Dårlig mail-etik

Jeg er sur! Jeg sidder og skal være hos en problemhund om en time og ville lige tjekke hurtigt om ejeren havde sendt mere til mig på mailen.

Jeg opdaterer - og venter. Og jeg venter stadig.

der står så at en eller andet idiot har sendt en mail som er så stor, at det tager over en time at hente den hjem. Faktisk TO TIMER!

Jeg gør personligt det, at jeg tjekker størrelsen på filer osv inden jeg sender til folk. Jeg er i den situation, at jeg bruger min mail professionelt - bag denne kæmpe mail kan der ligge en vigtig henvendelse fra ejeren af den hund, som jeg skal ud til nu - en aflysning endda. jeg risikerer derfor at køre forgæves eller undlade at modtage en anden vigtig besked.

Ofte er den slags store kæmpemails pjatmails som skal sendes videre til 1 million mennesker med mindre jeg vil undgå ulykke resten af mit liv - jeg sletter dem altid (det er måske forklaringen på denne mail-ulykke:-))

Any way - jeg er bare sur og trænger til luft. Der er faktisk noget der hedder god mail etik, men det er godt nok ikke udbredt i DK. Hvis jeg sendte sådan en mail til mine kolleger i udlandet, så ville de korse sig. I Dk oplever jeg det tit.

Den, der har sendt den, står til en skider, kan I tro:thumbdown: Jeg er Så træt af det, for det er slet ikke første gang jeg oplever hele min pc blive blokeret på denne måde.

Kender I det?

MVH

Nej det gør jeg ikke :slight_smile:

Jeg læser altid mails online, så derfor betyder størrelsen ikke noget. Derfor tænker jeg generelt heller ikke over størrelsen på det jeg sender.

DVS. sender jeg billeder i høj opløsning (til folk som skal bruge det til tryk), så tænker jeg på om deres mailboks er stor nok til at modtage dem.

Men jeg vil da tænke lidt mere over det nu jeg ser dit indlæg.

[quote=lenschow;156558]Jeg er sur! Jeg sidder og skal være hos en problemhund om en time og ville lige tjekke hurtigt om ejeren havde sendt mere til mig på mailen.

Jeg opdaterer - og venter. Og jeg venter stadig.

der står så at en eller andet idiot har sendt en mail som er så stor, at det tager over en time at hente den hjem. Faktisk TO TIMER!

Jeg gør personligt det, at jeg tjekker størrelsen på filer osv inden jeg sender til folk. Jeg er i den situation, at jeg bruger min mail professionelt - bag denne kæmpe mail kan der ligge en vigtig henvendelse fra ejeren af den hund, som jeg skal ud til nu - en aflysning endda. jeg risikerer derfor at køre forgæves eller undlade at modtage en anden vigtig besked.

Ofte er den slags store kæmpemails pjatmails som skal sendes videre til 1 million mennesker med mindre jeg vil undgå ulykke resten af mit liv - jeg sletter dem altid (det er måske forklaringen på denne mail-ulykke:-))

Any way - jeg er bare sur og trænger til luft. Der er faktisk noget der hedder god mail etik, men det er godt nok ikke udbredt i DK. Hvis jeg sendte sådan en mail til mine kolleger i udlandet, så ville de korse sig. I Dk oplever jeg det tit.

Den, der har sendt den, står til en skider, kan I tro:thumbdown: Jeg er Så træt af det, for det er slet ikke første gang jeg oplever hele min pc blive blokeret på denne måde.

Kender I det?

MVH[/quote]

Helle har du ikke din mail på din udbyders website også?

Får jeg den type mail stopper jeg min mail og går derind og ser hvad det er. ER det uinteressant deleter jeg den der og forhindre på den måde at den kommer til at blokke min mailbox

Det ved jeg ikke om jeg har. Jeg aner hverken noget om den kode jeg lavede i sin tid eller noget - noget med nemo, men mere husker jeg ikke - så den mulighed er lig nul.

SUK altså - ja ved det er et surt opstød, men efter at have ventet i 30 min og der så stod 2 timer, så trængte jeg til luft:-)

MVH

Hvis din mail fungere som min, så er det samme password som du bruger på din computer til at hente mail med.

Brugernavn er højest sandsynlig din email adresse

Ja, man holder større ting væk fra mails. Min fordel er, at jeg selv har en mail/web-server, så når jeg skal give større ting til folk, så lægger jeg dem på web-serveren og linker dertil i mailen.
Men bortset fra det… så er der et eller andet galt, i det, du fortæller… man plejer ikke (alting kan jo være specialkonfigureret) at kunne sende mere end 10 MB i een mail. Det vil sige 10240 KB. Og på TO timer har du 7200 sekunder. Dvs. at du downloader med 1,42 KB/sek - det er altså noget med 1/3 af de gamle modemforbindelser!
Sidder du på mobilt bredbånd med suverænt dårlig dækning eller noget i den stil? Eller har han sendt adskillige mails i den str.?
God fornøjelse med det. Men vær nu sød ved staklen - det er jo ikke sikkert, at han har tænkt over problemet.

Godt du skriver det, for jeg har ikke tænkt over det du skriver der. Jeg sender også tit noget der fylder godt i landskaet, men vil da tænke over det i fremtiden.
Håber ikke det er noget jeg har sendt til dig:?
Jeg vil forøvrigt have mit nye tastatur byttet…Det kan ikke stave-høhø
Knus Elin

Hvis det tager 2 timer må det da også være en gigantisk fil? Medmindre du har en utrolig langsom forbindelse.

Øv det VAR Elin - så falder der ingen skider:-) For det er hun for sød til:-)

Pyt det er løst - det tog bare to timer - min forbindelse er ude på Lars Ts marker:-)

Jeg HADER også bare de er pjatmails, jeg har før sagt det pænt til folk at jeg ikke gider den slags, og da det ikke hjalp så endte jeg med at få et føl på tværs over dem, og så fik de godt nok besked om hvordan landet ligger osv…nu får jeg dem yderst sjældent, og jeg sletter alt der ikke har nogen vigtig betydning uden at læse det…så vil jeg altså sk*** på om nogle mener det er humor at sende den slags, for det er TRÆLS i min verden…
Så vil man mig noget så skal man liiige passe på hvordan man kalder beskeden, for lyder det som noget pjat, ja så ryger det direkte i papirkurven…

[quote=lenschow;157675]Øv det VAR Elin - så falder der ingen skider:-) For det er hun for sød til:-)

Pyt det er løst - det tog bare to timer - min forbindelse er ude på Lars Ts marker:-)[/quote]

Jeg har røde ører og dårlig samvittighed, jeg gør det aldrig mere, det lover jeg:ups::ups::ups::ups:
Knus Elin

Åh Elin - ingen kan skælde på dig:-) Du handler aldrig af ond vilje - alt tilgivet - det var kun to timer af et helt liv - og mailen var sjov:-)

Paradoksalt nok handlede den om en mand, der søgte et job som lokumsrenser, som han ikke fik fordi han ikke havde en mailboks - så solgte han jordbær på gaden og forretningen udviklede sig til en milliardforretning.

Da folk opdagede, at han ingen mailboks havde, så sagde de gud og nej og ih, og tænk hvor du ville have været nu, hvis du havde haft en mailboks!

Manden svarede: Så ville jeg have været lokumsrenser.

Jeg tænkte, at det var skæbnens ironi, som tit optræder i mit liv, at her sad jeg og ventede på en mail ved min mailboks, mens jeg burde være andre steder - ude og sælge jordbær fx… I stedet var jeg endt som “lokumsrenser”:slight_smile:

Så det var morsomt egentlig