Dato for chip og udstilling

[QUOTE=Susanne W;928768]Trekkie, så skriver du bare en dato i! På dette tidspunkt er det en ren formalitet fordi hun ER chippet og også rabiesvaccineret siden da. Den faktiske dato er ikke så vigtig når vi når hertil. Og de er langt fra altid så nøjeregnende i Tyskland, men dernede risikerer man at kredsdyrlægen dukker op uden varsel, og høn går altid meget op i netop rabiesvacciner (aner ikke om det var tilfældet i Flensburg eller den lokale dyrlæge havde fået en flue i hjernen). Vi har adskillige gange oplevet at kredsdyrlægen står og styrer køen og checker rabiesvaccine, og først når man har fået sig snakket forbi ham kan man komme til egentlig dyrlægekontrol. Han er nemlig ligeglad med lopper og den slags, hans ærinde er “public safety” :slight_smile: Rabies ER en dødsensfarlig sygdom, og der er såmænd gode grunde til at de bliver lidt påtrængende med det nu og da.
VH
Susanne[/QUOTE]

Der var INGEN kredsdyrlæge tilstede… Det var den lokale dyrlæge der havde fået en flue i hjernen som du så pænt kalder det… :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;928765]Jeg ANER da ikke hvornår mine er chippet O.o Det må jo så gha’ stået rigtigt i Adelies pas, siden hun slap igennem nåleøjet…

Nu skl jeg ha’ tjekket sundhedsbøger for at se om det overhovedet står der O.o Og hvad med de katte der er købt MED chip? (som Ib…) hvis det IKKE står der? Og det ikke er ens egen dyrlæge der har gjort det…

pyha… Er de lisså strikse i Sverige?[/QUOTE]

Nej, det er de ikke. I sverige har de en chipscanner og scanner for chip ved indgang til udstilling, for at sikre at pas og kat hører sammen, men de er ikke strikse overhovedet :slight_smile:

Ikke hver gang?
Vi har kun fået scannet en kat - vores hvide Missebarn, som jo i princippet også skal scannes hver gang her i DK.
Det er der langt i mellem at vores hvide katte bliver. Ligesom vi kun har skulle vise hørecertifikat to gange. Det skal jo også tjekkes hver gang når katten er hvid.

[QUOTE=PiaR;932330]Ikke hver gang?
Vi har kun fået scannet en kat - vores hvide Missebarn, som jo i princippet også skal scannes hver gang her i DK.
Det er der langt i mellem at vores hvide katte bliver. Ligesom vi kun har skulle vise hørecertifikat to gange. Det skal jo også tjekkes hver gang når katten er hvid.[/QUOTE]

Så nogle gange :slight_smile: Hehe.

[QUOTE=PiaR;932330]Ikke hver gang?
Vi har kun fået scannet en kat - vores hvide Missebarn, som jo i princippet også skal scannes hver gang her i DK.
Det er der langt i mellem at vores hvide katte bliver. Ligesom vi kun har skulle vise hørecertifikat to gange. Det skal jo også tjekkes hver gang når katten er hvid.[/QUOTE]

Jeg har heller aldrig vist kryptocid attest på min fertile kat - Det skal man os hehe

Nå, en af dem med en kæphest :slight_smile: Jamen de kan skam være svære at få trukket tilbage i stalden, når først de er sluppet løs :slight_smile:
VH
Susanne