Dampmaskine til rengøring

Er der nogle herinde, der kender dem? Jeg har en jeg kan låne, og overvejer om den må bruges alle steder -herunder på trægulvene?
Virker det godt? Skal man gøre normalt rent først?

Jeg har en og bruger den ikke efter jeg er flyttet i hus - med gl. trægulve. Den ødelægger nemlig lakken som jeg fandt ud af, første gang jeg anvendte den. Men den er super til mit ægte tæppe hvis det trænger til rengøring. Dog vil jeg ikke bruge det på et tæppe med mindre det har et undertæppe, så gulvet skånes.

Men til at rengøre mit store snart ret gamle ægte tæppe i uld- er sådan en damprenser uovertruffen.

På mine klinker bruger jeg den ej heller, de tåler nemlig kun lunket vand

jeg bruger den på mit lakerede trægulv. genialt til intørrede pletter efter rynkes øjne. ved nogen tørrer efter med en tør klud- jeg gider ikke, mit gulv er ikke sart

Vores lille damprenser kører fint over både olierede trægulve samt vinylgulve. Jeg har også brugt den på puder, kradsetræer, små tæpper … ja stort set over ALT :høhø:

Jeg købte den engang i Netto, til en billig penge, men den virker ganske udemærket. Den ligner lidt den her, hvor jeg har hapset billedet fra www.skiftselv.dk

Ja, jeg har heller ikke mødt noget endnu, som ikke kunne holde til det. Fra vores lakerede trægulve, til diverse møbler, døre, spejle, og sofaen mv. :slight_smile:

Jeg bruger den som jeg ville en alm. gulvvask eller klud med vand og sæbe, altså den erstatter det andet. Spejl mv. skal jo selvfølgelig pudses efter :slight_smile:

Jeg har en Kärcher som jeg husker det :slight_smile:

Jeg har ikke rigtig trægulve (andet end i de to “renoverede” værelser), men jeg har brugt den stort set overalt, inclusive til at rense en sofa - den blev ret flot bagefter.

Klinkerne i bryggerset er vistnok nogen der kun måtte vaskes med brun sæbe… De tåler nu glimragende damp alligevel. Og køkkenlåger mv bliver også flotte af det.

Jeg er glad for min damprenser. Jeg har en Kärcher fra Harald Nyborg.

sofa! genialt sagt, tak, vil afprøve min på sofaen :slight_smile:

Tak for svar :slight_smile:

Får den tanke at anvende den i bilen - er der nogle der har prøvet det? På sæderne - jeg har jo hund med hund på i den bil :slight_smile:

ville ikke gøre det med mindre den også kan suge…sæder er fyldt med elektronik, bagsæder er ikke kritiske, men uden sug er de meget fugtige i laaaaang tid