De sorte frø - hvordan?

Nogle af jer kender sikkert de runde brød med sorte frø på, som man kan købe i nogle indvandrer-butikker.
Jeg synes, at de smager supergodt! -likeit

Så jeg har købt en stor pose Nigella-frø, som de hedder (et andet navn er ‘Jomfru i det grønne’ - pudsigt nok er det tit det navn, der er sat på hylden, de står på i samme butikker).

Men smagen? Jeg har prøvet at drysse dem på ovn-retter, og i stegt eller kogt mad, men de bliver bare bitre og slet ikke som dem på brødene.

Er der et særligt trick til at lokke den gode smag frem?
Bage/koge/stege-temperatur?
Fedtstof-opløste smagsstoffer, så der skal f eks olie til?

Hvad “gör susen”, som de siger i Sverige?

For hvis jeg kunne få smagen fra brødene frem, så ville Nigellafrø figurere i min daglige mad til stor glæde. Håber, at nogen herinde har fiffet, og vil ud med det :bebe::tak:

hmmm er det ikke bare kommen, hvor de så end er kommen fra

fnis

jeg tror du bliver nødt til at spørge i indvandrebutikkerne - de må vel vide det :slight_smile: jeg har ingen anelse :S

Jeg har aldrig anvendt dem i noget som fx. sauce, har kun anvendt det som “sprinkles”.

Det smager vildt godt på feta ost m. tomat m. oliveolie på, eller på brød som du selv nævner. Jeg har før anvendt dem som drys på pølsebrød, samosas og andre brød med fyld i. Har en enkelt gang brugt dem på ovnbagte kartofler med chili også.

Men jeg synes ikke det smager godt i en ret hvor det skal koges…

:savle: :savle: :savle:

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugguider/guidermad/article502798.ece

tak, rigtig godt link

[quote=haneben;288413]hmmm er det ikke bare kommen, hvor de så end er kommen fra

fnis[/quote]
:tihi: Nej Bente, jeg kan ikke lide kommen, og kommer næppe heller til det :ups:

Tænkte, at AnnK, der jo sværger til sin grønthandler, måske vidste mere om det - hende kogekunstens betvinger :thumbup:

Tak for link og info - tjekker det :ok: