Dagens Whiskey og Frøken Grå

Hvor er de smukke begge to :hjerte::hjerte:

Og sikke en øjenfarve de begge har, man kan jo svømme helt væk i dem :wehuu:

Altså…hvis chokolade burde give de fineste blå-blå-øjne, så er Alban blevet sprunget over i rækken…:høhø:
Han har den mest lyse og fesne farve øjne - og så er han skeløjet. :tihi: Men vi ELSKER ham alligevel! :inlove:

Jeg vil lige vise dig Donna - min første chokolademaskede siam, som var min soulmate i 11 år.

Jwg synes så jeg har lagt mærke til, at deres øjne bliver mørkere med alderen, ligesom masken. Da Donna og hendes søster Ditte var helt unge, havde de også forglemmigej-øjne :slight_smile:

Wow Donna havde smukke øjne :hjerte:

Har du et killingebillede hvor man kan se hendes øjne også?

Moet har også de sødeste lyseblå øjne, og det ville da være skønt hvis de fik bare lidt mere intensitet med alderen, selvom jeg nok ikke tør håbe på Whiskeys øjenfarve nogensinde.

[QUOTE=Panthera;894974]Wow Donna havde smukke øjne :hjerte:

Har du et killingebillede hvor man kan se hendes øjne også?

Moet har også de sødeste lyseblå øjne, og det ville da være skønt hvis de fik bare lidt mere intensitet med alderen, selvom jeg nok ikke tør håbe på Whiskeys øjenfarve nogensinde.[/QUOTE]

Desværre ikke rigtig, tror jeg :gruble: Dengang havde jeg et elendigt kamera - og jeg vidste ikke endnu at blå katteøjne er bedst uden blitz. Og billeder var papir, ikke digitale… Det var i 1996 og min verden har ændret sig en del ang. billeder :slight_smile:

Altså Whiskey bliver først et år på søndag, og de har set sådan ud “altid” synes jeg (han flyttede ind som 7 mdr. gammel). Så - han er ligesom tyvstartet :slight_smile: Men de tre jeg har kendt som voksne også - jo de har fået mørkere øjne med tiden. I varierende grad, selvfølgelig :slight_smile:

Red.
Jeg fandt et par scannede billeder af Donna og søster Ditte som 6 mdr gamle - men det er som sagt scannede billeder, og de er taget i modlys, så det hjælper ikke rigtig. :gruble:

Det er altså i marts 1997. Nøj, det er længe siden…

Smukke katte begge to :wehuu:

Her er Tullen 6 mdr gammel - her kan man bedre fornemme at øjnene er lidt lysere?

Jeg synes faktisk det er lidt sjovt du har oplevet deres øjne bliver mørkere :slight_smile: Min den gamle Mismus (der dog er blandingskat) får lysere og lysere øjne :slight_smile: Da hun var ung, havde hun omend lysere blå øjne, men stadig væsentligt mere blå end på hendes nu 12 år :slight_smile:
Men det kan jo have noget med hendes blanding at gøre??? :slight_smile: siam og huskat

[QUOTE=DK Sugieh;895021]Jeg synes faktisk det er lidt sjovt du har oplevet deres øjne bliver mørkere :slight_smile: Min den gamle Mismus (der dog er blandingskat) får lysere og lysere øjne :slight_smile: Da hun var ung, havde hun omend lysere blå øjne, men stadig væsentligt mere blå end på hendes nu 12 år :slight_smile:
Men det kan jo have noget med hendes blanding at gøre??? :slight_smile: siam og huskat[/QUOTE]

Hm. Ja, min statistik er jo ret spinkel - men jeg synes det har fulgt maske og kropsfarve - mere og mere med alderen. Men det er svært at vise på gamle billeder :frowning:

Hmm…jeg synes nu ikke, at Albans øjne bliver mørkere? Men måske er det fordi, jeg ser ham hver dag, og ikke rigtigt lægger mærke til det… :slight_smile:

Han er snart halvandet år, og hans øjne er stadig meget blege. Jeg tror nu aldrig, han får sådan en så flot, klar blå farve som dine misser, Ann. :slight_smile:

Tusind tak for billedet af Tullen, Ann :ok:

Hendes øjenfarve minder meget om hr. blegøje her, så der er da stadig håb. Og hvis ikke er han stadig verdens dejligste :hjerte:

Mmmm… dejlige billeder! :slight_smile:

Jeg bliver altid så varm om hjertet når jeg ser “mine børn” som bare har det SÅ skønt!

  • selvom jeg dog indimellem godt kan blive liiidt bekymret over hende Tullens blikke - Damn, hun har killer-blik! :wink:

De blå af Whiskeys har været der siden han skiftede fra baby-blå til hans rigtige øjnfarve som baby. Det har givet mig en del udfordringer med at tage billeder af ham som lille, men her er et fra han var 15 uger, hvor øjnfarven ses ok:

Tak for billederne Ann! :slight_smile:

/Mette, der har liiiidt ondt i maven… for om 14 timer flytter Coffee… :brist:

Mette - du skal ikke være bekymret :smiley: Ikke mere.
De to er ved at vælte huset - og deres magtkampe er ikke værre end jeg tror Whiskey måske vinder herredømmet en dag. Den jeg pt har mest ondt af er faktisk Creamy, for den lille gadedreng jager lidt for meget rundt med hende, og hende har han ikke for 5 øre respekt for. Men, så længe hun færdes med halen i vejret tror jeg på at også de to nok skal finde ud af det på et tidspunkt :slight_smile:

Her er de to tornadoer i et roligt øjeblik…

Og god rejse til Coffee - håber han får det som blommen i ægget :kryds:

[QUOTE=Kiwa;894762]Takker for oplysningen :). Synes især man på det første og sidste billede kan fornemme noget “blødt” over deres pels. Og undskyld, jeg er ikke rigtig inde i disse racer, men når jeg f.eks. ser billeder af Trekkies Ib, så ser han ligesom mere “glat” ud. Ikke at det bestemt gør noget altså, men med dine billeder her i dag, er det er første gang jeg egentlig har lagt sådan rigtig mærke til pelsens struktur. Plejer jo bare, at nyde billederne og hvad der foregår, forstå mig ret.

Mvh
Yvonne
PS det glæder mig så meget, at det ser ud som om der er ved, at falde ro på hjemme hos Jer, på den gode måde, der er sikkert liv og glade dage, og forhåbentlig fortsætter det sådan :)[/QUOTE]

Sjovt du lige nævner Ib, for han er faktisk den af mine tre siatalere med den suverænt blødeste pels. Stevies er mere strid/glat, og Ozzys er en mellemting mellem glat og blød, hans pels er faktisk (efter hvad jeg kan forstå på dommerne) tæt på perfekt i texturen.

Vores gamle Jack derimod havde fuldkommen sælpels. Helt tæt og glat, men ikke blød. Som en sæl. Man kunne altid mærke forskel på ham og Basil når de kom op i sengen om natten, de mærkede helt forskelligt :slight_smile:

[QUOTE=Panthera;895083]Tusind tak for billedet af Tullen, Ann :ok:

Hendes øjenfarve minder meget om hr. blegøje her, så der er da stadig håb. Og hvis ikke er han stadig verdens dejligste :hjerte:[/QUOTE]

Ja der er. Stevie havde, da vi fik ham, en VIRKELIG fesen øjenfarve. Og den mangler stadig en hel del for at nå på højde med Ozzys mørkeblå, eller Whiskey og Tullens.

Men de er blevet en pæn del mørkere i det års tid vi har haft ham. Og hans opdrætter fortalte at hans fars øjne var lissådan og først var ordentlig blå da han var to. Så jeg krydser stadig fingre for at Stevie ender med en god øjenfarve. Den bliver stadig påtalt hos ca. halvdelen af de dommere han har været ved for nylig, men slet ikke i den grad som da han var lille og de var helt håbløse.

[QUOTE=Ann R;895158]Mette - du skal ikke være bekymret :smiley: Ikke mere.
De to er ved at vælte huset - og deres magtkampe er ikke værre end jeg tror Whiskey måske vinder herredømmet en dag. Den jeg pt har mest ondt af er faktisk Creamy, for den lille gadedreng jager lidt for meget rundt med hende, og hende har han ikke for 5 øre respekt for. Men, så længe hun færdes med halen i vejret tror jeg på at også de to nok skal finde ud af det på et tidspunkt :slight_smile:

Her er de to tornadoer i et roligt øjeblik…

[/QUOTE]

Hvor ER det et dejligt billede :smelter:

sætter mig godt til rette & bare nyder, alle de skønne billeder af de kønne kønne katte :smelter:

Først udviklet øjenfarve som 2-årig??
Så KAN det være, at Albans bliver liiiidt mere blå - så har han jo lige et halvt års tid mere at løbe på. :høhø:

Forøvrigt, mht. pelsstruktur, så er Albans pels tykkere, og meget mere blød og ‘fluffy’ end Baileys.
Bailey har mere en helt kort, glat, ‘stram’ pels. :slight_smile:

Vores gamle orientaler, Tito, havde pels, der også var ret glat, dog var hårstråene længere end Baileys.

Mette: SKYND dig lige at ta’ nogle dugfriske billeder af Coffee, inden han flytter - vi vil også se, hvor stor og fin, han er blevet, nu han fylder ét år… :slight_smile:

Du har nogen ustyrligt smukke katte Ann… Men noget siger mig at det ved de vidst udemærket godt. :tihi: :inlove:

[QUOTE=Diana F;895194]Først udviklet øjenfarve som 2-årig??
Så KAN det være, at Albans bliver liiiidt mere blå - så har han jo lige et halvt års tid mere at løbe på. :høhø:
[/QUOTE]

Nu er det jo ikke siamesere, men jeg har også oplevet en udvikling i øjenfarve på Diego her fra han har været 2-3 år til de knap 5 år han er nu. De er nemlig blevet mere grønne med alderen :slight_smile:
Og Athea på 2 år har også fået stadig mere grønne øjne her i løbet af de sidste måneder. Hun startede ud med næsten kobberfarvede, og nu har de efterhånden udviklet sig til en næsten anstændig grøn :høhø:

[QUOTE=Ann R;895158]Mette - du skal ikke være bekymret :smiley: Ikke mere.
De to er ved at vælte huset - og deres magtkampe er ikke værre end jeg tror Whiskey måske vinder herredømmet en dag. Den jeg pt har mest ondt af er faktisk Creamy, for den lille gadedreng jager lidt for meget rundt med hende, og hende har han ikke for 5 øre respekt for. Men, så længe hun færdes med halen i vejret tror jeg på at også de to nok skal finde ud af det på et tidspunkt :slight_smile:

Her er de to tornadoer i et roligt øjeblik…

Og god rejse til Coffee - håber han får det som blommen i ægget :kryds:[/QUOTE]

Sikken et billede og smukke katte :slight_smile:

[QUOTE=Eife;895326]Nu er det jo ikke siamesere, men jeg har også oplevet en udvikling i øjenfarve på Diego her fra han har været 2-3 år til de knap 5 år han er nu. De er nemlig blevet mere grønne med alderen :slight_smile:
Og Athea på 2 år har også fået stadig mere grønne øjne her i løbet af de sidste måneder. Hun startede ud med næsten kobberfarvede, og nu har de efterhånden udviklet sig til en næsten anstændig grøn :høhø:[/QUOTE]

Aha - nå, men så bliver det jo spændende at se, hvor vi ‘ender’ henne. :slight_smile:

Hvad så egentligt med en kat som Whiskey, som allerede i en så ung alder har så blå øjne? Vil de mon også udvikle sig videre? Og i hvilken retning…hvor mørke kan siamissers øjne blive? :?