Har lige fået dette nyhedsbrev fra DB:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/0/75e129db8821dd62c12576250046136c
Og det sætter for øvrigt ? ved tolkning af Hegnsloven.
Har lige fået dette nyhedsbrev fra DB:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/0/75e129db8821dd62c12576250046136c
Og det sætter for øvrigt ? ved tolkning af Hegnsloven.
Jeg håber at denne sag er med til at gøre loven tydligere for fremtiden
DB har fået en ny mås i chefstolen, og for det første er det en kvinde og for det andet en jurist…dèt og andet håber jeg gør en forskel i fremtiden på den posetive måde vel og mærke
Jeg hørte det godt i radioen igår, og jeg undrede mig også meget over, at DB ligefrem gik ind og udlovede en dusør i en sag om en forsvunden kat. Men dejligt, hvis det betyder, at der er ændringer på vej.
[quote=Mega;250912]Har lige fået dette nyhedsbrev fra DB:
Og det sætter for øvrigt ? ved tolkning af Hegnsloven.[/quote]
Det kan jeg så ikke se, hvordan det skulle sætte ?? ved hegnsloven, for det eneste ulovlige i den sag i dit link, det er at “genboen” ikke på forhånd har advaret katteejeren om, at vedkommendes kat ville blive fjernet.
Så den eneste årsag til dusøren…som jeg ser det, det er at den skyldige person findes og kan idømmes en bøde for at have undladt at gi’ katteejeren besked om kattens kommende død…
Jeg tvivler på noget bedre eller mere positivt fra en person, der kommer fra det udskældte Dansk Rideforbund (udskældte grundet deres måde at acceptere håndtering af spring- og dressurheste under træningen …læs: det vi andre vil kalde mishandling), og yderligere en person, der finder det helt i orden, såfremt heste lever deres liv i en boks uden nogensinde at komme på fold…
Ja, DRF har jeg godt nok INTET til overs for. Deres håndtering af diverse sager har været skammelig. Generel moderne ridning i dag tangerer/ er dyremishandling (forstå mig ret, siger ikke alle ryttere er dyremishandlere, men at moderne ridning som den er i dag er). De får modstridende signaler konstant og har ingen chance for at lette presset. Det er virkelig frygteligt.
Især gør den udprægede opfattelse af at hesten er “fræk” og bare skal have et rap i røven når den refuserer for et spring ikke noget som helst bedre.
Der er bare aalt for lille forståelse for indlæringsteori og biomekanik og for meget fokus på penge. Det er så sørgeligt for hestene.
Jeg håber virkelig at der er ændringer på vej. Men må så også give ret i det der er skrevet om DRF.
Faktisk så jeg er annonce i den lokale avis om sommer hus katte og at man skulle lade være med at tage katte til sig hvis det kun var for ferien. Denne annonce kom fra dyrenes beskyttelse hvilke undrede mig meget - de plejer ikke at være synlige her oppe.
Derfor jeg holder min kat inde selv om jeg egentlig er af den holdning at katte har godt af at komme ud, men det er bare tanken om at en eller anden idiot vil katten ondt/stjæler den/eller alle de andre farer der findes uden for.
Viste ikke den nye i chef stolen var fra DRF, nu kender jeg hende ikke og dermed hellere ikke hendes holdinger.
Men DRF er jo en helt anden snak om man synes om forbundet eller ej.
Man kan vel have det naive håb, at hun har fravalgt stillingen som (øh var det ikke som pressechef) hos DRF, fordi hun ikke personligt, bryder sig om DRF`s holdninger til “dyreopdragelse”.
Mvh. Lisbeth
[quote=Lisbeth S.;256878]Man kan vel have det naive håb, at hun har fravalgt stillingen som (øh var det ikke som pressechef) hos DRF, fordi hun ikke personligt, bryder sig om DRF`s holdninger til “dyreopdragelse”.
Mvh. Lisbeth[/quote]
Tænkte lidt det samme hvis jeg skal være helt ærlig:ups:
Men bryder mig ikke så meget om at pege fingere af andre i den sammenhæng for det er vi desværre alt for gode til i ridesporten og det vil jeg gerne til livs.
Prøver selv at være et godt eksembel så godt jeg nu kan eftersom jeg jo bare er en helt alm. rytter:) og efter min bedste overbevisning.