Damn!

[QUOTE=Buffy;186949]Det er en ok metode, hvis missen kan sidde stille og ikke vil kradse øjnene ud på dig efter 5 min. :slight_smile:
Her kan vi fint fikse Phoebe på den måde, men det virker ikke med Leo- han render frem og tilbage og gnider sig op af en og når man så har brugt kammen i 5 min., så synes han ikke det er sjovt mere.[/QUOTE]

tricket er rejer…

man tager sin bedre halvdel - og giver ham en bøtte rejer i hånden…

tager mis og lægger den i stilling og gør den opmærksom på rejerne…

og så friserer man mens der fodres med reje i den anden ende :slight_smile:

det var sådan Sethi lærte det… idag behøver vi ikke rejer mere, men en lille belønning falder der nu altid af alligevel :slight_smile:

[quote=Battlestar;187006]tricket er rejer…

man tager sin bedre halvdel - og giver ham en bøtte rejer i hånden…

tager mis og lægger den i stilling og gør den opmærksom på rejerne…

og så friserer man mens der fodres med reje i den anden ende :slight_smile:

det var sådan Sethi lærte det… idag behøver vi ikke rejer mere, men en lille belønning falder der nu altid af alligevel :)[/quote]

Du kan have rejer herfra og til Nordpolen, sådan en som Ochta er fuldstændig ligeglad, hun bider armen af dig uanset hvad, for hun gider bare ikke det pjat der!

-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL nedtur … stakkels dig Jane!! hvor mange fingre mangler du ? -LOL

Har ikke lge forsøgt med rejer, men vådfoder er ikke nok til at aflede Leo`s opmærksomhed.
Nu har vi så ikke haft Leo helt fra killing ift. vores andre katte, ellers var han blevet bedre vant til det med børste og kam.

[quote=Buffy;186946]Anyway- han render også og sviner sig til, så jeg tror helt sikkert, at et bad ville kunne hjælpe, så det bagefter blev nemmere, at holde pelsen, så det kunne du evt. prøve, Mona ?.
[/quote]

Ja, jeg tror også sådan en vask fjerner mange løse hår. Der kommer i hvert fald mange af mine selv når jeg ikke oplever, at de fælder så meget ved børstning :slight_smile:

Ingen endnu, men hun har dælme bidt hul mange gange. Så sent som igår, hoppede hun helt selv op til mig og spandt, så jeg nussede, og på et tidspunkt stak jeg hovedet ned til hende - HAPS så sad hun i min næse! Og hun sad edderr*vme godt fast, for hun bed til, og det gjorde bare nas! Shit jeg blev gal og tog hende i nakken og kastede hende på gulvet - utilregnelige møgbæst! :fuck:

Måske er regulær vask sammen med daglig frisering løsningen :slight_smile:

Jeg har sådan et lille stykke værktøj der skære knuderne af. Min knægt duller under forbenene, i sådan nogle helt hårde knuder sommetider ret store. Den er super god den minder lidt om en brevåbner eller sådan…? (svært at forklare) med et skær inden i så man hverken kan komme til at skære sig selv eller kat. Købt hos Unimati for en 40 50kr tror jeg.

Når man finder knuden tager man bare lige ved den, finder dimsen frem og skærer af ved bunden, så sidder man med hele kunden i hånden.

Jeg er er super glad for min.

Tror den hedder en mikki knude opsprætter.

[QUOTE=TineL;187906]Jeg har sådan et lille stykke værktøj der skære knuderne af. Min knægt duller under forbenene, i sådan nogle helt hårde knuder sommetider ret store. Den er super god den minder lidt om en brevåbner eller sådan…? (svært at forklare) med et skær inden i så man hverken kan komme til at skære sig selv eller kat. Købt hos Unimati for en 40 50kr tror jeg.

Når man finder knuden tager man bare lige ved den, finder dimsen frem og skærer af ved bunden, så sidder man med hele kunden i hånden.

Jeg er er super glad for min.

Tror den hedder en mikki knude opsprætter.[/QUOTE]

link please ?? :bebe::bebe:

Nu har jeg ikke fået læst alle svarene igennem, så hvis jeg gentager nogle andre, så er det utilsigtet.

Jeg har Thea som er en blanding mellem maine coon og perser, hun var også helt vanvittig til at dulle og jeg kæmpede og kæmpede, men måtte alligevel hver uge klippe duller af hendes pels + hun havde ekstremt meget skæl.
Lige indtil jeg fik rådet af en anden med at prøve at give hende RC´s Hair & skin. Hun har ikke haft en eneste duller siden, og pelsen er blevet så fin og blank og ikke en eneste skæl-flage er tilbage. :rock::thumbup:

Det vil jeg straks forsøge - tak for de gode svar

[quote=TineL;187906]Jeg har sådan et lille stykke værktøj der skære knuderne af. med et skær inden i så man hverken kan komme til at skære sig selv eller kat. Købt hos Unimati for en 40 50kr tror jeg.
.[/quote]

Hmmm, jeg har 2 af den type liggende ubrugte hen, for de funker slet ikke på Gia. Hendes pelsknuder - når hun får dem - er ret store og sidder tæt på huden, dvs, man kan ikke få dimsen ind under knuden, og trækket i huden vil stadig gøre ondt på hende.
Derfor sværger jeg til den lille sy-opsprætter-dims, en spids saks, og egne fingre.
Hvis der er mange større knuder, så er trimmeren nok den hurtige vej frem :slight_smile:

Ja jeg vil heller ikke bruge den - har nemlig en - men de hyler op og det er ikke meningen med pelsplejen…