Dårligt tandkød :(

Min fine Saga på ca 1½ år var til dyrelægen i går får at få sin rabies-vaccine så hun er klar til at komme med til Sverige. 7,7 kilo vejede hun, stor pige :wehuu:
Nå, men desværre fandt dyrlgen desværre et tandkød som ikke så særlig pænt ud. Ganske rødt var det, åhh hvor fik jeg dårlig samvittighed.

Jeg skal så stille og roligt begynde og massere hendes tandkød, men med hvad?

Kan i anbefale mig noget? :slight_smile:

Til massage kan du f.eks. tage en engangsvaskeklud og klippe i mindre stykker. Den snor du så om fingeren og gnubber gummerne blidt med den.

Næste skridt kan så være at bruge en smule klorhexidin på kluden - og næste igen en decideret tandbørste til dyr :slight_smile:

Ahh, super god idé! Det prøver jeg, mange tak :slight_smile:

kirurgisk tandbørste til cancerpatienter - de små til børn… de er SUPER gode til formålet for de er så bløde at du tror det er pels… men stadig effektive…

Jens Ruhnau sælger flere forskellige slags tandbørster, nogle er helt silkebløde, men skulle efter det de siger derude stadig have god effekt.

Charley og Chili har været på Tanddyreklinikken for 8 dage siden, begge har flotte tænder, men vi må gerne begynde at børste, især Charley’s tænder. Så det må vi til at gøre lidt mere fast end nu.

Prøv evt at kontakte Ruhnau, måske de vil sende, hvis man køber der

:slight_smile:

Dem har du nævnt før :slight_smile: Hvor kan man købe sådan nogen? Er det bare noget de har på ethvert apotek?

Jeg fik dem hos www.tanddyreklinikken.dk.
Deres mail er: [email protected]
De kostede 45 kr. stykket. Jeg gav 100 kr. for 2 stk. incl. forsendelse