De kære Små kyllinger

Nååååå de ser godt nok dejlige ud :wehuu: Glæder mig meget til at følge dem:D Igen STORT TILLYKKE:wehuu:

Stort tillykke, med de små yndigheder :wehu:

Hvor er de bare dejlige! Moren ser virkeligt ud til at nyde det :wehuu:
Jeg glæder mig også til at følge dem.

HE HE HE nu kan Dyssen og Mally synge Striber eller ej, vi elsker vores børn :tihi:

Hvor er de fine…med ørerne rigtigt placeret -
godt ude i siden fra start :slight_smile:

Jeg er meget betaget af stribede katte.
Missemor er også rigtig fin :inlove:

Mange gode hilsner
Mona

Fine små missebørn :-)) !!
Mht navlestrengen,så kan du klippe den af ca.2 cm fra maven,det gør jeg altid hvis den er for lang.
Resten falder af med tiden.

De ser rigtig dejlige ud - og en god stor størrelse, der er på dem :slight_smile:
Tillykke med dem.

:wehuu::wehuu::wehuu:

Dejlige billeder af striberne - er det ikke nogen store bamser ???

De ser store ud, når man tænker på at de er helt nye…

Absolut skønne-skønne hele banden.

Hvad med navne, hva’ ??

:?

Vægt for dagen!!!

1)174g
2)156g
3)157g
4)143g

I går vejet de :

1)150g
2)150g
3)145g
4)120g

Nå! For at tilfredsstille jeres nysgerrighed og stille nogle spørgsmål!

Nej ikke nogle navne endnu kan ikke engang finde ud af hvad køn de er…omend jeg synes den ene lille killing ser ud som om han har nogle små skallede boller - det er måske ikke rigtigt og heller ikke særlig politisk korrekt at sige…men sådan er det bare!

Farver:

Som I kan se er de alle stribet.

De to største har meget store adskildte skriver - de er meget mørke med fine små hvide øre.

Den 3. er mørk, hvid og brun stribet.

og den lille har mange tætte striver og ser ud til at være lidt lyser i farven.

Spørgsmål!

  1. Har observeret det to gange nu og ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det. Mally kravler ind i føde kassen og sidder og kigger på duchess med alle hendes babier…og så efter et stykke tid, så bruger han poten (uden klør) og begynder at skubbe til en af killingerne - hvad pokker er det lige der sker oven i skalden på ham? Begge gange har jeg fjernet ham og forklaret at det skal han ikke…Men hvad betyder det?

  2. De har jo de smukkeste små ansigter - men med lukkede øjen, hvornår åbner de øjnene og ser på den hverden der er omrking dem??

  3. Hvordan med deres vægt? Hvor meget bør de tage på dagligt - den lille bitte en ,bør jeg hjælpe lidt til med fodring af den fordi den har jo ikke en chance mod de to store basser som møver sig ind (og også ser ud til at spise i døgndrift, de spiser ihvertfald hver gang jeg kigger på den).

  4. hvad betyder det at duchess forlader dem af og til og går nedenunder og går rundt, ligger sig ned lidt slapper af væk fra killingerne`? Er det noget jeg bør bekymre for? Har hun mistet interesse i hendes sma babier? Er det for kedeligt for hende at vi lader hende ligge med de små oppe i vores soveværelse, og går nedenunder? Bør vi tage fødekassen med ned?

Det tror jeg var de spørgsmål jeg har p.t

BILLEDER!!!

[QUOTE=Missepigen;111228]

  1. Har observeret det to gange nu og ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det. Mally kravler ind i føde kassen og sidder og kigger på duchess med alle hendes babier…og så efter et stykke tid, så bruger han poten (uden klør) og begynder at skubbe til en af killingerne - hvad pokker er det lige der sker oven i skalden på ham? Begge gange har jeg fjernet ham og forklaret at det skal han ikke…Men hvad betyder det?

  2. De har jo de smukkeste små ansigter - men med lukkede øjen, hvornår åbner de øjnene og ser på den hverden der er omrking dem??

  3. Hvordan med deres vægt? Hvor meget bør de tage på dagligt - den lille bitte en ,bør jeg hjælpe lidt til med fodring af den fordi den har jo ikke en chance mod de to store basser som møver sig ind (og også ser ud til at spise i døgndrift, de spiser ihvertfald hver gang jeg kigger på den).

  4. hvad betyder det at duchess forlader dem af og til og går nedenunder og går rundt, ligger sig ned lidt slapper af væk fra killingerne`? Er det noget jeg bør bekymre for? Har hun mistet interesse i hendes sma babier? Er det for kedeligt for hende at vi lader hende ligge med de små oppe i vores soveværelse, og går nedenunder? Bør vi tage fødekassen med ned?

Det tror jeg var de spørgsmål jeg har p.t[/QUOTE]

  1. Han tænker, hvad dælen er det for nogle små nogen. Rigtig mange katte ville hvæse af dem og ville slet ikke have nærmet sig hulen. Hans adfærd er ganske normal og ikke noget at bekymre sig om.
    Visse katte kan finde på at stjæle killingerne - og så bør man naturligvis gribe ind, hvis ikke morkatten gør.

  2. De åbner øjnene, når de er 7-10 dage.

  3. Lad endelig være med at gribe ind, medmindre en af killingerne begynder at tabe sig. Bare de tager på er det fint nok. De skal dog helst tage 15 gr på om dagen i den størrelse, men som sagt, bare de tager på.

  4. Hun er bare afslappet og nyder at have et liv ved siden af killingerne :slight_smile:

Ih hvor er de fine og små. Flotte makrel striber. Sjovt så forskellig rufisme de har. Er mor sølv? :o)

ja det er hun…tror jeg…hun er forskellige grå nuancer og hvid -

Tillykke med mislignerne, de er rigtig skønne. Ser ud til og være 3 sort sølv tabby og en sort tabby (brun tabby) kan se der også er både blochedtabby og makreltabby

MVH
Gitte

Duchess er blochedtabby…

og Mally er hel sort

Sacala - gætter du på en eller to blotched? :slight_smile:

misserne på billede 2-3 er blochedtabby og dem nedenunder er makreltabby :slight_smile:

MVH
Gitte

Sacala - Ok, jeg kiggede primært på dette billede (min skærm viser farver mørkere end de er så har svært ved at se de nye billeder ordentligt)

der er de to (midterste) nemlig makrel - og den der ligger bag den evt. sølv makrel kan jeg ikke se hvad er.

[QUOTE=Eva K;111492]Sacala - Ok, jeg kiggede primært på dette billede (min skærm viser farver mørkere end de er så har svært ved at se de nye billeder ordentligt)

der er de to (midterste) nemlig makrel - og den der ligger bag den evt. sølv makrel kan jeg ikke se hvad er.[/QUOTE]

fra venstre til højre -

er mit bud

blotched, makrel, makrel blotched