De slåes eller?.. (alvor eller leg?)

Er lidt i tvivl om placering?..
Her eller under adfær.

Nå men altså. Her for lidt siden lå Sparta og Hermie overfor hinanden, og ved egentlig ikke hvordan det startede. Hvem der lå der først, hvem der lagde sig.
Men De lå somsagt over for hinanden. Og Sparta lå og drillede lidt med poterne og Hermie slog ud efter sparta og bed ud efter poterne.
[ame]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=25597[/ame]
Minder lidt om denne her adfær.
Begge haler piskede på dem, Hermies mest.
Der var ingen lyd fra nogen af dem, og sparta tog det mest roligt.
Der blev ikke brugt hverken bagben eller noget. Kun 1 forpote som blev slået mod den anden og bidt i fra hermies side. Sparta lignede en som bare ville ligge poten og sove videre. Men blev selvfølgelig tiret af Hermies pisken og biden.

Jeg prøvede at filme det, men i det sekundt jeg rejste mig flygtede Hermie.

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, om jeg skal stoppe “Legen?”
Aktivere Sparta ca. 1 time om dagen ca, plus minus, 30 min med leg. Også leder vi efter mad i 10-30 min., Men det virker ikke til at være aktivitet nok :S

Jeg erkender, at min erfaring ikke er så omfattende, men jeg synes jo bare, de lyder som - katte… :?

Det går i hvert fald en hel del vildere til herhjemme, uden at det virker, som om nogen af kattene lider under det.

Mit problem er bare at Hermie ikke er synderlig glad for sparta :S
Hermie vil gerne slikke sparta, når det endelig sker er det hermie som vasker, og aldrig Sparta. Og Hermie gider ikke vilde lege. Sparta har det med at angribe hende når hun kommer gående. Også slåes de lidt mere og hvæser.
Jeg har set 2 katte rigtig slåes og har også set 2 lege. Og føler bare ikke deres falder under nogen af de former jeg har set…

Mine er altså heller ikke best buddies og hjertevenner. De ligger ikke i arm, og de deler ikke madskål. Og de ligger som regel ikke tæt nok på hinanden til, at de kan drille hinanden med poterne. Men jeg tror alligevel, de trives med hinanden.

Nogle gange leger de, hvor det er tydeligt, at de begge vil det, og begge tager lige del i legen. Så gemmer de sig bag dørene og hopper på hinanden, når de går forbi. Eller skiftes til at jage hinanden gennem hele hytten.

Andre gange er Magic alt for anmassende og påtrængende - han vil også hele tiden vaske Cinnamon - så Cinnamon bliver træt af ham, og så bliver der hvæst og knurret og nappet. Ikke vildt og voldsomt, men det er tydeligt, at det ikke er leg.

Engang imellem bliver Magic så overgearet, at jeg sætter ham ind i soveværelset i 10-15 minutter for at køle af. Når han så kommer ud, er alting fint igen.

Jeg ved ikke, om det overhovedet hjælper dig at læse det her. Du kender jo dine katte, og hvis du fornemmer, der er noget galt, så skal du måske nok lytte mere til din egen mave.

tak for svar :slight_smile:
Mit største problem er, jeg har ikke så mange steder at lukke af til. Bor på 26m2.
Og det er det.
Jeg ved godt at de ikke er hjertevenner, og nok aldrig bliver det. Og nu hvor de nærmest er tvunget sammen (fordi mit hjem er så lille) føler jeg at jeg tvinger Hermie til samværet med sparta, som gør at hun ofte bliver angrebet. Sparta virker dog til at nyde at jage hermie, det giver hende vel et kick. Hvorimod, der er bestemt gange, hvor Hermie selv ligger op til leg. Og der er jeg ikke i tvivl. Men små scener som det der. Hvor den ene starter med at ligge og sove, næsten 100 på at Hermie lå der, også maste Sparta sig op. Også lå de og prikkede til hinanden. Men hermies bid / angreb var ikke just venlige. Hun bed hårdt ud efter poten (du kunne hører mundens lukkelyde) Hvor imod sparta var meget mere afslappet og lå stille og rolig og prikkede.