Das Trunte

Lige nu føles mindst 10 dage som en evighed :uha: … tror både Trunten og jeg er SÅ klar til at få det overstået … jeg er helt sikkert :høhø: … hun er heldigvis stoppet med, at tage på i samme tempo som første gang, så der kommer IKKE 7 … nå :venter: … syntes jeg kan mærke 2 i hver side, så jeg stemmer på 4 stk men med mit kendskab til Trunten, så er der en fejlmarken på 1 til hver side :høhø:

7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7

:høhø:

Det bliver spændende hvilke farver der kommer :smiley:

Jeg holder på at der kommer et kuld fyldt med blå pletter :tihi:

Jeg vil rætti’ gerne se en os 03 :smiley:

Cinnamon tortie sølv bicolour?

Tæt på. Bare cinnamon sølv bicolour, ingen tortie :slight_smile:
En af forældrene skulle i øvrigt også have rød på sig for at det var muligt at få en tortie :slight_smile: izabeth Hodgkins DVM, JDElizabeth Hodgkins DVM, JD

Men “o” er jo cinnamon tortie? Eller kalder man den ikke det? Ligesom Blue er blå plettet tabby men man siger ikke tabby…

Nej, o er cinnamon, q er cinnamon tortie. Du kan se alle ems-koderne her, hvis det er Fédération Internationale Féline :: Easy Mind System
I øvrigt siger man blå spottet tabby oftest, men ligesom sort sølv klassisk tabby jævnligt bliver til sort sølv og sort klassisk tabby til sort tabby, når jeg snakker, så er vi alle indimellem lidt dovne til at sige og skrive det hele, haha… Især hvis vi ved hvad vi snakker om og ikke behøver været helt præcise :slight_smile:

Ikke bicolor. Men cinnamon sølv kan du se her: http://dso.dk/Farver/osh/s/os_23.htm

Jeg tror forøvrigt at 4 lyder som et meget fint bud Anne. :slight_smile: Glæder mig til at se dem! :smiley:

Er det das Trunte der er mor til de velopdragne killinger, du har sendt ud til diverse sagesløse her på KG? :tihi:

Ja :rock: … der er nogen som har noget at glæde sig til :engel2:

[QUOTE=Eva K;1297322]Nej, o er cinnamon, q er cinnamon tortie. Du kan se alle ems-koderne her, hvis det er Fédération Internationale Féline :: Easy Mind System
I øvrigt siger man blå spottet tabby oftest, men ligesom sort sølv klassisk tabby jævnligt bliver til sort sølv og sort klassisk tabby til sort tabby, når jeg snakker, så er vi alle indimellem lidt dovne til at sige og skrive det hele, haha… Især hvis vi ved hvad vi snakker om og ikke behøver været helt præcise :)[/QUOTE]
Jeg brugte JYRAK og ser nu at der faktisk står cinnamon tortie ud for både o og q :gruble:
Jyrak

Oh yes. Mor til Blua, Brian, Fritzz og co. :rock: Trunte er fantastisk! :inlove:
Fritzz og jeg gætter i øvrigt på 5 kuldsorte mini Sami’er, og griner lidt ved tanken om hvor mange af dem Anne i givet fald vil ende med at beholde. :tihi: :fløjte:

Jeg skyder på 5 fuldfede Trunter i varierende køn og farve. Absolut ingen melorme den her gang :smiley:

Okay hvis jeg skal sætte et antal på, så gætter jeg på 6 stk. :tihi: Blå pletter altså :rock:

Altså, jeg har såmænd set os i virkeligheden - men jeg håber stadig Trunten får en os 03 :wink:

jeg bakker dig op Anne og gætter på 4! Det ville være godt for dig ikke at få endnu et kæmpe-kuld :tihi:

[QUOTE=Katho;1297332]Jeg brugte JYRAK og ser nu at der faktisk står cinnamon tortie ud for både o og q :gruble:
http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=129&WebsiteID=1&LanguageID=1[/QUOTE]

Det må være sætternissen der har været på spil, o er cinnamon - eller sorrel hvis man er aby eller somali ( og ingen tortie hos aby/som … og jo jeg ved godt der findes ude i den store verden)

Hvor ser hun dejlig ud, tror der kommer 6 stk og mon ikke de to er siamesere <3