Dagens madoplevelse i 2023

I går fik vi kartofelmos med hakkebøf , bløde løg, og brun sovs.

Idag:
En rest kartofelmos fra i går, hakket spinat med lidt risfløde, frikadeller til ham og soja nuggets til mig.

3 Synes om

I går hjemmelavet pullet pork, clow slaw, hjemmelavet bbq sauce og pomfritter og burger boller

I dag det samme, bare ned brasede kartofler til

Med venlig hilsen

2 Synes om

Hvordan laver du din bbq sovs…

Synes ikke min er fantastisk nemlig

2 Synes om

Får lige skrevet den i løbet af weekenden @line_refsgaard

Med venlig hilsen

2 Synes om

Her er den opskrift jeg bruger, den kan holde lang tid i køleskabet, jeg hælder den på skoldet glasflasker.

1 dl beauvais ketchup ja det skal være den. er afprøvet med heinz og en anden mærker, nej dur ikke

100 gram brun farin
2 spsk æble cider eddike

2 tsk. Soya

2 tsk. Honning sennep maille whit hony, mustard with honey

Ja den er dyr, men selv og stå op blande honning i dijon sennep, det er meget forskel i smag. Men sådan en glas bruger jeg snild i løbet af sommeren til dressinger, samt det er ind imellem på tilbud,

2 1 /2 tsk røget paprika

1 1/2 tsk paprika
1 stor tsk fuld presset hvidløg, der må du godt snyde og købe det på glas.
Et 4 del kniv spids cayennepeber, det skal bare se det, kan undladelse, hvis der er

Ketchup i en bøtte, farin oven på, og resten. Lad det stå, ude nogle timer til det er smeltet sammen. Kun meget varme dage. Jeg sætter det direkte på køl.

Når det begynder og smelte sammen, først der i køleskabet. Og så røre du i det, hvert anden gang du er i køleskabet, de næste 3 dage. Og så er det klar til brug.

Vil du have den sødere så lidt mere farin i
Vi har sommertider givet de spareribs, lige lidt af det på grillen, hvis der ikke, har været meget på dem. Bruger det også meget her i sommer en burger på grillen, og det her i burgeren, lige som andre ting

Med venlig hilsen

2 Synes om

Lyder dejlug nem og fantastisk så den skal klart afprøves

1 Synes om

Den skal helt klar prøves :tak:

1 Synes om

Bacon i tern og porrer i skiver på pande, hvidvin over, og så blandingen i et fad. Kylling over, og der overhældes med fløde og drysses med ost. Ind i ovnen til osten bobler og er lækker. Serveres med pasta (og måske et glas hvidvin?) til. :smiley:

8 Synes om

Vi har spist suppe både igår og i dag.
Igår fik vi bare fuldkorns toastbrød til suppen.

I dag fandt jeg så på, at jeg ville bage noget lidt mere spændende brød.
Det blev så til “pull apart brød” og det var i den grad spændende, både at fremstille det (lad os bare sige, at jeg havde nogle udfordringer :upside_down_face:) og spise det, det var virkelig lækkert :yum:.
Opskrift fra Cathrine Brandt.

Og der er både suppe og brød nok til i morgen også.

5 Synes om

Jeg fik lyst til grønlangkål med sukkerbrunede og medister, så det skal jeg have i dag og i morgen.

6 Synes om

Tunsteak med svitsede asparges og citronsauce. Glimrende søndagsmiddag :wink:

5 Synes om

Hjemmelavet pizza i to udgaver.
Det har vi spist i dag. Og i morgen spiser vi disse rester.

6 Synes om

Torsdag det sidste rester af pullet pork og hot wings, der var lidt pullet pork, men alligevel ikke nok.

Fredag strejkede jeg, da det blev sent inden jeg havde været afsted til noget, resten fik pizza ude fra, jeg tog en rugbrøds mad og en halv bolle

Lørdag kylling burger, med salat, men der var mindre end jeg havde skrevet, så der kom lige lidt hot winges med, kartofler, gulerødder og blomkål, og sovs

I går grillet hakke bøf, grillet asparges, hvidløgsbrød og brasede kartofler

Med venlig hilsen

4 Synes om

I går havde jeg første dag med normal med, aftenens meny var kyllng karry med ris. I dag står den på rester

2 Synes om

I dag skal vi have rugbrød med lune frikadeller, rødbeder og agurkesalat.

3 Synes om

Det blev en hæderlig frysepizza i dag. I morgen tager min datter og jeg en tur til Aquapark i Silkeborg og får osikkert noget lækkert der.

3 Synes om

Risflødestuvet spinat med kartofler og frikadeller, var hvad vi spiste i dag.

2 Synes om

oprydning i køleskabet, så det blev biksemad af pålægsrester, med løg, bacon og æg

2 Synes om

Minder mig om, at sådan en oprydning også er due her - men biksemad med karrysalat, leverpostej og fiskefrikadeller lyder bare ikke overvældende fristende… :thinking: :smirk:

4 Synes om

Det må jeg give dig ret i :tihi:

1 Synes om