Dawn(ilder) er forsvundet i Uhe mellem Give og Billund (20-21/12)

Jeg er tydeligvis forfulgt af uheld :ked:
(se bort for hun har mad på hoved er 2 eneste billeder jeg har af hende i vinterpelsen)
Tif har gjort det til hendes sport at bryde ud i køkkenet og så løbe ned langs 2 rør under et fastlåst køkkenbord. Vi har endnu ikke fundet en god måde at lukke dette hul så vi har gjort alt fysisk muligt for at blokere hendes vej( de 4 andre bliver nøjagtig hvor de skal være så er kun Tif der er Hudini-klon). Problemet er så der under gulvet er en udgang ud af huset og Tif har nu 4 gange været ude og løbe og kommet hjem få timer efter. Dette hul ud af huset kunne vi simpelhen ikke lokalisere da alle vægge og fondament så fornuftigt ud. Tif er så dum at vise mig dette samme aften som det jo så går galt om natten,da jeg prøver at snyde hende ved ikke at ville åbne hoveddøren, løber hun hen mod en af de der ventilations huller og viser mig gitteret i dette tydeligvis er forsvundet :yikes: Der havde vi jo IKKE tænkt på at lede efter huller da der jo “skal” være hul der(med gitter inde i)

Vi opgav at spærre stuen af så smed hende og Dawn ind på Tops´s værelse, indtil hullet var afspærret,hvor han havde gået hele sommeren uden problemer. Lynhurtigt viser Tif mig hun via en få cm bred revne kan komme ind under gulvet. Fair nok vi sætter en lang rundstang i spænd som hun forgæves prøver at fjerne. Derefter checker jeg en gang i timen og hun har opgivet og ligger pænt og putter. Jamen alt ser jo fint ud…Indtil jeg kl 0300 er nede og checke ved dem og begge tøser er væk :blegne::yikes:
Få timer efter kommer Tif “som forventet” luntende hjem men virker lidt ophidset og VED hun virkelig har dummet sig den her gang :S Men Dawn er pist væk. Har forgæves været ude og kalde og kalde men der er intet held overhoved. Hun er meldt savnet til politiet og Dyrenes beskyttelses nye alarm central(falck tager sig ikke af dyr mere åbenbart). Var så idag rundt og bede folk holdte ekstra øje med om de så noget der KUNNE være livstegn fra Dawn. Men intet held og de fleste vidste heldigvis godt vi har ildere(er ikke just en hemmelighed, men ekstra fokus på haven er jo altid godt :ups:). Får så heldigvis at vide at hun har været i en af aviserne (var for defus og stresset til at høre hvilken) under døgnrapporten fra politiet af :thumbup:

Kom så i tanke om der måske boede andre i nærheden af mig der bare ikke har by skrevet på deres profil. Hvis i bor i en radius af ca 5 km gange antal døgn hun har været væk(ja højt sat men hun er i god form og hellere for højt end lavt) så må i meget gerne holde øjne og øre åbne for hun er MEGET savnet. Hun reagere normalt godt på pivdyrs kalden og burde ikke være et problem at håndtere hun er nemlig sød pige med godt humør men lidt drillesyg når man kender hende.

Kryds fingre for hun pludselig kommer luntende frem

Dawn… var det hende jeg havde med til København? Jeg håber sandelig hun dukker op! :kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe:

Jeg håber inderligt at hun snart dukker op igen, det lille pus

Det var hendes mor der var et smut i københavn. Vi får smidt opslag i Give og Billund idag teoretisk kan hun være nået udkanten af de byer nu hvis hun er gået i nogenlunde lige linie.og har det indtryk de fleste i området handler der.

Sikke nogle udbryder-banditter

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: for at Dawn kommer hjem til jul.

Jeg ville åbne samtlige de muligheder, hun har for at komme ind i huset igen (og sætte de andre i bur). Mon hun så ikke dukker op, når hun bliver sulten?

Jeg holder også det hul i ventilations kanalen åben er eneste jeg kan åbne uden at risikere kattene kommer ud :frowning: Håber virkelig hun snart kommer hjem eller der er en af dem på sidste øjeblik jule indkøb der ser sedlen og har set hende. Vi har også en minkfælde stående hos naboen nu med lidt hamburgeryg i så håber vi det er tillokkende for hende. Håber faktisk snart vi får LIDT sne så man kan holde øje med fodaftryk. Hun er som sagt i en fin vinterpels så burde kunne klare lidt sne det er jo i forvejen KOLDT

Som du beskriver det, er både Tif og Dawn kommet forbi rundstangen i revnen på Tops værelse. Kan det tænkes, at hun stadig befinder sig under gulvet og ikke er fulgtes med Tif ud i det fri?
Om ikke andet må I enten slå et bræt over denne revne eller stille et møbel, når hun er kommet hjem igen.
Skal nok krydse fingre!

revnen er dækket til og Tif er smidt i buret. Miraklet skete og Dawn gik i naboens minkfælde vi havde fået sat op. Så hun holder jul med ham. Dejlig jule nyhed ikk:)

Det var vel nok dejligt - så kom julefreden :vinkenisse:

Dejligt hun kom hjem til jul

Tak for updaten og glædelig jul

:slight_smile:

Py-ha, det var vel nok dejligt at høre :juhu:
VH
Susanne

Dejligt hun er fanget. Det var en god julenyhed. :slight_smile:

:wehu:Dejlig nyhed!

Hun hygger hos naboen med kalkun, glæder mig til at komme hjem til hende :slight_smile:
Typisk hun kommer hjem den korte tid vi er på julebesøg, vi overvejer om hun ventede til vi ikke kaldt da hun måske har troet vi var sure , kunne ligne hende :høhø: Hendes søster ved godt hun har været upopulær de gange hun er taget på smuttur. Vores udlejer kommer ud og sætter gitter på hullet her i løbet af juleferien og så er de sjove udflugter fortid :muhaha:

Skønt at hun er fundet/fanget :slight_smile:

Det var en god julegave! :slight_smile:

Ih, det var da bare en god nyhed :smiley:

Turde knap tro det da min kæreste vækkede mig og fortalte mig at naboen havde fået Dawn i fælden især efter så lang tid troede jo hun var faret helt vildt :slight_smile:

Hvor dejligt at høre/læse :thumbup::thumbup: