Davs allesammen

Velkommen til :wink:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;625738]Tak for den dejlige velkomst!

Ann + AnnK - jeg havde godt spottet jer to herinde! Godt at se jer igen! Og også Pil selvfølgelig og hvem der nu ellers mere er man kan huske (teflonhjerne, desværre så på forhånd undskyld hvis der er nogen der er smuttet L)

Sammenføringn af nye og gamle katte går … hm… mådeligt. Men jeg tror jeg laver en nu tråd om den så der måske kan komme gode råd eller i al fald trøstende ord fra nogen der har prøvet det samme L

Det er sørgeligt med Jack. Vi bli’r ved med at udskyde det men det er synd. Han bli’r tyndere og tyndere. Han spiser stort set ikke mere, men virker ellers ret normal - det er osse det der gør det så svært. Hvis bare han lå og så stakkels ud… men det gør han ikke. Han sover mere end han plejer men når han er vågen er han stadig den gamle Jack :frowning: Det er ikke en ret rar beslutning…[/QUOTE]

Rigtig :hjerte:'ligt :velkommen:

Synd for jer med Jack, det er en benhård beslutning, når man skal til at være dommer over liv og død.
Det er ikke rart at se en dejlig ven og ledsager svinde ind. Hvornår er altid det springende punkt, men man ved jo godt hvornår det er nu. Så længe han har det godt og er glad; at han sover meget, Herre Gud, det gør gamle katte, der ikke er syge også.
Min gamle Adonis, som blev 19 1/2 år sov nok 18 timer i døgnet til sidst, han var en gammel dreng men sød, dejlig og kærlig i hans få vågne timer.
Den sidste uge af hans liv blev han syg og den sidste dag gik det rasende hurtigt ned af bakke, uhyggeligt hurtigt faktisk. Han skulle til kontrol hos dyrlægen, var nogenlunde frisk om morgenen, det sagde dyrlægen og sygeplejerskerne også, men først på eftermiddagen var han sølle. Så da vi talte sammen i telefonen blev det desværre med aftalen om at ses 16:45 til aflivning.
Da vi kom var han rigtig, rigtig sølle, kunne dog kende os og ville gerne kæle, men orkede næsten ikke at rejse sig. Jeg var faktisk helt chokeret over hvor hurtigt det var gået ned af bakke (selvom jeg som veterinærsygeplejerske selv har set en del).
Vi fik sagt pænt farvel og var sikre på at det var det rette tidspunkt, han fik et langt og dejligt katte-liv uden meget sygdom, den sidste uge begyndte han at ‘skrante’, den sidste dag var han dårlig.
:rip: Adonis
Vi havde en dejlig katte-dreng stort set til det sidste, vi havde det godt med tidspunktet, det var det helt rette.
Håber i vil have det på samme måde, når i har taget beslutningen.

Vi har taget beslutningen. I morgen formiddag kommer Jack ud på sin sidste rejse, den der ender på den anden side af regnbuebroen

Det gør mig ondt Trekkie. Det er så svært at sige farvel til gamle venner. :kram:
God rejse Jack. :lys: Noget siger mig at netop din regnbuebro ligger et virkelig eventyrligt sted.

Den sædvanlige blomstereng passer vist ikke rigtig til dig, Trekkie, og derfor heller ikke til dine katte…

Hvor er det et smukt sted du har fundet til Jack :hjerte: Tak for det!

Jeg kan ikke påstå at jeg har lavet det specielt til ham, desværre. Men det er ret nyt, og jeg syntes det passede, så… godt du kan li’ det :slight_smile:

Det er så flot! Vue (går ud fra det er Vue?) er altså imponerende til landskaber. Desværre fatter jeg hat af det… eller osse har jeg bare ikke sans for at bygge sådan noget op :frowning: Jeg holder mig til mennesker :wink:

Ja det er Vue :slight_smile: Jeg er gået lidt i skov-mode pt - Man kan lave sådan nogle fede lysindfald (hvis man er heldig :pose:)

Sorry OT ift denne tråds emne, men Vue, jeg går ud fra det er en App til Mac?
Hilsen fra den endnu grønne Mac-bruger

[QUOTE=danpia;626942]Sorry OT ift denne tråds emne, men Vue, jeg går ud fra det er en App til Mac?
Hilsen fra den endnu grønne Mac-bruger[/QUOTE]
Det er et 3-d program. Fantastisk til at lave landskaber med. Det er et af dem, der også bruges i filmverdenen (Pirates of the Carribean, Avatar, Indiana Jones - og mange flere) Det findes både til PC og Mac.
Alle landskaber og animationer her i filmen er lavet i Vue - af nogen med en pokkers masse talent OG computerkraft.

//youtu.be/49Z9zRTxkJk

Wow har de brugt Vue? Jamen det er osse et fantastisk program. Jeg har bare ikke sans for at komponere et helt landskab… jeg begynder alt for hurtigt at kede mig :wink:

(og så voksede jeg jo op med Bryce så det synes jeg er meget nemmere - MEN der er bare mange flere fede ting til Vue snif)

Velkommen til :-)… Håber du kommer til at nyde siden!

Ja - og det er skægt, for jeg kan kende det nu. Da jeg så Avatar vidste jeg bare at det var Vue, også bjergudsigterne i Pirates - der er et eller andet ved programmets, øhm… ja noget ved udseendet på de ting, det laver, som er karakteristisk.
Det er sjovt, for jeg har faktisk prøvet Bryce, ligesom jeg har prøvet Carrara. Jeg kan simpelthen ikke finde op og ned på de programmer. Vue, derimod er langt mere intuitivt - for mig. Men godt der er noget for enhver smag :slight_smile: