afgjort brug for Daffys tilgivelse…sølle lille nus sådan at miste sit elskede lammeskind. :ked:

Jeg håber du har fået tilgivelse!

[quote=Mai;442897]Nok behøver du ikke Fru Tonyas tilgivelse for det med “fars maskeineri” men du har så afgjort brug for Daffys tilgivelse…sølle lille nus sådan at miste sit elskede lammeskind. :ked:

Jeg håber du har fået tilgivelse![/quote]

:ked::ked::ked::ked:

Ja… enig… onde far Johnny…

Jeg sidder og venter på et par billeder af et lammeskind i ATOMER… eller et nyt fint skind til Daffy-drengen.

:høhø::høhø:

nåja det nye skind til daffy bliver indkøbt hurtigst muligt

:hjerte::hjerte::hjerte:

Det var jeg nu ikke i tvivl om…