Danskernes syn på nødhjælp

Kære alle,

Jeg er studerende på Professionshøjskolen Absalon i Trekroner, hvor jeg på nuværende tidspunkt er godt i gang med mit bachelorprojekt. I den forbindelse håber jeg på din hjælp til udfyldelse af en lille spørgeskemaundersøgelse, der handler om danskernes syn på nødhjælpsorganisationer og deres præferencer indenfor Leisure industrien.

Det tager kun ca. 5 minutter at udfylde spørgeskemaet og besvarelsen er helt anonym, du skal dog være over 18 år for at kunne besvare spørgeskemaet.

Jeg takker på forhånd mange gange :slight_smile:

Du kan se spørgeskemaet ved at klikke på nedenstående link:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfOCieZQAe53OrkJf_U-S6y_iSOLZrrH-3NwRpGDhjlz1PT2w/viewform?fbclid=IwAR1jVYLkoIJeqoNZrVAaGox7yIDSv4nQam6SNBxqn5QsQwS80eCc-DWvTzI

Nu har jeg udfyldt dit skema efter bedste evne, men du har desværre begået den samme fejl som mange andre, der laver spørgeskemaer - nemlig ikke at gennemtænke svarmulighederne.

Hvorfor kan jeg f.eks. ikke få lov til at vælge mere end ét svar på “Hvordan finder du frem til de fritids- aktiviteter og oplevelser, som du deltager i?” Vi bliver alle bombarderet med informationer om forskellige events og de fleste har adgang til mere end én kilde, så det giver ikke mening, hvis man kun kan vælge én svarmulighed.

Der var det samme problem ved andre spørgsmål også :slight_smile:

2 Synes om

Helt enig - skemaet giver ingen mening, når man kun kan vælge en enkelt svarmulighed…

Meget enig i ovenstående.

Men har udfyldt efter bedste evne / svarmuligheder.

og hvordan defineres velgørenhed? Jeg har da støttet f.eks. dyrevelfærd, men ikke flytninge/ulandsvelfærd?

Jeg har for flere år siden støttet røde kors osv men jeg synes bare så ofte man har hørt om fede lønninger og gigantiske adm udgifter så nu støtter jeg bare FIP raflet og Hittekat :slight_smile: Det giver mere mening nu :slight_smile:

Det er derfor jeg er forbehollen overfor at støtte foreninger som røde kors med penge, da jeg ikke altid kan spore hvad præcist pengene går til. Ofte så vil de ikke have ting, men penge hvilket jeg finder mistænktsomt.

Ofte har de jo brug for tørmælk og mad og vand og den slags. Sådan noget er det nok de færreste, der lige står og har et overskudlager af, som de kan donere. Lige nu er der fx regulær hungersnød i Yemen. Der hjælper vores aflagte ting ikke ret meget.

3 Synes om