Dårlig mave

Vi vågnede til morges, op til et uheld i vores seng. Meget dårlig mave :frowning:
Det er ellers meget renlige katte vi har, så tror simpelthen at der ikke har været tid til at holde sig, for det er meget tyndt. Han har kun lige nippet til morgenmaden, men misserne har taget deres vanlige morgen tumle-lege tur, og der virkede han ikke skidt.

Men hvad skal vi gøre med den dårlige mave? Og hvad kan det komme af?
Han har ikke fået noget nyt mad, eller andet vi kan mistænke.

Dårlig mave kommer ofte ganske uventet, og uden forklaringen er indlysende. Han har vel ikke nippet til en stueplante som ikke er godt for misser ?
Hold øje med ham, se hvordan han næste toilet besøg forløber. Har du zoolac eller ProKolin i huset, så prøv evt. at give ham en streg af det, mælkesyrebakterier er altid god til at få maven i balance igen.

Hvis det forsætter så giv dyrlægen et opkald, og eller sæt det lille skind på skånekost, bestående af kogt kylling med ris - husk at risen skal koges MEGET

Pøj - pøj, lad os håbe det bare var en smutter.

[QUOTE=Alice;1205487]Dårlig mave kommer ofte ganske uventet, og uden forklaringen er indlysende. Han har vel ikke nippet til en stueplante som ikke er godt for misser ?
Hold øje med ham, se hvordan han næste toilet besøg forløber. Har du zoolac eller ProKolin i huset, så prøv evt. at give ham en streg af det, mælkesyrebakterier er altid god til at få maven i balance igen.

Hvis det forsætter så giv dyrlægen et opkald, og eller sæt det lille skind på skånekost, bestående af kogt kylling med ris - husk at risen skal koges MEGET

Pøj - pøj, lad os håbe det bare var en smutter.[/QUOTE]

Nej, der er ingen fare for at det er stueplanter eller blomster. Men hans energi og appetit er kommet tilbage :slight_smile: så venter lige og ser hvordan det næste toilet besøg er, men håber at det bare var en smutter. Ellers kommer han naturligvis til dyrlægen, hvis det fortsætter :slight_smile:

Jeg har altid i/d i huset til både hund og kat - synes det er langt nemmere at få i dem end hjemmelavet. Derud over canikur.

pøj pøj og god bedring

Og hvis hans dårlige mave fortsætte, så lad ham lige faste i mindst tolv, helst 24 timer inden du giver ham skånekost… det giver maven ro.

Jep opstart med faste klare 99,9 % af alle mavetilfælde blandt hunde og katte

Jo men de er jo stadig killinger, og de tåler, så vidt jeg er orinteret ikke den lange faste, højst 12 timer.

Nu har jeg ikke udtalt mig om længden af fasten - men effekten af den. hvalpe/killinger faster 8-12 timer, ungdyr /voksne 12 - 24 timer i min verden

Tak for jeres gode råd.

Men ingen dårlige maver fra igår formiddags og heller ikke idag :thumbup: