De reelle indgridienser i kattenes foder

[QUOTE=velfa;1117531]Det er forkert.

Orijen står under de 9 bedste mærker, men der er rosmarin i, som de mener er en dårlig ingrediens.

Generelt skal man vist bare undgå foder, der er lavet USA eller Kina…[/QUOTE]

Hmm har vist ikke været helt vågen der, du har helt ret og tak fordi du var obs på det :slight_smile:

Læste lige ved et tilfælde om noget fodder der hedder Happy cat

Har ikke lige læst det igennem eller noget. Men der stod det kun havde 1 proteinkilde. Det må være godt for allergikatte?
Og noget med det er glutenfrit.

Som sagt skimmede det kun, men kom til at tænke på allergi katte :smiley:

Katzenfutter - Nassfutter Katzen online kaufen | zooplus den her har vi prøvet og det er vi overrasket over .

De knaser som Lillys har er gode som godbidder og de stor hitter her hjemme vores birma er begyndt at bruge sit aktiv bræt … Sikke godt de dufter.

[QUOTE=PivC;1124160]Læste lige ved et tilfælde om noget fodder der hedder Happy cat

Har ikke lige læst det igennem eller noget. Men der stod det kun havde 1 proteinkilde. Det må være godt for allergikatte?
Og noget med det er glutenfrit.

Som sagt skimmede det kun, men kom til at tænke på allergi katte :D[/QUOTE]

Ja, den version der hedder Cuisine med and er tæt på. :ok:
Fjerkræversionen har det sædvanlige problem med “uspecificeret fjerkræmel” - er det kylling eller kalkun eller en blanding?. Og det samme med fiskevarianten. Det er oftest hvide fisk der giver allergikere problemer, men der er ingen videre beskrivelse af, hvad de har brugt. Derudover er der noget uspecificeret hydrolyseret lever i. Det burde ikke give problemer - men af og til gør det det alligevel. :gruble: Den mad and turde jeg godt prøve til en allergiker - uden at forvente mirakler :wink:

De almindelige Happy Cat varianter er vist udmærkede, men ikke specielt allergivenlige :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;1124175]Ja, den version der hedder Cuisine med and er tæt på. :ok:
Fjerkræversionen har det sædvanlige problem med “uspecificeret fjerkræmel” - er det kylling eller kalkun eller en blanding?. Og det samme med fiskevarianten. Det er oftest hvide fisk der giver allergikere problemer, men der er ingen videre beskrivelse af, hvad de har brugt. Derudover er der noget uspecificeret hydrolyseret lever i. Det burde ikke give problemer - men af og til gør det det alligevel. :gruble: Den mad and turde jeg godt prøve til en allergiker - uden at forvente mirakler :wink:

De almindelige Happy Cat varianter er vist udmærkede, men ikke specielt allergivenlige :)[/QUOTE]

Okay… Som sagt… har ikke læst det igennem, så bare et sted at de reklamerede med kun 1 proteinkilde og tænkte det måtte være godt :smiley:

Edit: Så det her ROYAL CANIN Adult Hair & Skin i 2kg

Korrekt. Men man skal også skele til om der er mange forskellige proteinkilder i.

Et tænkt foder (meget tænkt! :smiley: ) kunne indeholde 90% animalsk protein og 10% øvrigt - og stadig have de 10% listet først, hvis de 90% er fordelt på 10-12 forskellige slags protein, som derfor skal listes hver for sig.
Så, så længe de ikke skriver procenterne på deres lister, kan det reelt ikke bruges til ret meget. Man snyder sig selv hvis man tror at bare der står et animalsk protein først, er det godt/bedre.
Det SKAL bare ikke være nemt :høhø:

[QUOTE=PivC;1124180]Okay… Som sagt… har ikke læst det igennem, så bare et sted at de reklamerede med kun 1 proteinkilde og tænkte det måtte være godt :smiley:

Edit: Så det her ROYAL CANIN Adult Hair & Skin i 2kg

I know - og det er også et af de bedre. Man bliver bare SÅ forsigtig og mistænksom af at have set sin kat rive og slikke sig til blods, når man tager fejl… :frowning:

Jeg synes der er rigtig mange ting i hele foderverdenen der er suspekte.

F.eks. skriver rigtig mange producenter ikke, at et givent indhold er 10% kyllingekød, men 10% kylling, og ikke 15% oksekød, men blot 15% okse. Derved kan det potentielt være udelukkende ‘affaldsprodukter’ fra omtalte dyr der er i kødet, f.eks. kød/ben og fiskemel, haler/ben/ører/brusk/vinger/hønsefødder mm. og det behøver således ikke at indeholde et eneste reelt gram kød. Derfor er jeg gået over til overvejende at bruge de mærker hvori de skriver, at det er reelt kød deres produkt indeholder.

Af produkter med store mængder af angivent kød veksler jeg primært imellem følgende vådfoder;

Desværre kan Royal Canin’s vådfoder kvalitetsmæssigt slet ikke matche deres pris, så det køber jeg primært sammen med andre billigere mærker i de helt små portionsposer til at hælde over min hunds tørfoder, da hun ellers nægter at spise tørfoder overhovedet og hun er en stor 60 Kg’s basse som godt kan sulte sig i flere uger, hvis hun ikke bliver fristet til sin mad (fik hende da hun var to år gammel og på daværende tidspunkt ville hun heller ikke spise)

Hvis man kigger på indholdsfortegnelserne på de første links jeg skrev, og på dette fra Royal Canin’s killingevådfoder:

Ja, så taler de vist for sig selv :frowning: