De forskellige katteklubber

Jeg savner sådan lidt info på de forskellige katte klubber.
Sådan lidt om hvad de står for, for jeg aner ikke hvilken jeg skal melde mig ind i, synes også det er lidt svært at gennemskue om alm. huskatte uden nogen form for papir er velkommen i alle sammen?.

Hvilken er I medlem af og hvorfor?

Du kunne tage et kig på Viking Cats hjemmeside , Viking Cats er en klub under TICA, og i TICA er hus- og racekatte stillet fuldstændig lige. Faktisk er der ret meget fokus på netop huskattene eller household pets som de hedder der :slight_smile:

[QUOTE=kaslejne;824198]Jeg savner sådan lidt info på de forskellige katte klubber.
Sådan lidt om hvad de står for, for jeg aner ikke hvilken jeg skal melde mig ind i, synes også det er lidt svært at gennemskue om alm. huskatte uden nogen form for papir er velkommen i alle sammen?.

Hvilken er I medlem af og hvorfor?[/QUOTE]

Jeg vil omvendt spørge, hvorfor du gerne vil være medlem af en klub :?
For at få Kattemagasinet? For at udstille? For at gå til medlemsarrangementer? Møder m.v.?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;824232]Jeg vil omvendt spørge, hvorfor du gerne vil være medlem af en klub :?
For at få Kattemagasinet? For at udstille? For at gå til medlemsarrangementer? Møder m.v.?[/QUOTE]

For at udstille :wink:

Mig bekendt er huskatte velkommen i alle klubberne der her i DK :slight_smile:

Selv er jeg medlem af TICA og støtter den danske klub Viking Cats som arrangerer TICA udstillinger :slight_smile: Jeg er medlem der fordi jeg elsker måden TICA udstillinger bliver holdt på og har valgt TICA fordi det er en klub der passer til mine behov og de idealer jeg har om katteklub.

I så fald kan du være medlem af alle klubber og få “lige meget ud af det”.
Hvis du har flere katte, giver nogle klubber rabat til egne medlemmer.
Vælger du en klub under Felis Danica, får du Kattemagasinet 4 gange årligt.

Har du prøvet at være tilskuer på en FIFé eller TICA udstilling? Eller prøvet at udstille?

Nej, det er jo derfor jeg gerne vil være medlem af en klub, for at prøve det :slight_smile:

vil du showe flere gange om året så skal du vælge en af de 4 under felis danica, de har såmænd suverænt flest shows s

Og med de to umanerligt smukke huskatte er du da næsten også nødt til at prøve. :thumbup:

Der kommer heldigvis flere og flere huskatte på udstillingerne. Således var der oplistet 18 til Jyraks udstilling her i weekenden. :slight_smile:

Men kan man ikke deltage på alle sammne? - sådan har jeg da forstået det?

• og hvilke 4 er det?

Okey så er det nemmere at vejlede for at du kan udstille i de fire klubber under Felis Danica, så skal du være medlem af en af dem. Der bliver du nødt til at gå ind på deres hjemmesider du finder linkene på FDs hjemmeside www.felisdanica.dk og så må du ud fra det du får ud af hjemmesiden gøre op med dig selv hvilke der er den du vælger.

Viking Cats kræver ingen medlemsskab hvis du vælger at prøve at udstille der og katten behøver heller ikke at være registreret i TICA for at kunne blive udstillet der :slight_smile: Viking Cats hjemmeside har En forhenværende bruger givet dig længere op i denne her tråd men jeg synes det er værd at nævne deres udstillingsguide hvor man kan læse lidt om showformen m.m Udstillingsguide | Katteklubben Viking Cats :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;824250]Okey så er det nemmere at vejlede for at du kan udstille i de fire klubber under Felis Danica, så skal du være medlem af en af dem. Der bliver du nødt til at gå ind på deres hjemmesider du finder linkene på FDs hjemmeside www.felisdanica.dk og så må du ud fra det du får ud af hjemmesiden gøre op med dig selv hvilke der er den du vælger.

Viking Cats kræver ingen medlemsskab hvis du vælger at prøve at udstille der og katten behøver heller ikke at være registreret i TICA for at kunne blive udstillet der :slight_smile: Viking Cats hjemmeside har En forhenværende bruger givet dig længere op i denne her tråd men jeg synes det er værd at nævne deres udstillingsguide hvor man kan læse lidt om showformen m.m Udstillingsguide | Katteklubben Viking Cats :)[/QUOTE]
Men ud af de 4 er det vel kun katteklubben jeg kan være medlem af? - de andre hedder noget med race katte?

• Så hvis jeg skal deltage i viking-cats behøver jeg slet ikke at være medlem af nogen klub? (Hvor ligger i øvrigt TBA (udstillingen i november))

[QUOTE=kaslejne;824248]Men kan man ikke deltage på alle sammne? - sådan har jeg da forstået det?

• og hvilke 4 er det?[/QUOTE]

Racekatten, Darak, Katteklubben og Jyrak. Du kan finde deres links hos Felis Danica, som er deres danske hovedorganisation.

Jeg er medlem af Racekatten og udstiller derfor i de fire nævnte og desuden hos Viking Cats. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;824245]Og med de to umanerligt smukke huskatte er du da næsten også nødt til at prøve. :thumbup:

Der kommer heldigvis flere og flere huskatte på udstillingerne. Således var der oplistet 18 til Jyraks udstilling her i weekenden. :)[/QUOTE]

Tak ska du have :smiley:

• Ja synes det kunne være spændene at prøve, har tidligere været på marsvine og ilder udstilling

Jeg udstiller både hos Fife og Tica. Jeg er medlem både af Racekatten og Viking Cats.

Og du kan vælge frit mellem de 4 hovedklubber, for selv om de hedder noget med racekat så kan man sagtens være medlem og eje huskat.

Det er vist mest af historiske grunde, klubberne hedder, som de gør. Jeg er sikker på, dine katte også vil være velkomne. :slight_smile:

Huskatte er velkomne i alle klubber.
Uanset hvilken klub du er medlem af, vil det være det samme for dine katte på udstillingerne :slight_smile:

[QUOTE=kaslejne;824254]Men ud af de 4 er det vel kun katteklubben jeg kan være medlem af? - de andre hedder noget med race katte?

• Så hvis jeg skal deltage i viking-cats behøver jeg slet ikke at være medlem af nogen klub? (Hvor ligger i øvrigt TBA (udstillingen i november))[/QUOTE]

Nej det betyder intet hvad de 4 klubber (darak, jyrak, racekatten og katteklubben) hedder de er alle sammen under felis danica og under samme regelsæt :slight_smile: så om du vælger en af de andre af de 4 har ingen betydning at du har huskat.

Viking Cats kræver ikke at du er medlem af hverken TICA eller Viking Cats der er intet krav om at du skal være medlem, eneste der er krav om er at hvis du vil have evt. titler din huskat opnår så skal den registreres i TICA men kræver stadigvæk ikke at du er medlem af TICA for at kunne registrere den :slight_smile:

Super, så er jeg lidt mere med :wink:
Men nogen der ved hvor det der TBA er? (udstilling i november ved viking cats, for kunne være jeg skulle prøve det først, for at finde ud af om det er noget)