De skal neutraliseres idag.. Hva med hunden?

Hej.

Jeg skal aflevere 6 missere til Neutralitasion her kl 8.15

4 af dem er hunner. Jeg er ikke så bange for det med hannerne for det er jo et minimalt indgreb. Men hvad med hunnerne og Samson?

Samson er sådan at han gerne vil lege med kattene… Og hans leg foregår altså således at kattene skal bides i maven, ryggen osv osv.

Så tænkte om jeg skal isolere dem indtil deres sår er helet??

Jeps - ingen nyopereret kat skal bides i mave og ryg! Misserne er også lidt småskæve, når de kommer hjem pga. bedøvelsen, så de skal have fred og ro til at blive sig selv igen. De kan også sagtens reagere anderledes end normalt, netop fordi de ikke er helt sig selv. Du får sikkert også noget smertestillende med til dem til det/de første døgn, og det er der også en grund til.

…og så er der det med infektionsrisiko - der er MANGE baktusser i munden på en hund, så han skal ikke ned og gnaske sår!

Held og lykke med misserne i dag - det var en god beslutning for jer :slight_smile:

…og jeg glæder mig til at høre, hvordan det går med dem i de kommende dage.

Også held og lykke herfra. -jegkrydser for at alt går godt.

Tøserne skal have bodystoking på - så kan hverken de eller hunden komme til såret. De vænner sig hurtigt til den.

Jeg kan ikke oploade pdf filen den er for stor - men send din private e mail, så kommer vejledningen den vej

Jeg ville ALDRIG acceptere den adfærd fra Ace overfor mine katte!

Jeg har haft ikke færre end fem hunde inde, som ejeren ville aflive eller omplacere, fordi den slags leg gik gruelig galt.

Jeg kan kun foreslå dig at bremse den helt - nu, i morgen og for altid.

MVH

Helle hvordan bremser man lige den adfærd bare sådan lige her og nu???

Held og lykke med misserne Nat, de skal nok klare sig igennem det.
-jegkrydser

Pia: Du bremser ingen adfærd “Sådan bar elige her og nu” - man træner sin hund.

Ace lærte det på en enkel dag. Det er ikke et større projekt.

Men du kan forhindrer her og nu dvs lukke dyrene hver for sig

Sådan her fx: http://kattene.blogspot.com/2008/09/at-leve-som-hund-og-kat.html

Det har siden haft samme hurtige effekt på en Alaskan Malamute på 17 mdr, som flyttede ind sammen med en voksen kat. Ingen af dyrene kendte til den anden art inden.

MVH

Og hans leg foregår altså således at kattene skal bides i maven, ryggen osv osv.

Det er ikke leg, men manglende opdragelse af hunden og ligegyldighed over hvordan kattene behandles ;-)))))

men ja, du skal selvfølgelig holde de nyopererede katte væk fra hunden, jeg ville ikke lade dem være sammen selv om kattene får bodystocking på…for det første vil kattene grundet bedøvelsen være meget omtågede og ikke i stand til at klare sig, for det andet risikeres nemt, at sårene rykkes op. og for det tredje kan lugten af blod fra deres sår medføre grimme ting fra hundens side…

Ved ikke om kattene plejer at komme ud, men hunkattene må ikke komme ud før stingene er taget (ca 10-12 dage)
Hannernes sting forsvinder selv, så de skal bare holdes inde i et par dage til bedøvelsen helt er forsvundet…

[QUOTE=Felis;78707]
Hannernes sting forsvinder selv, så de skal bare holdes inde i et par dage til bedøvelsen helt er forsvundet…[/QUOTE]

Hannerne bliver som regel slet ikke syet :slight_smile:

Så har Regitze lagt modellen af body’en i leksikon:

Microfiber knæstrømper kan købes i de fleste dagligvarebutikker. 20 til 25 kr. for to par - altså til 4 stks. body’er

Brug den, det er ikke kønt og heller ikke ufarligt hvis “indmaden” kommer ud af en kat:-(

Sterilisering:
Opheling for voksne ca. 10 dage
for killinger under 6 måneder ca. 8 dage

Såret må ikke væske, hæve, skride i “snittet” eller blive rødt

Er der syet med udvendige sting gives body’en på en dag mere efter stingene er taget.

Hanner gøres der ingenting - der ligger snittet kun i skindet. Selvfølgelig skal der holdes øje med dem, det er meget sjældendt, men der kan gå infektion i.

Jeg har haft hunde før, sammen med mine katte… OG jeg havde en, der meget gerne ville lege med kattene, med at nappe dem i maven og ryggen… Da jeg opdagede det, gik jeg igang med opdragelsen. Ikke at hun ikke var opdraget, for det var hun. Men der gik lidt tid, inden hun begyndte på det, over for kattene. Og selvom jeg var glad for min hund, var beslutningen den, at kunne jeg ikke vænne den af med det, ville jeg slet ikke há hunden. For jeg ville ikke komme hjem en dag, og se en kat ligge død, med indvoldene ud af maven, selvom det var sket i sjov…

OG bide i ryggen, heller ikke den adfærd, vil jeg acceptere fra en hund, slet ikke…

Så jeg vil klart anbefale at holde den væk fra kattene, og så få den lært, at et gør man bare ikke…

Det skal ikke være sådan at kattene er hunden levende legetøj…

Undskyld mit lidt sure opstød, men jeg HAR set for mange ting, der kan gå galt… Og det er jo ikke kattenes skyld, at hunden er voldsom… Det er kun et spørgsmål om opdragelse…

Mine dyrlæger plejer at gi dem et enkelt sting, af den slags med opløselig tråd :slight_smile:

Mine dyrlæger laver et snit, der er så lille, at det er unødvendigt med et sting :slight_smile:
Hunnerne har som regel kun 3 sting, når de bliver neutraliseret.

Jeg må indrømme at jeg sidder og bliver lidt sur/ked når op til flere af jer siger at jeg ikke opdrager på min hund.

Samson bliver opdraget… Men visse ting er sværere at få ind end andre. Sit fik han lært på få dage… Men det med kattene er stadig svært for ham.

Vi havde trænet ham til at lade kattene være. Han lod dem være i lang tid, men så gik han i barndommen igen og glemte åbenbart alt hvad han havde lært. Og dermed er hans adfærd kommet igen.

Nej jeg accepterer helelr ikke hans adfærd overfor kattene, men jeg har altså ikke tænkt mig at aflive ham eller lign pga det.

Natascha: En lille ting:

Jeg er SÅ træt af folk der siger, at deres hund godt ved hvad den skal, for det har den lært. Nej! Hvis den havde lært det, så gjorde den det. Længere er den ikke med hunde.

Nogle gange så får jeg flip af hundeejeres dårlige undskyldninger. Personligt gør min hund alt det som jeg har lært ham - også de ting, som jeg ikke har ønsket at lære ham. Det er ikke hundens fejl - det er min, for jeg har valgt at tage ham ind i mit menneskeskabte miljø med fire-fem katte.

Det er ikke hunden den er gal med, når en adfærd er uønsket herhjemme - det er MIG - hundens ejer.

Jeg synes, at du skulle tage imod min og Copycats kedelige erfaringer, så du er fri for at gå ud og gøre dig de samme selv senere. Det er blot et velment forslag.

Ingen siger, at du ikke opdrager din hund - men nogle påpeger blot en potentiel farlig situation. Der er sandelig en stor forskel.

Men det er typisk. I stedet for at erkende, at ejeren har lavet en fejl - måske endda ubevidst - så er det hunden, der ikke kan lære/huske det som den ahr lært osv osv bla blab bla

Ja undskyld mig. Men hvis du tror, at rigtig dygtige uddannede dyretræner ikke også laver en masse fejl, så tager du fejl. Der er derfor ingen grund til at føle sig hængt ud.

Jeg skal da gerne bakke dig op, som den første og fortælle højt og til alle, der gider høre det, at jeg laver rigtig mange fejl i træningen af dyr.

Men jeg giver ikke dyrene skylden for de fejl…

Tænk over det

MVH

Aflive? Hallo!!!

Jeg har leveret dig en 110 % opskrift skridt for skridt på, hvordan man griber den slags an.

Prøv at læse den, før du drager forhastede konklusioner.

MVH

Helle - Jeg skrev ELLER LIGN!

Jeg har aldrig skrevet at det ikke er min fejl. Hvor har jeg skrevet det? Ingen steder.

Og nu er det ikke det emnet handler om. Så vil du diskutere videre må du skrive en pb.

Det er da det emnet handler om.
At du ikke vil lytte ændre desværre ikke ved, at jeg har ret. Hunde gør, hvad vi lærer dem.

Og det ændre heller ikke ved, at jeg har postet dig en hel opskrift trin for trin på at holde hund og katte på BEGGE dyrs præmisser.

Og nej tak - jeg har INTET ønske om at være på PB med dig, Natascha:-)

MVH Helle