Dåsemad

Kan I anbefale noget dåsemad til en overkommelig pris som stadig er af OK kvalitet???

Jeg har besluttet at mine skal til at have mere dåsemad, men det er som om at 4 varianter bare ikke er nok til dem…

De virker til at være kørt lidt træt i LUX’ 4 varianter…

Så hvad kan man ellers give som ikke koster en bondegård? :høhø:

Har du en Rema 1000 i nærheden?

Jeg ved, at i hvert fald de små firkantede patéer af deres eget mærke hverken indeholder sukker eller korn og selvom de forholdsmæssigt er dyrere end Lux, fordi der er mindre i, er det da afveksling :slight_smile: (og måske indeholder dåserne heller ikke sukker, det kan jeg ikke huske - og det kan have ændret sig mange gange :))

[QUOTE=Temple Bar;835379]Har du en Rema 1000 i nærheden?

Jeg ved, at i hvert fald de små firkantede patéer af deres eget mærke hverken indeholder sukker eller korn og selvom de forholdsmæssigt er dyrere end Lux, fordi der er mindre i, er det da afveksling :slight_smile: (og måske indeholder dåserne heller ikke sukker, det kan jeg ikke huske - og det kan have ændret sig mange gange :))[/QUOTE]

Den grønne variant (med vildt :?) indholder sukker, den røde og blå gør ikke :stuck_out_tongue: … og de hedder Landlord og er rigtig populære herhjemme :ok:
Der er desværre sukker i alle dåsevarianterne.

[QUOTE=Skattekat;835385]Den grønne variant (med vildt :?) indholder sukker, den røde og blå gør ikke :stuck_out_tongue: … og de hedder Landlord og er rigtig populære herhjemme :ok:
Der er desværre sukker i alle dåsevarianterne.[/QUOTE]

Så dvs. at indholdet i den røde dåse og den røde “firkant” faktisk ikke er det samme???

Det har jeg set flere tilfaelde af, at der er forskelligt indhold alt efter om det er en daase eller en pose, selvom det er samme maerke. Vaer obs! Ogsaa selvom det er flere daaser, samme maerke, men med forskellig type koed - der kan godt vaere enten korn eller sukker i den ene, uden at vaere det i den anden.
Jeg har fundet nogle maerker paa zooplus der hverken indeholder sukker og korn, og som koster mellem 20 og 40 kr/kg

20-40 kr/kg synes jeg også bare er liiiige i overkanten…
LUX koster noget med 15 kr/kg, og så synes jeg heller ikke det må blive meget dyrere…
20 kr/kg kunne jeg gå med til… Hvad er det for noget?

Jeg kan sagtens love guld og groenne skove - men fik det hjem for kort tid siden, og mine katte har ikke smagt det endnu - saa ved ikke hvor populaert det er endnu. :wink:

Der er fx det her Smilla kattefoder | zooplus.dk - men der skal koebes min. 6 pakker, og hvis man koeber oekonomipakker bliver det endnu billigere (saa langt er jeg endnu ikke kommet, men jeg koeber det, hvis de kan lide det).
Det her Økonomipakke: 24 x 400 g Smilla Fjerkrægryde | zooplus.dk er en anden smagsvariant, men en oekonomipakke, som goer det billigere.
Her er en anden Schmusy kattefoder | zooplus.dk. Har jeg heller ikke proevet endnu.
Saa er der denne: Blandet pakke Animonda Carny Adult 12 x 400 g | zooplus.dk. Har proevet den, og den blev spist - til nogle maaltider var den mere populaer end andre.
Og denne: Bozita kattefoder | zooplus.dk. Har jeg endnu ikke proevet.

Ja, det var vist det. :slight_smile: Husk at der er gratis forsendelse fra zooplus ved koeb over 299,-, og nogle herinde finder den tyske og engelske side billigere end den danske. Jeg har oplevet at nogle ting er billigere paa de udenlandske sider, og andre ting er billigere paa den danske side.

Jeg plejer også at tjekke både den engelske og tyske når jeg køber foder…
Den danske har jeg aldrig brugt, for alting har været væsentligt dyrere indtil nu…

Tak for linksene, jeg vil lige prøve at se dem igennem :slight_smile:

Jeg bruger Bozita til kræene. Billigt og godt. Og mine NÆGTER at røre Lux!

Jeg har ikke lige regnet på det i denne omgang, men er Bozita-brikkerne ikke også pænt billige?

Skulle du have lyst til at prøve Bozita-dåserne, så har jeg lige for øjeblikket et pænt lager af den med rejer, som kræene naturligvis ikke gider æde denne gang, selv om de godt gad sidst, jeg købte den. Så hvis du skulle komme forbi Odense på et tidspunkt, kan de afhentes meget billigt :slight_smile:

Det skal jeg have i tankerne… :slight_smile:
Kan dog ikke lige mindes at jeg skal derover af foreløbig…

Maxizoo har det mærke der hedder Multifit - de har en kasse med 48 pose a 100 gram til 150 kr. og jævn tit til 120 kr. Det er Paya total vild med

Er der ikke sukker i multifit? Jeg fik i hvert fald koebt en daase multifit, og jeg opdagede at det indeholdt sukker.

Lotte F: Sidst jeg koebte sammenlignede jeg priserne paa den tyske og den danske - og selvom jeg koebte for ca. 550 kr kunne det stadig bedst betale sig at koebe fra den danske side.

[QUOTE=Cecilie89;836077]Er der ikke sukker i multifit? Jeg fik i hvert fald koebt en daase multifit, og jeg opdagede at det indeholdt sukker.

Lotte F: Sidst jeg koebte sammenlignede jeg priserne paa den tyske og den danske - og selvom jeg koebte for ca. 550 kr kunne det stadig bedst betale sig at koebe fra den danske side.[/QUOTE]

Jeg syntes at alt er meget dyrere på den danske…MEGET endda :S

Jeg ville bestemt anbefale bozita :slight_smile:
Og jo størrer pakkerne er jo mere spare du.
Nu linker jeg fra den danske side godt nok.

Men der får de forskellige slags i en pakke.

Her er en tysker :stuck_out_tongue: Bozita Nassfutter für Katzen günstig kaufen | zooplus
Til 410kr.

Herhjemme er Bozita også et stort hit.
Som andre skriver, er prisen også fornuftigt, når man køber stort ind.

Jeg synes klart det er en fordel at de findes i så mange smagsvarianter (og både bidder i gelé og bidder i sovs, hvis man har kat der er kræsen hvad det angår), og så er det jo smart at de er i tetrapak.