DB's statistik over dyreværnssager

Sager om katte indtager førstepladsen! :S

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/0/d9c6d7f7a254a3b4c12576c7004c9c14

Om det er katte, hunde eller kaniner, som har 1. pladsen betyder ikke så meget for mig. Jeg synes generelt det er yderst bekymrende at antallet af dyreværnssager stiger.

Det får mig til at tænke, om det kan have en sammenhæng med, at den nye folkesygdom er depression. Når folk er depressive og måske ikke lige kan tænke klart, kan nogen måske ikke længere overskue at passe deres dyr.

Ikke at det på nogen måde undskylder, jeg er af den mening, at man må bede om hjælp, længe inden de ramte dyr lider nød.

Men heste og kvæg følger skarpt efter i antal dyr.

Men hvor er det godt at folk er begyndt at lægge mærke til hvad der sker omkring dem, og mere vidende om dyrenes behov.

Jeg så dyremisrøgt flere gange i min barndom, hvor ingen anmeldte det nogen steder, alle gik i årevis og bare tænke ‘nåååhr det er da synd at de bare står sådan der’, hver gang man gik forbi.

Puh det nager mig i dag.

Folk havde også depressioner i gamle dage. :frowning:

Da hed det blot dårlige nerver…

Uanset hvilken dyrerace det drejer sig om, så er vanrygt altid noget, som gør mig ked af det.

Ikke at det undskylder de mennesker, som udsætter deres dyr for det, men mange gange, er der desværre tale om syge mennesker, med en beskeden kontakt til andre mennesker, som mister overblikket og ikke kan tage vare på deres dyr. Det er godt, at der er flere, som er blevet opmærksomme på det og som henvender sig, når det er nødvendigt til DB.