De vil ikke spise den nye mad

Jeg har lige købt for en mindre formue våd mad mad til dejlige drenge MEN de vil ikke spise det…

De har tidligere fået Animonda våd mad (det i små folie bakker) men denne gang købte jeg det i dåser - åbenbart en stor fejltagelse :S

De elskede det i folie bakkerne så jeg tænkte at de også ville kunne lide det i dåserne men nej - kikker meget fornærmet på mig og går deres vej når det bliver serveret !!!

Hvad skal jeg gøre ?

Jeg ved godt normalt skal man vænne dem til det nye mad ved at blande op med det “gamle” mad, men da de startede på Animonda i foliebakkerne var der ingen problemer…

Er de bare stædige og vil have det “gamle” tilbage…

Den lille på 5 mrd. har faktisk fået Animonda på dåse før og der var der ingen problemer, men det har han åbenbart “glemt”

På forhånd tak for hjælpen…

Jamen det er da hele charmen ved at have kat :tihi:

Hilsen Louise, som har solgt op til flere dåser fejlkøb… :høhø:

EDIT: Ej… Kunne altså ikke lade være… :slight_smile: Men du kan jo prøve at være mere stædig end dem, og så håbe det hjælper. Ellers er der ofte folk herinde, som gerne vil købe vådfoder man ikke selv kan bruge :slight_smile:

Katte kan være ret stædige, men det gælder bare om at være stædigere end katten, så plejer det at kunne lykkedes.
Men selvfølgelig kan der være noget de bare ikke kan lide…

HELDIGVIS er mine ikke kræsne, har i hvert fald ikke oplevet det endnu… Kun lidt når det kommer til råt, men de får også kun en lille smule engang imellem… :slight_smile:

Desværre er det tit sådan at når man vil gøre det ekstra godt for kattene så bliver man straffet med at de ikke gider spise det. Det er sjældent en kat sulter sig selv ihjel så det er bare om at give dem det foder du synes de skal have, så skal de nok gå til fadet når de bliver sultne nok.

Hvis jeg har fået købt et foder, som mine katte ikke vil have, så bliver det enten solgt videre eller givet væk.

Jeg vil IKKE tvinge mine katte til at spise noget, de ikke kan lide.

Bortset fra selvfølgelig, hvis det er af helbredsmæssige årsager.

Hehe, det er typisk katte tror jeg. Måske du kan købe en af foliebakkerne, og fodre dem med den(Altså indholdet - ikke bakken!) - Når den er brugt, så smugl noget af dåsemaden ned i bakken - og se om det er smagen, eller simpelthen fordi de HELST VIL have det i bakken?

Katte er underlige :inlove:

Mine kunne heller ikke drømme om at spise dåsemad. Jo Leopold, men kun hvis det er Pussi med kylling.
Jeg har også brændt mig nogen gange, ved at købe det samme mad på dåse, med det til følge, at tilløber missen lever godt på dåsemad et stykke tid.
Jeg købte også en pose tørfodder af det billige, til min besøgsmis. Han elsker det, men mine vil ikke engang smage på det og dog. Leopold hiver posen ned og spiser fra posen, men giver jeg det i en skål, har han kun foragt tilovers for det.
Så om de er kræsne eller skøre ved jeg ikke…Måske begge dele:tihi::tihi::tihi:
Knus Elin

Mine to drenge er altædende… dog kun hvis der er masser af sovs i vådmaden… de får dog kun 50 gr vådmad hver om dagen, for bruger det kun som snack… Jeg bruger Mylady vådfoder fra aldi… og det er mums for drengene:tihi:…

Da jeg kun havde Liam og han fik vådfoder og der blev skiftet kiggede han meget fornærmet på mig og mjiavede i prostest… jeg var dog li så stædig og 2 dage efter kunne det godt spises :høhø:

Hej igen…

Ja nu har jeg mere eller mindre opgivet - de vil ikke spise det :argh:

Så hvis der er nogen der bespiser deres kat med Animonda dåsemad (200 g dåser) så har jeg både kitten og adult dåser på lager :høhø: