Dårlig mave

det vil jeg have i mente :slight_smile:
Kan man se det i en bl. pr?
Så burde der være et øget antal hvide bl. legemer og evt. feber eller ?

[QUOTE=Gittemus;1221385]det vil jeg have i mente :slight_smile:
Kan man se det i en bl. pr?
Så burde der være et øget antal hvide bl. legemer og evt. feber eller ?[/QUOTE]

Min fik taget blodprøve og fik så værksat behandling der forsat gives, men nu her på 5år kun 1-2 gange årligt

Så har han været til Dr. Dyr og er blevet erklæret, som den mest ildelugtende kat de har oplevet… Føj hvor den diarré stinker. De har måtte sætte ekstra udsugning op da man kunne lugte det helt ud i butikken og buret er sat i blød til i morgen. Han havde ikke brug for væske :thumbup: Vi har været gode til at få ham til at drikke og håndfodre med vådmad ( dygtige os ) der er sendt udvidet prøve afsted til Tyskland ( 1400kr ) men sådan er det jo bare:) Godt man er forsikret.
Fortsat I/D, Canikur, Panikur og pencillin. Hun ville ikke vente med at starte noget op, da vi kan være uheldige at der først er svar på fredag da den skal dyrkes. Derefter bliver der taget stilling til om det er den rigtige behandling.

Så kom der delvis svar på Snickers aff. i går. Der er et mindre udslag for en bestemt parasit. Han har stadig tynd mave og det stinker, men det er ikke så hyppigt som da han havde diarré og energi neveauet er blevet bedre, selv om han er ved at gå død i I/D foder. Da han ikke er blevet være, men lidt bedre ville dr. Dyr lige vente og se hva resten af prøven siger på mandag, så hun har et reelt overblik over hvilke ting der skal bekæmpes, så fortsat pencillin og Canikur. Parasitten skal under alle omstændigheder behandles med en anden type medicin.

Giardia?

Nej det er ikke Giardia og han har fået Panacur. Men det var en parasit som jeg overhoved ikke har hørt om. Udslaget var ikke ret stort, men skal absolut ikke være der.

Tritrichomonas foetus måske?

http://www.felisdanica.dk/KatteMagasinet//~/media/Foundry/Sites/felisdanica/KatteMagasinet/Artikler/11_03_Tritrichomonas.ashx

Det er muligt. Hun sagde at det ville blive en hård omgang at bekæmpe, så hun ville ikke sætte noget igang før hun har et fuld billed, da det kan være at der er andre ting som skal prioriteres… Satser MEGET på at jeg kan få svar i morgen:)

Der var fortsat ikke kommet fuldt svar på parasitter :frowning: Dr dyr valgte at sætte behandling igang pga udslaget på ISOSPORA RIVOLTA OOCYSTES, lidt feber og så har han tabt 100g siden fredag. Hun havde ellers et forbehold pga at det er svært at dosere medicinen og man let kan overdosere. Tbl er på 40 mg og han skal ha 1/5 tbl. Så den bliver knust og lagt i baner og vi skal være OBS på kvalme og ledsmerter.
Dr dyr har aldrig oplevet en aff prøve give udslag for denne enkelt cellet parasit… Sååååå:kryds:

Det lyder da godt nok som noget af en opgave at dele de piller. Kunne sådan en tabletdeler fra apoteket ikke være en ide? Jeg ved godt, at man ikke kan dele i fem, men så kan man måske dele i fire, og så skrabe lidt af hver del? Aner ikke, om det er nemmere end jeres metode…

Men held og lykke med den lille mis. :kryds:

Har en deler, men de smuldre… Så det bliver på Coke metoden :slight_smile:

[QUOTE=Gittemus;1222929]Der var fortsat ikke kommet fuldt svar på parasitter :frowning: Dr dyr valgte at sætte behandling igang pga udslaget på ISOSPORA RIVOLTA OOCYSTES, lidt feber og så har han tabt 100g siden fredag. Hun havde ellers et forbehold pga at det er svært at dosere medicinen og man let kan overdosere. Tbl er på 40 mg og han skal ha 1/5 tbl. Så den bliver knust og lagt i baner og vi skal være OBS på kvalme og ledsmerter.
Dr dyr har aldrig oplevet en aff prøve give udslag for denne enkelt cellet parasit… Sååååå:kryds:[/QUOTE]

Jeg ved ikke, hvor almindelig denne parasit er, men den er ikke helt ukendt http://cal.vet.upenn.edu/projects/dxendopar/parasitepages/protozoa/isorevolta.html

[QUOTE=Gittemus;1222929]Der var fortsat ikke kommet fuldt svar på parasitter :frowning: Dr dyr valgte at sætte behandling igang pga udslaget på ISOSPORA RIVOLTA OOCYSTES, lidt feber og så har han tabt 100g siden fredag. Hun havde ellers et forbehold pga at det er svært at dosere medicinen og man let kan overdosere. Tbl er på 40 mg og han skal ha 1/5 tbl. Så den bliver knust og lagt i baner og vi skal være OBS på kvalme og ledsmerter.
Dr dyr har aldrig oplevet en aff prøve give udslag for denne enkelt cellet parasit… Sååååå:kryds:[/QUOTE]
Ah - coccidier! Meget… “underholdende” eller nowet! Nej, det er såmænd ikke så almindeligt som så mange andre parasitter, men det er bestemt ikke ukendt. Vi fik det i sin tid ved fodring med daggamle kyller, vi havde nær slået 2 af årets killinger ihjel på den konto! Men de kom sig - laaangsomt; det kan være ret hård ved især ungdyr. Go´ bedring! Det er dæleme træls mens det står på!
VH
Susanne

Snickers har jo dårlig mave og har en encellet parasit, som det ikke er mulig at behandle, da det sulfa præp. som virker er i så store doser at man er nød til at dele pillen. Dette er dog ikke muligt at få ned da det inden for få sekunder gør at hans mund eksplodere i skum, fråde og savl og voldsom smasken, så han intet gavn får af det og det hjælper ikke med at give det med en pille giver. Dr dyr har erfaringer med denne effekt, men har ikke andet at give da de andre præp er udgået fra markedet. Venter stadig svar for Coronavirus. Han virker mere frisk og spiser også. Vejer ham igen på fredag.
pt har han fået i/D fra Hills og Gastro fra RC, men det koster en pæn krig at ha ham på Gastro vådfoder da jeg ikke lige kan finde det på nogle af de store sider fx zooplus, hvor jeg også køber hundemad.
nogen der kender dette produkt ?Magen & Darm Ergänzungsfutter für Katzen günstig kaufen | zooplus

Jamen hvorfor pakker du ikke pillen ind i noget lækkert? Presser den ind i et stykke kylling fx. - eller bruger pillpockets? Amazon.com

eller opløser pillepulver i lidt vand og giver det i en engangs sprøjte helt ned i halsen så det bliver sunket og er væk? og en godbid bagefter?

eller ja pulver i en bitte klat godbid og i gabet og væk

nogen er dejlige nemme at give piller og andre er umulige… jeg kender begge typer kat

Det kan ikke lade sig gøre, da det har samme effekt som at proppe en mintos i en diet Coke.:frowning: Han er nem at give piller. Er rigtig flink til at åbne munden og synke.
Der er forsøgt knust og blandet i en lille smule vådfoder og kommet helt bag i halsen. Et reelt stykke pille givet med en pillegiver, knust pille blandet med sauce og sprøjtet ind i munden…PUF og han ligner en med rabies.
har set Gastro på amazon, men ville være perfekt hvis jeg kunne bestille hundemad Samtidig. Har en GD så der bliver bestilt store mængder mad med gode rabatter.

må kun give ham Gastro mad, men fin ide:).
og han er såååå dygtig til at tage medicin både i pille og pasta form.

[QUOTE=Gittemus;1223371]Det kan ikke lade sig gøre, da det har samme effekt som at proppe en mintos i en diet Coke.:frowning: Han er nem at give piller. Er rigtig flink til at åbne munden og synke.
Der er forsøgt knust og blandet i en lille smule vådfoder og kommet helt bag i halsen. Et reelt stykke pille givet med en pillegiver, knust pille blandet med sauce og sprøjtet ind i munden…PUF og han ligner en med rabies.
har set Gastro på amazon, men ville være perfekt hvis jeg kunne bestille hundemad Samtidig. Har en GD så der bliver bestilt store mængder mad med gode rabatter.[/QUOTE]

Jamen det du har forsøgt kan da ikke sammenlignes med at lægge pillen ind i noget af FAST konsistens? Det er jo nogle ret ‘våde’ materialer, du har forsøgt dig med.

En piller skummer da ikke, hvis den ligger i et stykke kylling?
Og da slet ikke, hvis du pakker den ind i en pillpocket? KENDER du egentligt pillpockets? Det er - i hvert fald til mange katte - intet mindre end en genial opfindelse! Mine katte ELSKER dem med kyllingesmag, og de kan formes som en fast modellervoks nærmest, så selvom pillen smuldrer, så er det relativt nemt at ælte det ind i pillen - nærmest som en dej.

Jeg ville HELT sikkert prøve med en pose pillpockets. Og jeg har lige kigget, jeg har en uåbnet pose med kyllingesmag liggende - den er godt nok lidt for gammel (udløb okt. 2014), men det sker der altså ikke noget ved. Måske er de blevet lidt tørre, men mon ikke de kan æltes alligevel…

Hvis du sender mig din adresse, smider jeg den i en kuvert til dig i morgen - jeg skal alligevel på posthuset i morgen. Du skal ikke give noget for dem.

[QUOTE=Gittemus;1223373]må kun give ham Gastro mad, men fin ide:).
og han er såååå dygtig til at tage medicin både i pille og pasta form.[/QUOTE]

Nå, så lige denne besked efter jeg havde sendt den anden. Er det dyrlægen, der siger det? (Sorry hvis det står længere oppe, orker ikke lige at kigge :wink: )
Men ærlig talt er det vigtigste vel, at katten får sin medicin? Og et par pillpockets kan vel ikke gøre den store skade?