Dagens kloge ord

Jeg kan godt lide at læse “kloge ord” og tænkte at I andre måske også ligger inde med nogle kloge ord I vil dele.

"At man, når det i sandhed skal lykkes én at føre et menneske hen til et bestemt mål, først og fremmest må passe på at finde ham dér, hvor han er, og begynde der.

Dette er hemmeligheden i al hjælpekunst. Enhver der ikke kan det, han er selv i indbildning, når han mener at kunne hjælpe en anden. For i sandhed at kunne hjælpe en anden, må jeg forstå mere end han - men dog vel først og fremmest forstå det, han forstår. Når jeg ikke gør det, så hjælper min mere-forståen ham slet ikke.
Vil jeg alligevel gøre min mere-forståen gældende, så er det fordi, jeg er forfængelig eller stolt, så jeg i grunden i stedet for at gavne ham egentlig vil beundres af ham.

Men al sand hjælpen begynder med en ydmygelse; hjælperen må først ydmyge sig under den, han vil hjælpe, og herved forstå, at det at hjælpe er ikke at herske, men det at tjene, at det at hjælpe ikke er at være den herskesygeste, men den tålmodigste, at det at hjælpe er villighed til indtil videre at finde sig i at have uret og i ikke at forstå, hvad den anden forstår."

Søren Kierkegaard

Flertallets tyranni…Voltaire

Jeg er stor fan af forfatteren Dean Koontz og igennem nyhedsbreve og hans hjemmeside er jeg blevet lige så stor fan af hans - nu afdøde - golden retriever Trixie.

Trixie var en hund der forstod verden som den bør hænge sammen og hun har “skrevet” mange filosofiske guldkorn.

Et af dem jeg er blevet ret glad for på det sidste lyder:
“To see beauty of world, you must really, really, really look. Not look through. Not look at. Must look into. Most of time you look at tree and see new car you want or problem at work. Not good. Is looking through, mind too busy to see.”

Lige det udsagn går utroligt godt i spænd med det jeg taler meget med min life-coach om, nemlig at være i nuet og ikke i fremtiden eller fortiden som mange (også jeg) har en tendens til.

ih det er da også et godt citat, der giver stof til eftertanke :thumbup:

Jeg elsker små citater :slight_smile: Min mor samlede på dem og skrev mange af de kloge ord, hun læste rundt omkring på små lapper papir, som hun så hængte på sit køleskab. Da hun døde samlede jeg dem alle i en mappe.

Dette her brugte vi i hendes dødsannonce:

Livet er NU
i går er forbi
i morgen kender vi ikke.

(Thich Nhat Hahn - vietnamesisk munk og forfatter)

Andre:

Det er vore forestillinger om os selv, der sætter grænsen for hvor langt vi når. (ukendt)

Det er bedre at dø stående end at leve på knæ.
(Rifbjerg)

Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet skal du selv skabe.
(ukendt)

Alt kan opleves som skønhed, også forfaldet.
(ukendt)

Man mister sig selv for altid, hvis man ikke vover noget.
(Kierkegaard)

Når livet er så kontrolleret, bliver der mindre og mindre liv at kontrollere. (ukendt)

Life is what happens when you are busy doing other things (ukendt)

Kun med hjertet kan man rigtigt se
(ræven til Den Lille Prins)

…det var helt hyggeligt at finde mappen frem igen. Den er altid god at kigge i, når jeg savner mod :slight_smile:

Jeg elsker også citater og kloge ord.

Einstein mit store idol :slight_smile:

Der findes kun to måder at leve livet på. Den ene er, som om ingenting er et mirakel. Den anden er, som om alting er et mirakel

Der findes to ting, som er uendelige: Universet og den menneskelige dumhed. Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker

*Et menneskes sande værdi skal ses i dets evne til at frigøre sig fra sig selv*

*Ikke alt, der kan tælles, tæller, og ikke alt, der tæller, kan tælles*

*Læg din hånd på en varm kogeplade i et minut, og det vil føles som en time. Sid med en flot pige i en time, og det vl føles som et minut. Det er relativitet.*

Tove Ditlevsen

*Det er næsten lige så umuligt at opfatte den sorg, man volder et andet menneske, som at se sig selv i øjnene uden et spejl*

*Afvis aldrig et barn med den undskyldning, at du ikke har tid til at høre på det. Den dag du får tid, er barnet der ikke mere*

Tycho Brahe

*Hverken magt eller rigdom, kun kunstens og videnskabens kraft består*

John Stein Beck

*Af alt levende er mennesket det eneste, som drikker uden at være tørstigt, spiser uden at være sulten - og snakker uden at have noget at sige*

Søren Kierkegaard

*Genier ere som Tordenveir: de gaae mod Vinden, forfærde Menneskene, rense Luften. Det Bestaaende har opfundet adskillige Tordenafledere. Og det lykkes. Ja vist lykkes det; det lykkes at gjøre det næste Tordenveir desto alvorligere. *

Glemte selvfølgelig et af mine ynglings fra Einstein

*Gravitation cannot be held responsible for people falling in love* :hjerte:

And the Grinch, with his Grinch-feet ice cold in the snow, stood puzzling and puzzling, how could it be so? It came without ribbons. It came without tags. It came without packages, boxes or bags. And he puzzled and puzzled 'till his puzzler was sore. Then the Grinch thought of something he hadn’t before!
Maybe Christmas, he thought, doesn’t come from a store. Maybe Christmas…perhaps…means a little bit more!

Dr. Seuss - fantastisk digter

En dejlig en til jul - beskriver lige præcis mine tanker om jul og jeg tror der er en eller to der glemmer at julen ikke kan købes…sådan føles det i hvert fald når man ser folk fare rundt efter julegaver

Lev og lad leve

en dag ad gangen

det vigtigste først

bare for i dag

Det er lidt af de korte

Giv mig sindsro til at accepter de ting jeg ikke kan ændre
giv mig mod til at ændre det jeg kan
Giv mig visdom til at se forskellen

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Disse kloge ord havde jeg hængende, da sønne var lille :

*Lad arbejdet vente, mens du viser dit barn regnbuen -
regnbuen venter ikke mens du gør arbejdet færdigt*.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Kan ikke lade være med at tænke på min morfar når jeg ser det med kloge ord kan huske da jeg skulle starte med at arbejde så fortalte han mig en lille glose…

Kropsdelene:

Alle krops dele ville være chef med alle med påstand om de var best til at være chef.
Hovedet sagde man skulle vælge den fordi han tænkte
benene sagde det skulle være den fordi den bærer kroppen alle dele kom med deres udsagn
men så sagde røvhullet man skulle vælge ham alle grinede og syntes ideen var fuldstændig absurd.
Så man valgte hovede til chef.
Røvhullet blev meget fornærmet og snørret sig sammen og nægtede overhovede at funger.
Som følger der af blev alle syge og man besluttede at vælge røvhullet til chef. Pluslig fungeret alt igen .

Moralen er man behøver ikke være et geni , blot et ganske alm røvhul for at være chf.

De har jeg hængende der hjemme og hver gang jeg har en sur dag på jobbet , så kigger jeg på den og den kan få mig til at smile og mine tanker flyver straks på min dejlig morfar.

Dagens kloge ord sagt af min mand

Det er da helt utrolig, jeg har ikke været arresteret idag, ej heller har jeg siddet i timevis på den kolde jord, gad vide hvorfor?

Nåå nej, jeg har jo heller ikke demonstreret :høhø:

[quote=birtheras;309095]Dagens kloge ord sagt af min mand

Det er da helt utrolig, jeg har ikke været arresteret idag, ej heller har jeg siddet i timevis på den kolde jord, gad vide hvorfor?

Nåå nej, jeg har jo heller ikke demonstreret :høhø:[/quote]

-LOL -LOL -LOL

Videnskabens største tragedie er, at selv den smukkeste hypotese kan ødelægges af et simpelt faktum

Hvis du synes, uddannelse koster mange penge, så prøv uvidenhed

Venlighed er et sprog, som selv den stumme kan tale og den døve høre!

Idealisten er uforbederlig. Hvis han bliver smidt ud af sin himmel, gør han helvede til sit ideal.

Selv de, som har store fødder går af og til i små sko

Man kan ikke give mennesker varig hjælp ved at gøre det for dem, som de selv burde have gjort

Selv om 50 millioner mennesker siger noget tåbeligt, er det stadig tåbeligt

Et kompromis er kunsten at dele en kage, så alle tror, at de har fået det største stykke