Dårlig mave

Jeg er ny her i gruppen og har lige brug for lidt sparring.
Vi har for 14 dage siden fået 2 killinger, nu 16 uger gamle. De er søskende og har altid gået sammen. De er købt via dyrenes beskyttelse, så de er neutraliseret, vaccineret og ormebehandlet.

Den sidste uge er de begyndt at få dårlig mave. De kommer godt nok i kattebakken, men det er en noget tynd omgang de leverer. De spiser og leger som de hele tiden har gjort og de tager også på i vægt, ca 80 g på 1 uge. Den mindste af dem har dog tabt sig lidt igen.

Jeg har talt med dyrlægen og de har fået ormekur (igår) og er skiftet til gastro intestinal foder fra Royal Canin, både vådfoder og piller.

Hvornår kan man forvente at se en ændring efter ormekur og foderskifte? De har stadig tynd afføring, og her til eftermiddag nåede den ene af dem ikke op i kattebakken men afleverede midt på køkkengulvet :cry:

Velkommen til og efter min mening har du gjort det helt rigtige nemlig at tage dem til dyrlæge.

Det kan godt tage noget tid for sådanne små maver at vænne sig til nyt mad.

1 Synes om

Katte kan godt få dårlige maver, når de skifter hjem. Måske skifter de foder, måske er de lidt stressede, måske er der andet, der kan påvirke dem. Det vigtigste er nok, at du nu fortsætter med at give det foder, dyrlægen anbefaler - også selv om det ikke virker med det samme.

Der findes også forskellige kosttilskud, der eventuelt kan hjælpe på balancen i tarmfloraen. Zoolac, Prokolin, Canikur. Alt somme noget du kan få hos din dyrlæge, og som dyrlægen kan vejlede om.

1 Synes om