Danske dyr får egen vagtcentral

Hej

Dyrenes beskyttelse åbner døgnbemandet telefonlinje som kan skaffe hjælp, hvis man ser et dyr i nød

http://ekstrabladet.dk/kup/kaeledyr/article1602812.ece

På tide er alt jeg vil sige til det.

Bare HUSK!
Det koster spidsen af en jetjager at ringe dertil :S

Det er et gammel krak-service nummer og teleselskaberne har en sindssyg pris til den slags numre - og det er IKKE rettet ind :S
En på heste-nettet fik en regning på 172,- for 4 minutters opkald dertil :S fuldstændig sindssyge takster!

Enten skal taksten rettes ind, eller også er det nummer dødsdømt…
jeg bruger 70 10 20 30 indtil der bliver meldt ud at taksterne som maximum er alm samtale pris! Den BURDE være gratis at ringe til!

Jeg har netop læst på hestegalleri om en bruger der forgæves ringede til dette nummer mange gange igår, da vedkommende stod med en overkørt, endnu levende kat - ingen tog nogensinde telefonen, så det virker åbenbart endnu ikke heller :frowning:

Nitte hvis de ikke tager deres telefon som planlagt… den burde jo være døgnbemandet! ellers er der ikke meget “vagtcentral” over den :S

men kendte de ikke 70 10 20 30, siden de flere gange ringede forgæves til 1812?

Pia - Nej, de havde først ringet til politiet som havde henvist til det nye nummer (i følge det der står…)

Nummeret er først gået “live” her i dag d. 17.
Så nok derfor man ikke kunne ringe dertil i går… Men lidt dumt at politiet fik henvist lidt for tidligt…

[QUOTE=Lone;664046]Nummeret er først gået “live” her i dag d. 17.
Så nok derfor man ikke kunne ringe dertil i går… Men lidt dumt at politiet fik henvist lidt for tidligt…[/QUOTE]
Men nummeret har jo været i brug langt før…
nogle på heste-nettet kom jo netop igen for nogle dage siden - og fik en uhyrlig regning…
det var så 70 10 20 30 der havde henvist dem… Jeg har haft fat i 70 10 20 30 siden, som også ville sende mig videre, men jeg krævede at DE gjorde det, for til den minuttakst kan de være helt sikker på, at jeg ikke ringer dertil! det forstod den søde Falck dame også godt og ville sende falck ud efter katten (nedkørt, død kat)

[QUOTE=PiaB;664053]Men nummeret har jo været i brug langt før…
nogle på heste-nettet kom jo netop igen for nogle dage siden - og fik en uhyrlig regning…
det var så 70 10 20 30 der havde henvist dem… Jeg har haft fat i 70 10 20 30 siden, som også ville sende mig videre, men jeg krævede at DE gjorde det, for til den minuttakst kan de være helt sikker på, at jeg ikke ringer dertil! det forstod den søde Falck dame også godt og ville sende falck ud efter katten (nedkørt, død kat)[/QUOTE]

Ikke så smart, det kan jeg godt se…

Men det er da vildt underligt, at de har haft bemanding på, når døgn-vagten er gået i luften i dag.
Vi må håbe de snart får det rettet… For alt andet lige er det da så meget smartere, at det er dyre-personale der tager imod opkald om dyr i nød.

Er på DR1 nu

Og så er der lidt bedre tid.

Jeg tror simpelthen ikke på at det er et overtakseret nummer.

Se evt mere om Dyreambulancen her

DB’s tiltag med at kunne ringe er først gået i æteren igår og at det kostede en bondegård skyldes nogle teleselskaber der tog overpriser/takster. Det er nu rettet ind og et opkald koster kun 1 kr uagtet tidsrammen.
Jeg mailede igen DB og fik et brugbart svar.
SÅ…ring hvis det er nødvendigt og det koster kun 1 kr.
Jeg syntes faktisk det er et glimrende tiltag og DB fortjener ros for det

godt at høre, at taksten er rettet ind så :slight_smile:
Og ja - det skyldes jo nok, at nogen har taget nummeret i brug “før tid” så :slight_smile:

bare dumt at nummeret er “sluppet ud” længe før, det reelt var brugbart :S